EKİN Yayın Grubu Hindistan Pazarının Nabzını Tutmaya Devam Ediyor: MUMBAI INDEX 2011 FUARINDAYDIK

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

EKİN Yayın Grubu Hindistan Pazarının Nabzını Tutmaya Devam Ediyor: MUMBAI INDEX 2011 FUARINDAYDIK

28-11-2011
EKİN Yayın Grubu Hindistan Pazarının Nabzını Tutmaya Devam Ediyor: MUMBAI INDEX 2011 FUARINDAYDIK
1989 yılından bu yana Hindistan'ın çeşitli kentlerinde düzenlediği mobilya ve yan sanayi fuarlarıyla tanınan Universal Media Group UMG, bu yıl INDEX 2011 fuarının kapılarını 29 Eylül - 2 Ekim 2011 tarihleri arasında Mumbai'de açtı.Son iki yıldır Türk firmalarının artan ilgisi nedeniyle yayınlarında Hindistan pazarını işlemeye başlayan ve bu çerçevede Delhi, Rajastan, Mumbai gibi kentlerde gerçekleştirilen etkinliklere katılarak izlenimlerini sektörümüz ile paylaşan EKİN Yayın Grubu, geçtiğimiz Eylül ayında yine bu uçsuz bucaksız topraklara giderek, Türk firmalarının pazar şansı konusunda gözlemlerine devam etti.
40.000 M2 ÜZERİNDE BİR ALANDA 300 KATILIMCI VE 35.000 ZİYARETÇİ
Mumbai'nin doğusunda yer alan MMRDA Exhibition Center fuar kompleksinde yer alan salonlar içerisinde gerçekleştirilen fuara ev, mutfak, ofis, otel ve iç mimari - dekorasyon, aydınlatma ve tekstil üreticilerinin yanısıra mobilya yan sanayi firmaları da katılarak ürün ve hizmetlerini sergilediler. INDEX 2011'e, bölge firmalarının yanısıra İtalya, Almanya, Malezya, Japonya, Çin ve Endonezya başta olmak üzere farklı ülkelerden gelen firmalar da katıldı. Geçtiğimiz yıl Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği MOSDER'in de bir heyetle hazır bulunduğu fuarda, bu yıl da özellikle yan sanayi olarak Türk firmalarının markaları da sergilendi.
Bir önceki yılda olduğu gibi toplam 40.000 m2 üzerinde yaklaşık 35.000 ziyaretçi ve 300 civarında katılımcı ile gerçekleştirilen fuara parallel olarak ceşitli seminer ve workshoplar da gerçekleştirildi. Mumbai INDEX 2011 fuarının salonları metal konstrüksüyonlarla oluşturulmuş. 12 holün 4'ünde mobilya yan sanayi, 3 holde bitmiş mobilya, diğerlerinde ise mutfak mobilyaları, dekorasyon, mermer ve yapı ürünlerinden oluşmuş endüstri temsilcileri yer alıyordu. Fuar bölgenin bu tek fuar alanında yıllardır yapılıyor. Organizatör Khan ailesi, aynı zamanda Hindistan mobilya sektörüne yönelik yayınlarıyla da tanınıyorlar.

AVRUPANIN DEV MARKALARI İNDEX 2011 FUARININ KATILIMCILARI ARASINDA
Bölgede faaliyet gösteren tüm firmaların yanısıra mobilya aksesuar sektörünün Avrupa devleri Hafele, Hettich, Blum gibi isimler katılımcı olarak Index 2011'de yer alırken, onların bölgesel Türk rakipleri SAMET'de buradaki standında Smart Box ürünleri, sürgü sistemleri, menteşeler ve ledli aydınlatma ürünlerini ziyaretçiler ile buluşturdu. Ayrıca Türk aksesuar sektörü firmalarından MEPA ve ÖZER ÇELİK gibi isimler de ilgi çeken ürünleriyle göz doldurdular.

İLK GİREN TÜRK FİRMALARININ DÜNYA MARKALARI İLE REKABET EDECEBİLEĞİ BİR PAZAR
Bu fuarda dikkat çeken en önemli unsur ise genel olarak Hindistan pazarında Türk ürün ve markalarının kesinlikle Avrupalı ürünler kategorisinde değerlendiriliyor olmaları. Bunların hiçbiri Çinliler ile mukayese edilmiyorlar. Bunda şüphesiz özellikle mobilya aksamları alanında Türk firmalarının temsilciliğini üstlenen firmaların güçlü ve prezentabl olmaları önemli bir rol oynuyor. Türk imalatçıları adına bu pazara ilk giren markalar da, dünya aksesuar pazarının en büyük cirolarını oluşturan markalarla birlikte büyük bir şansları olduğunu söyleyebiliriz.

ORTA VE ÜST SEGMENTE HİTAP EDEN TÜRK MARKALARI DAHA ŞANSLI
Bu durum, bundan sonra kendi alanlarında Hindistan'a ilk gidecek olan firmalar için de geçerlidir. Bir milyar üçyüz milyonluk Hindistan nüfusunun yaklaşık % 10'una hitap eden bu pazar oldukça canlı. Zaten bir bütün olarak üretim ekonomisine geçen bir ülke konumunda olan Hindistan'da yaklaşık 130 milyonluk bir tüketici kitlesinin ihtiyaçları düşünüldüğünde Türkiye'nin orta ve üst segmentteki ürünleriyle doğrudan Avrupa markaları ile rahatça rekabet edebileceği ve bu pazarda kendisine yer açabileceğini söyleyebiliriz.

BAŞARIDA DOĞRU PARTNER SEÇİMİ DE ROL OYNUYOR
Tüm Pazar ilişkilerinde olduğu gibi burada da doğru partnerin seçimi de başarı konusundra belirleyici oluyor. Hindistan gibi geniş topraklardan ve eyaletlerden oluşmuş bir ülkenin bizzat yerinde gözlemlenmesi, doğru analiz edilmesi, buradaki alıcıların yakından tanınması gerekiyor. Yan sanayi üreticileri için uzmanlaşmış birer etkinlikler konumda olan Indiawood, Delhiwood ve Index gibi fuarlar bu açıdan iyi birer gözlem alanlarıdır. Buraları imalat sektörünün faaliyet gösterdiği alanlar ve bu etkinliklerin düzenlendiği yerin dünyaya açılan bir liman kenti olması da bölgeye ayrı bir anlam yüklüyor.

NEREDEYSE BİRBUÇUK MİLYARA DAYANMIŞ NÜFUSU İLE DEV BİR PAZAR
Dünyayının 15 büyük ekonomisi içerisinde son dört yıldır büyüyen ekonomiler kategorisinde yeralan Hindistan bugün 1.3 milyarlık dev nüfusuyla dünya ekonomisi içerisinde önemli bir potansiyel oluşturuyor. Çin'den sonra dünyanın en kalabalık nüfusunu barındıran Hindistan, geleneksel yaşam biçimi, çok kültürlü ve çok inançlı yapısıyla kendine özgü bir ülke konumunda. Ülkede çoğunluğu Hindular, Budistler, Sigh'ler, Gurular oluşturuyor.
Bu ülkede ayrıca yaklaşık 200 milyonu aşkın da bir Müslüman nüfus yaşamakta. Her inancın kendi tapınakları, Müslümanların ise camileri var.
Ülkede tekstil, pamuk, ipek, mermer, el işçiliği mobilyalar, kendi üretimleri olan otomobillleri ve ülkeyi bir boydan bir boya kuşatan gelecek bilgi toplumuna altyapı oluşturacak binlerce teknoloji enstitüleri var.
Özellikle güney bölgesi olan Bangalore Hindistan'ın Silikon Vadisi konumunda. Üç yıl önce başlayan ulaşım için metro ve highway hızlı tren yolları tüm hızıyla sürüyor. Oldukça hareketli bir inşaat sektörü var. Her bölge sanayinin başka bir dalında gelişmiş durumda. Örneğin Rajasthan bölgesinde el işçiliği mobilya ve mermer sanayi gelişmişken, bu yıl gititğimiz Mumbai (eski adıyla Bombay) tam bir liman ticaret kenti. İngiliz sömürgecileri kentin batısındaki körfezden ülkeye giriş yaparak yüzlerce yıl en büyük ekonomik - kültürel sömürgelerinden biri haline getirmişler.
yazar

E-bülten için e-posta bırak