Mobilya Sektöründe Riskler Artıyor mu ?
Endüstriyel aşamada işler güçlü pazarlama-satış ve yeni konseptler bulmayı zorunlu kılar. O yıl için moda olan kumaş desenleri, özel ürünler, trend olan ahşap yüzeyler takip edilmek zorundadır. Ar-Ge çalışmaları, inovasyon ve yeni ürün geliştirmek gibi vazgeçilmez faaliyetler ise bu işin “olmazsa olmaz”ları arasındadır. Bu nedenle büyümek, sektörde markalaşmak, bir ihracat firmasına dönüşmek, daha da ötesi uluslararası rekabette yer alabilmek için bu süreçleri yaşamak zorunludur.
Oysa ufak işletmelerde risk bu denli büyük değil. Karın tokluğuna yaşar gider, bazen uzar, bazen kısalır, masa yapar, kapı yapar, koltuk – kanepe, çocuk odası yaparlar. Kısacası müşteri talebine göre mutfak dahil her tür üretime dönüşebilmek mümkündür onlar için. Ufak projeler, tadilatlar onların yaşam döngüsü olur.
Yazın düğün dernek organizasyonları da sektörü canlandıran unsurlardır. Ama burada da reklam gücü ve pazarlama yetenekleri vadeli satış sistemleri gibi unsurlala yine ulusal mobilya markaları öne çıkartır ve aslan payını onlar alırlar.
2016 sancılı geçiyor... Yazın rehaveti derken Ramazan Ayının klasik durgunluğu ve hemen ertesindeki birleştirilmiş uzun bayram tatilleri sonrasında Allah esnafa kolaylık, ülkemize de daha fazla şans getirsin diyorum...
Saygılarımla
Nesip Uzun