Ahşap ve Mobilya endüstrisi Corona’ya meydan okuyor.
Ekim ayından bu yana gerek Avrupa mobilya üreticileri gerekse de Türk üreticileri başta panel Mdf , aksesuar ürünleri olmak üzere pek çok ürün grubunda tedarik sorunu yaşıyorlar.
Yaptığımız bölgesel sektör araştırmasına göre ürün teslim terminleri 2-3 aya kadar uzuyor. Bu durum mobilya sektörünün bulunduğu tüm il ve bölgelerde yaşanıyor. İç pazar ağırlıklı yaşanan bu durum, aynı şekilde Avrupa mobilya sanayinde başta Avusturya olmak üzere İngiltere, Almanya ve diğer ülkelerde de yaşanmaktadır. Pandemi sürecinde ötelenen ihtiyaçlarıyla eve kapanan toplumun, yeni normalde daha çok evde yaşaması (evde yaşa) ve dün fazla ihtiyaç hissetmediği ihtiyaçlarının önceliklere dönüşmesiyle artan talep patlaması mobilya pazarında arzın yetmemesine neden oldu. Şüphesiz buna hükümetin uyguladığı çok düşük faizli, uzun vadeli kredilerle konut satışlarının da önemli bir etkisi olmuştur. Keza bu süreçte 200,000’i aşkın konutun satılması mutfak ,ofis ve yaşam mobilyalarının satışlarını arttırmıştır.
2020 yılını geride bırakacağımız bu yılın son sayısında sizler için yurtiçi ve yurtdışından pek çok haber söyleşi ve dosyalar hazırladık. Bunları gerek düzenli olarak gönderdiğimiz basın bültenleriyle, gerekse de sosyal medya hesaplarımızda işleyerek firmalarımızın lehine çalışmalarımızla, sadece basılı yayınlarla değil, dijital mecrada da önemli tanıtımlar yapıyoruz. Tanık olduğumuz diğer bir gerçek de sektör yayınlarının daha da önem kazandığı bir gerçeği yaşamamızdı. Pek çok iletişim ve bilgi akışının kesildığı pandemi sürecinde, sektörel yayınlar sadece basılı yayıncılıkla değil, hemen tüm tanıtım mecralarını dijital ve sosyal medya kanallarını ve sahip oldukları onbinlerce değerli adres ve mail datalarını müşterileri lehine aktif şekilde kullanarak yayıncılık faaliyetlerini üst noktalara taşıdılar.
2021 Ocak ayı sayımızda, şimdiden birikmiş önemli dosyalarımız var, Bunlardan biri Kıbrıs , diğer dosyamız ise Afrika mobilya sektör araştırma dosyaları olacak. Tüm bu bilgi paylaşımlarının işletmelerinize katkı sağlayacağına farkındalıkların firmaları ileri kulvarlara taşıyacağına inanıyoruz. Bunları sizlerle paylaşarak işletmelerin hafızalarının ne denli önemli olduğunu, başarı denen şeyin tesadüf olmadığına da tanık oluyoruz.
Saygılarımla
Nesip Uzun