Sicam Fuar’ı sonuç raporu yayınlandı.

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi

Sicam Fuar’ı sonuç raporu yayınlandı.

05-05-2017
Sicam Fuar’ı sonuç raporu yayınlandı.
Yüksek başarının anahtarı, en kaliteli ilişkiler ve küresel bir erişimdirÖnde gelen bir oyuncu olmayı hedefleyen bir sektörün gelişimi SICAM’dan geçerBu yıl bize uluslararası mobilya endüstrisi için net bir iyimserlik sinyali veren pek çok anımız oldu. 2017’ye ilişkin beklentilerimiz daha da arttı. Bunun nedeni ise, geçtiğimiz yıl gerçekleşen Pordenano SICAM fuarıydı.Ekim 2017’de gerçekleşen SICAM fuarında yapılan pek çok toplantı ve etkinlikte, fuarın ticari boyutlarını da ortaya koydu. Bir yanda aksesuar üreticileri, bağlantı elemanları, yüzey malzemeleri ve dünyanın dört bir yanından gelen mobilya üreticileri ve deneyimli alıcılar fuarda net bir şekilde konumlandılar. Zamanlama olarak da bir kez daha teyid edildi ki, SICAM başarılı bir iş etkinliğidir. Önümüzdeki dönemlerde çok uluslu şirketlerin dikkatini de bu fuar çekecek.

Yüksek başarının anahtarı, en kaliteli ilişkiler ve küresel bir erişimdir

Önde gelen bir oyuncu olmayı hedefleyen bir sektörün gelişimi SICAM'dan geçer

Bu yıl bize uluslararası mobilya endüstrisi için net bir iyimserlik sinyali veren pek çok anımız oldu. 2017'ye ilişkin beklentilerimiz daha da arttı. Bunun nedeni ise, geçtiğimiz yıl gerçekleşen Pordenano SICAM fuarıydı.

Ekim 2017’de gerçekleşen SICAM fuarında yapılan pek çok toplantı ve etkinlikte, fuarın ticari boyutlarını da ortaya koydu. Bir yanda aksesuar üreticileri, bağlantı elemanları, yüzey malzemeleri ve dünyanın dört bir yanından gelen mobilya üreticileri ve deneyimli alıcılar fuarda net bir şekilde konumlandılar. Zamanlama olarak da bir kez daha teyid edildi ki, SICAM başarılı bir iş etkinliğidir. Önümüzdeki dönemlerde çok uluslu şirketlerin dikkatini de bu fuar çekecek.

Birticaret fuarında görmemiz gereken trendler, yeni fonksiyonel çözümler, tasarım çizgileri bu yıl line kendisini gösterdi. Organizatör tarafından yayınlanan SICAM 2016 katılım sonuç raporları bunu net olarak ortaya koymaktadır. Pordenone’ye 101 yabancı ülke ve 7378 şirketten olmak üzere, İtalya’nın dört bir yanından gelen ziyaterçiler vardı. SICAM’ı ziyaret edenlerin yüzde 36’yı aşan kısmı ise yabancı ziyaretçilerdir.

Fuarın lojistik anlamda da başırılı olduğu gözlenmekte, Üç ayrı girişten gelen ziyaretçilerin datalarından elde edilen veriler, online kayıt sistemleri sayesinde bilgi erişimine kolay ulaşmamızı sağlamaktadır. Bu da verilerin kısa zamanda değerlendirilerek, fuarın doğru ve zamanında ölçeklenmesini, bilgilerin gerek medya gruplarına, gerekse de katılımcılara hızlı ve zamanında ulaşmasını sağlıyor.

Fuarla ilgili detaylı bilgiler veren Carlo Giobbi, “ürünlerin sunumundan tanıtımına kadar, katılımcı firmalar kendilerini refere etmede önemli ilerlemeler kaydettiler. SICAM için fuara hazırlık ve alt yapı çalışmaları stratejik bir önem kazanıyor, çünkü insanlar buraya yenilikleri görmeye geliyorlar. Burası mobilyada yenilikleri sergileme alanı. Tasarımcı ve mimarlar, mevcut ziyaretçi kayıtlarımızın yüzde 9’unu oluşturuyor. Yüzde 9’dan fazlası da teknik elemanlar ve üretim müdürlerinden oluşuyor. Bu çok önemli bir figür; çünkü, mobilya üretiminde işlevsel bileşenlerin önemi her yıl daha da artıyor. Bazı durumlarda tasarımı yapılan ürün, üretim değerinden daha fazla katma değer yaratıyor. Bununla birlikte, bir önemli istatistik de, karar alıcıların SICAM’da en fazla temsil edilen kategori olmasıydı. Gerçekten de, ziyaretçilerin% 37'si şirketlerinin veya genel müdürlerin sahibi. Dolayısıyla, stratejiler ve satın alma seçenekleri konusunda nihai kararlar alan üst yönetim üyeleridir” diyor.

SICAM 2016'yı ziyaret eden şirketlerin genel çerçevesinin kompozisyonunu analiz ederek, üretim bölümünün (mobilya, mutfak, banyo ve sözleşmeli mobilyalar arasındaki varlıkların% 65'ini oluşturan bölüm) yanında, bileşenler segmentinin kendisinde bulunduğunu görüyoruz Aydınlatma ve ev eşyaları profesyonelleri % 4'ü ile % 15 arasında: Bu nedenle fuarın tüm üretim zincirinin güncellenmesi ve bilgilendirilmesi için paha biçilmez bir fırsat olduğu da doğrulandı. SICAM 2016'da sanayi ve ticaretin ağırlıklı katılımı vardı (sanayi şirketlerinin% 42'si temsilcileri ve ticaret işletmelerinin% 21'i). Bununla birlikte, zanaatkar üretim bölümü gözden kaçırılmamalıdır. Ziyaretçilerin % 20'sini oluşturuyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin sayısal olarak yaygın bir rol oynadığı İtalyan üretimi için bu, en üst teknoloji ve kaliteye sahip fikirlerin, çözümlerin ve niş ürünlerin ortaya çıktığı manzaradır.

Bu arada, SICAM ekibi önümüzdeki Ekim’de düzenlenecek olan fuarı da tanıtmaya başlamıştır (tarih 10 - 13 Eylül Salı için Pordenone'da belirlenmiştir). 560 katılımcı tarafından yıl sonundan önce onaylanan katılımların yaklaşık% 90'ı tarafından desteklenerek, yeni katılımcılardan gelen sayısız isteğe ek olarak, bu bahar tüm ana uluslararası mobilya ticaret fuarlarında sunulacak. Carlo Giobbi, "Ticaret fuarını şirketlerin beklentileri doğrultusunda büyütme yolumuz her yıl tüm dünyada yeni pazarlar geliştirmek ve zaten bilinenleri güçlendirmek" dedi. Geçtiğimiz Ekim ayında Pordenone'da ziyaretçilere Sahra altı Afrika'dan Orta Doğu'dan çeşitli ülkelerden mobilya uzmanları katıldı. Ziyaret edilen ülkelerin sıralamasında Almanya bir kez daha teyit edildi ancak İtalya ve İtalya mobilya ihracatı sıralamasında her zaman en üst sıralarda yer alan Fransa ve İngiltere'den çok sayıda ziyaretçi vardı ve aralarında ortaya çıkan Rusya da fuara en çok katılım gösteren ülkeler arasına girdi. SICAM'daki her katılımcı için kesin olan şey, Pordenone'da her yıl yeni uluslararası ticaret ilişkileri açmak için sağlam fırsatlar yaratılmış olmasıdır. Bu, ancak bilgiyi yaymak ve tüm dünyayı teşvik etmek için gerçekleştirdiğimiz günlük çalışmalarımız sayesinde mümkündür. Ekonomik Kalkınma Bakanlığı, Made in Italy'in aksesuar ve bileşenler bölümü için elçilikleri niteliğindeki bu yoğun çalışmayı tanıtmaya devam ediyor.

yazar

Nesip Uzun

E-bülten için e-posta bırak