Sektörde farkındalık yaratmak ve sanatın gücü,

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Sektörde farkındalık yaratmak ve sanatın gücü,

30-04-2022
Sektörde farkındalık yaratmak ve sanatın gücü,
Başarı hikayeleri çoğunlukla yokluktan yaratılan başarıların taçlanması olarak çıkar karşımıza. Bunlar insana ilham veren olaylardır, gerek bireysel, gerekse de toplumsal örneklemelerde başarıya giden yolun azim, çalışkanlık disiplin ve özveriden geçtiği olgusu üzerine çok değerli dersler verir hepimize. Ama ya ötesi. İşinizde çok başarılısınız, bilmem kaç milyon dolarlık ihracata imza attınız, şu kadar işçi çalıştırıyor ve önemli derneklerde liderlik de yapabilirsiniz.

            Bu ülkede zaten başkandan geçilmiyor, ‘’başkanım gel , başkanım git’’, gittiğiniz her toplantı veya etkinlikte herkes neredeyse bir başkan, bu sihirli sözcük muhatap olanı adeta mest ediyor. ‘her patronun gönlünde bir başkanlık yatar’. Meşhur damdaki kemancının şarkısını günümüze arangaje edersek ‘ah bir başkan olsam rara rira rira ra’ ne denli melodik geliyor kulağa. Ah bir zengin olsan sonra ah bir başkan olsam.   Ya ötesi !… Hayat sadece bunlardan mı ibarettir. Ya sosyal sorumluluklarımız, Çevremizi saran felaketlere duyarlı olmak, sanata ve entelektüel yaşamın içinde var olmak günümüz çağdaş toplumlarda bir iş insanını  yatırımları kadar artık bunlar da ilgilendiriyor. Önemli bir sanat etkinliğine sponsorluk yapmak, eğitime katkı projeleri, bizim gibi kadına yönelik baskı ve saldırganlıkların olduğu toplumlarda  büyük önem kazanıyor. ,Bu nedenle STK’lara yapılacak  mali destekler, Pandemi sürecinde çalışamayan tiyatro ve diğer sanat dünyasına sponsorluklar, değerli bir esere çevirip   kitap baskısıyla düşünce hayatımıza katkı  gibi pek çok projelere   destek vermek, iş hayatındaki başarılar kadar iş insanını ve temsil ettiği kurumu yüceltecek projelerdir.  Her yılbaşında artık kimsenin kullanmadığı masa veya duvar takvimleri bastırıp tonu iki bin dolara çıkmış kağıtları heba etmek yerine bir editörden destek alarak, değerli bir kitabı çevirip bastırmak bunu içine bol resimli firma reklamınızı  iliştirmeden naifçe  bir önsözle okura ulaştırmak daha kalıcı olmaz mı.

             Sanat ve kültür hayatı o denli yücedir ki, bazan onun değeri ülkelerin sınırlarını da aşarak evrenselleşir ve düşünce akımına dönüşür.  Hepimizin bildiği Cezayir sömürgeciliğine  Fransa içindeki tüm milliyetçi yükselişe rağmen işgale ve Fransa’nın sömürgeci politikasına karşı tavrıyla Fransa’yı eleştiren ve Cezayir’in bağımsızlığını savunan, Jean Paul Sartre’ın yargılanmasını isteyen kesimler,  dönemin sağ tandanslı devlet bakanı Charles de Gaulle’e başvurduklarında  ‘’Sartre Fransa’dır, asla böyle bir şey yapamayız’’ der.  Sanatın siyaset üstü gücü açısından önemli bir örnektir bu.  İş dünyamızın gelişmiş toplumlardaki örnekleri gibi sosyal projelere eğitim ve sanat dünyasına yönelik çalışmalar yaparak farkındalık yaratmaları bu ülkenin geleceğine de çok önemli bir katkıdır.

            Birkaç gün önce  elime ulaşan bir haberde sektörümüzün önemli firmalarından Tece  Dekor, yönetim binasının bir katında 600 m2’den oluşan üç salonu sanat galerisi haline getirerek, bir resim sergisine ev sahipliği yapmış. Bu haberlerin çoğaldığını ve bir şehirde sokak çocuklarına bakım evi, kadın sığınma evleri, çalışanlarına özel bir günde bir tiyatro oyununa yüzlerce bilet hediyesiyle belki de hayatında ilk defa nitelikli bir tiyatro oyununa gitmelerini sağlamak ve sanata destek yaratmak gibi projelerle farkındalıklar, ufak dokunuşlar yapılamaz mı?...

 Günümüzde de pek çok iş insanı sadece pazar payı için değil kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projelerini yaygınlaştırmak için de eskisine göre bu tür projelere daha sıcak bakıyor.   İş dünyası neredeyse 30 yıldır kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramını kullanıyor. Ancak şirketlerin sosyal sorumluluğun gerçek anlamda önemini keşfetmesi son 10 yıla dayanıyor. Evet, şirketler kar amaçlı kuruluyor ama toplumdan aldıklarının bir kısmını yine topluma geri vermeye çalışanlar toplumda daha çok itibar kazanıyor. Bu nedenle Türkiye’nin ekonomisini sürükleyen şirketlerin çoğu artık “güçlü” KSS projeleri yapmaya önem veriyor. Bunun içinde  yıllık pazarlama bütçelerinin neredeyse yüzde 10-15’ini  bu tür projelere ayırıyorlar. Bu projeler için   kaynak aktarılmayı bekleyen o kadar çok alan var ki.  

Saygılarımla

Nesip Uzun.  /. nesipuzun-4@hotmail.com

 

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak