Fuarlarla birlikte sektöre yansıyan canlanma

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Fuarlarla birlikte sektöre yansıyan canlanma

20-09-2011
Fuarlarla birlikte sektöre yansıyan canlanma
Fuarlarla birlikte sektöre yansıyan canlanma

Bazı kavramlar vardır ki, içine sihirli sözler yüklenmiş gibi bizleri heyecanlandırırlar. Fuar etkinlikleri de bunlardan biridir. Fuar ticarettir, yeniliktir, müşteri ilişkileridir, rakiplerini tanımaktır. Bu nedenle firmalar kendi hazırlıkları kadar rakiplerini de takip eder, sunumlarını en iyi şekilde yapmaya çalışırlar.
Üretim planında pazara çıkacak ürünü seçmek uzun bir hazırlık dönemi gerektirir. Sonra tanıtım, broşür, katalog çalışması gelir. Nihayet ürünün ambiyansına yaraşır bir stand çalışmasıyla düğüne hazırlanır gibi o büyük güne hazırlanır firmalar.

Önemli müşteriler tek tek davet edilir. Akşam yemekleri, fabrika ziyaretleri, panel ve etkinliklerle birlikte fuar boyunca önemli aktiviteler gerçekleştirilir. Büyük firmalar için bu daha da disiplinli, planlı bir hazırlık sürecidir. Yurtiçi ve yurtdışı misafirlerin ağırlanması, onların konumlandırılması, başlı başına bir uğraştır. Kültürel ve beslenme alışkanlıkları da bu organizasyonların önemli ayrıntıları arasındadır. Özellikle son yıllarda Uzakdoğu, Çin ve Hindistan'dan gelen müşterilerin ağırlanması tamamen farklı bir konseptte hazırlanmayı gerektirir. Hintli konuklar vejeteryan bir kültürden gelir ve balık dahil hiçbir hayvansal gıda tüketmezken, Uzak Asya'lılar daha çok deniz ürünlerine alışkındırlar. Ülkemiz fuarcılığı, ekonomik anlamda tüm bir bölgenin en canlı ve güçlü kaynaklarından birini oluşturmaktadır. Bu kaynakların doğru değerlendirilmesi ise istikrarlı bir ekonomiye bağlıdır. Türkiye bölgenin imalat üssü ise, imalatçının bölgesel ve küresel rekabette rekabet edilebilir koşullarını sürdürülebilir olması gerekir. Bu durum sadece yatırımcının arzusuna bağlı birşey değildir. Onları kolundan tutup Ortadoğu'ya, Afrika'ya, Balkan ülkelerine, Türk Cumhuriyetlerine götürmek, iş bağlantılarında yönlendirici olmak tarihsel bir çıkıştır ve moral değerler açından olumlu bir süreç oluşturmaktadır.

Ancak bugün gelinen noktada ekonomik ve siyasal istikrarın korunabilmesi de bir o kadar önemlidir. Unutulmamalıdır ki, Türkiye son 10 yılda önemli sıçramalar yaptı. Bunlar eksik demokrasimize rağmen gerçekleşti ama bundan vaz geçilmemeli ve gerilemeye neden olacak adımlar atılmamalıdır. İstikrar da, ekonomi de, büyüme de, daha özgür ortamlarda gelişir. Yeter ki özgürlük ve barışı paylaşabilme erdemini sağlayalım. Tüm bu geniş coğrafyayı kucaklayan Türkiye, kendi iç barışını da gerçekleştirebilecek dinamiklere sahiptir. 73 milyon insanın beyin ve emek gücünü harekete geçirebilen bir Türkiye, kaynaklarını yatırım ve üretime yönlendirmeli, savaş baronlarının, silah tacirlerinin kasalarını doldurmamalı, bizleri Ortadoğu'nun savaş girdabına sokmak isteyen eğilimlere izin vermemelidir. Gücünü üretimden alan ülkeler ayakta kalır.

Saygılarımla
Nesip Uzun



*** --- ***


Revival of the industry due to trade fairs

Trade fairs are really important for the industry. They also activate us as well as companies. Trade fairs mean commerce, renewal, innovation, public relation. They serve also to inform about the competitors. It is a race and you'll try to do your best to present you, your company your products and services.
All trade fairs necessitates a long preparation process, time and efforts. You make some promotions, publish advertisements, print brochures, catalogues and finally construct a booth parallel to your concept..

Till the opening day, every company prepare itself just like to be prepared for a wedding. You invite your important customers,, you organize factory visits, dinners and parallel events during the fair days. This process is much more detailed and busy for big companies. They concentrates on a heavy schedule months ago. They invite their international customers, potential buyers, dealers. They take care about their itineraries, accommodation, catering etc. This is not so easy since people from different cultures have different food tastes, habits, etc.
Turkish trade fair industry has a big potential and is a powerful source for the economy of Turkey and the region. That's why Turkish producers who are the main player in the whole region should sustain their comparative powers and advantages. to this end, the government also should support them and provide new relationships in new markets all together.

All of these factors are closely related with the economical and political stability and depends on the sustainability of these conditions. Turkey made important achievements in last 10 years despite unfavorable conditions and lack of full democracy. We should sustain and improve them. A favorable economy necessitates a favorable political atmosphere. Turkey, as country that is really powerful in a wide geographical area will be able also to solve its internal problems. We need peace in the country, peace in the region and to this end we should not act parallel to the war runners and arms brokers.

Respectfully yours
Nesip Uzun
yazar

E-bülten için e-posta bırak