HERŞEYE RAĞMEN SEKTÖR BÜYÜYOR
01-08-2014
Büyümenin makro ölçüleri her sektöre göre farklı kriterlerde değerlendirilmek zorunda. Mobilya gibi halen emek yoğun üretime dayanan ve büyük bir insan istihdamı oluşturan bir sektördeki büyüme, örneğin bir otomotiv veya dijital dünyadaki katma değer oranlarıyla kıyaslanmamalıdır.
Dijital dünya yeni fikirlerin sosyal mecra ile buluşması neticesinde bir anda milyonlarca kişiye ulaşabilen ve o oranda borsa yapan bir mecra. Bilgi toplumu olarak nitelendirebileceğimiz dünün sanayi toplumları bugünün dijital dünyasının liderliğini yapıyorlar. Ancak bu dünyada da işlevsellik o kadar önemli ki, kendini yenilemeyen markalar bir anda yok olabiliyorlar.Ancak mobilya sektöründe o denli hızlı bir büyüme gerçekleşmiyor. Tasarım ağırlıklı bir kuruma dönüşüp markalaşmak için Ar-Ge, pazarlama vb. pek çok süreci birlikte taşımak zorunlu. Gelişmekte olan pek çok ülke için en kolay üretim türü olan mobilya sanayi neredeyse üç dört makineyle üretimin sorunlarını çözebilirken satış, pazarlama ve markalaşma süreci en karmaşık konuları kapsıyor. Üretimin hacimsel büyümesine rağmen, rakamlar o oranda büyüyemiyor.
Yazın bu kavurucu sıcaklarında bir yandan Ramazan Bayramı, öte yandan sürmekte olan üretim çarkı, tatiller filan derken, geleneksel düğün sezonu olmasa bir ay sektörel tatil gibi bir aylık siesta herkesi kurtaracak. Kazanan ise gıda, yiyecek sektörü, oteller, tatil beldeleri olacak. Kaç tanesi yeni mobilyaya para yatırıp Biz kazandık, biraz da başka sektörler kazansın der bilinmez. Ama yine de paylaşmak güzeldir.