Editör Yazıları

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi





Editör Yazıları
Ahşap ve Mobilya endüstrisi Corona’ya meydan okuyor.
2020 yılı pek çok sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de dönemsel ve birbirine zıt farklı eğilimler gösterdi. Pandeminin etkileri henüz dünyanın diğer bölgelerinde etkisini göstermediği Yılın ilk çeyreğinde her şey normalken, yeni normallein henüz dilimize girmediği günlerden agresif pandemi salgınına devşirilerek ekonomilerin altüst olduğu bir son çeyreğe ulaştık, Etkilerinin 2021 boyunca süreceği bu salgında dünya genelinde tüm önemli sektör fuarları kongre ve etkinlikler iptal edildi. Defalarca tarih değişiklikleri yaşanmasına rağmen hala da netleşmeyen etkinlikler sanal dünyada varlık bulmaya çalışıyor.

 

Ekim ayından bu yana gerek Avrupa mobilya üreticileri gerekse de Türk üreticileri başta panel Mdf , aksesuar ürünleri olmak üzere pek çok ürün grubunda tedarik sorunu yaşıyorlar.

    Yaptığımız bölgesel sektör araştırmasına göre ürün teslim terminleri 2-3 aya kadar uzuyor. Bu durum mobilya sektörünün bulunduğu tüm il ve bölgelerde yaşanıyor. İç pazar ağırlıklı yaşanan bu durum, aynı şekilde Avrupa mobilya sanayinde başta Avusturya olmak üzere İngiltere, Almanya ve diğer ülkelerde de yaşanmaktadır. Pandemi sürecinde ötelenen ihtiyaçlarıyla eve kapanan toplumun, yeni normalde daha çok evde yaşaması (evde yaşa) ve dün fazla ihtiyaç hissetmediği ihtiyaçlarının önceliklere dönüşmesiyle artan talep patlaması mobilya pazarında arzın yetmemesine neden oldu. Şüphesiz buna hükümetin uyguladığı çok düşük faizli, uzun vadeli kredilerle konut satışlarının da önemli bir etkisi olmuştur. Keza bu süreçte 200,000’i aşkın konutun satılması mutfak ,ofis ve yaşam mobilyalarının satışlarını arttırmıştır.

     2020 yılını geride bırakacağımız  bu yılın son sayısında sizler için yurtiçi ve yurtdışından pek çok haber söyleşi ve dosyalar hazırladık.  Bunları gerek düzenli olarak gönderdiğimiz basın bültenleriyle, gerekse de sosyal medya hesaplarımızda işleyerek firmalarımızın lehine çalışmalarımızla, sadece basılı yayınlarla değil, dijital mecrada da önemli tanıtımlar yapıyoruz.  Tanık olduğumuz diğer bir gerçek de  sektör yayınlarının daha da önem kazandığı bir gerçeği yaşamamızdı. Pek çok iletişim ve bilgi akışının kesildığı  pandemi sürecinde, sektörel yayınlar sadece basılı yayıncılıkla değil, hemen tüm tanıtım mecralarını dijital ve sosyal medya kanallarını ve sahip oldukları onbinlerce değerli adres ve mail datalarını müşterileri lehine aktif şekilde kullanarak yayıncılık faaliyetlerini üst noktalara taşıdılar.

         2021 Ocak ayı sayımızda, şimdiden birikmiş önemli dosyalarımız var, Bunlardan biri Kıbrıs , diğer dosyamız ise Afrika mobilya sektör araştırma dosyaları olacak.  Tüm bu bilgi paylaşımlarının işletmelerinize katkı sağlayacağına farkındalıkların firmaları ileri kulvarlara taşıyacağına inanıyoruz. Bunları sizlerle paylaşarak işletmelerin hafızalarının ne denli önemli olduğunu, başarı denen şeyin tesadüf olmadığına da tanık oluyoruz. 

Saygılarımla

Nesip Uzun

Editörün Diğer Yazıları: