Dünyanın en büyük yan sanayi fuarına Türkiye’den katılan tek yayın yine biz olduk: KÖLN INTERZUM 2011 FUARINDAYDIK

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery





Dünyanın en büyük yan sanayi fuarına Türkiye’den katılan tek yayın yine biz olduk: KÖLN INTERZUM 2011 FUARINDAYDIK

14-07-2011
Dünyanın en büyük yan sanayi fuarına Türkiye’den katılan tek yayın yine biz olduk: KÖLN INTERZUM 2011 FUARINDAYDIK
Uluslararası mobilya endüstrilerinin kalbi iki yılda bir Almanya’nın Köln kentinde atmakta ve sektörün tüm bileşenlerini temsil eden profesyoneller buraya akın ederek Koelnmesse tarafından düzenlenen Interzum fuarında ya katılımcı ya da ziyaretçi olarak yer almaktalar.Uzun yıllar bu dev uluslararası etkinliğe standı ile katılan tek Türk dergi grubu olan EKİN Yayın Grubu için bu yılki fuarın ayrı bir önemi vardı. Mobilya, Furniturk ve Guide gibi yayınlarımızı dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçiler ile buluşturmanın yanısıra önemli uluslararası etkinlikler de gerçekleştirdik. Bunların ilki çözüm ortağı olduğumuz Koelnmesse ile işbirliği içerisinde fuara Türkiye’den ziyaretçi organizasyonları düzenlemek idi. İkincisi ve en çok ses getireni ise tüm zamanların ilk ve tek Türk etkinliğine imza atmak oldu. Davet edilmelerini sağladığımız 26 ülkeden gelen yayıncılara yönelik çeşitli etkinlikler organize etmenin yanısıra başkanlığını yaptığımız Uluslararası Ağaçişleme ve Mobilya Tedarikçi Yayınları Birliği FSM’in 2011 yılı kongresini de başarıyla organize etmenin gururunu yaşadık.
INTERZUM 2011 VE FUARCILIKTA YENİ UFUKLAR
Mobilya imalat sanayinde önemli bir marka olan ve 2 yılda bir düzenlenen Interzum Köln fuarının son 20 yıllık sürecinde gerek Türk katılımcılar açısından, gerekse de Avrupa'lı imalatçılar açısından kendi içeriinde farklı süreçler yaşanmıştır.
Diğer çoğu sektörde olduğu gibi mobilya tedarik endüstrileri ve yan sanayi de günümüzde alabildiğine globalleşmiş ve tüm dünyanın tek bir pazar gibi hareket etmesini sağlarken, üretim ekseni de giderek gelişmiş ülkelerden diğerlerine doğru kaymaya başlamıştır.
Gelişmekte olan ülkelerde gerçekleşen demografik değişimler imalat ve ticaret boyutlarına da birebir yansımakta ve daha elverişli koşullara sahip bu bölgelerde gerçekleşen üretim patlaması uluslararası pazarların arz talep dengelirini de doğrudan belirlemektedir. Bu durum doğrudan dünyanın büyük fuarlarına da yansımakta ve Interzum 2011'de olduğu gibi, hem katılımcı hem de ziyaretçi bileşiminde kendisini göstermektedir. Uzakdoğu, Doğu Avrupa ve Türkiye'nin fuarlarda artan ağırlığı da bunu kanıtlar niteliktedir.
Başlangıçta üç dört firma ile katıldığımız bu etkin fuara 2011'lere gelindiğinde 88 firma ile deyim yerindeyse ulusal bir çıkartma gerçekleşmiştir. İnnovasyon ve yenilik çerçevesinde 2 yılda bir konsept fuar düzenleyen Koelnmesse uluslararası rekabetin yansıması ve fuarcılık sektöründeki keskin çekişmeleri sonucu fuar içeriğinde ve organizasyonunda son yıllarda farklı dinamikler geliştirme ihtiyacı hissetmiştir. Geçmişte katılımcıların yer bulmakta güçlük çektiği bu ve benzeri uluslararası organizasyonlar, küresel rekabet, bölgesel fuarların artması ve kriz bu yıl başta Türkiye olmak üzere dünyanın farklı pazarlarında nitelikli ziyaretçi konusunda önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir.
Olabildiğince nitelikli uluslararası alıcı ve satıcıyı biraraya getirmeyi hedefleyen bu düşünce, sonuçları itibarıyla da verimli geçmiş, Türkiye'de EKİN Yayın Grubu ile Koelnmesse'nin ortak çalışması başarılı sonuçlar doğurmuş, bu yıl Interzum'a ziyaretçi akışında da bir patlama yaşanmıştır.
Çözüm ortaklıkları günümüz ticaretinde çok önemli unsurlardan biridir. Bunda şüphesiz son iki fuardır Kölnmesse'nin Türkiye partneri olan SENEXPO Fuarcılığın da ciddi katkıları ve çabaları olmuştur.

TÜRK MOBİLYA SEKTÖRÜNDE DE SİNERJİ YARATAN BİR ETKİNLİK
İki yılda bir Mayıs ayını dünya ahşap ve mobilya endüstrilerinin global şölenine dönüştürerek uluslararası pazarların temsilcilerini Almanya'nın Köln kentinde toplamayı başaran fuarcılık devi Koelnmesse, bu yıl da gerçekleştirdiği benzersiz ve kapsamlı etkinlik ile hem krizden çıkış sürecini yaşamakta olan firmalara moral vermiş hem de yarattığı sinerji ile dünya pazarlarının canlanmasına katkıda bulunmuştur.
Interzum 2011 için belki de herkesin üzerinde hemfikir olduğu bir konu, global pazarlarda yaşanan krizin sona erdiği mesajını veren, bu anlamda piyasalara moral aşılayan, oldukça başarılı, geniş katılımlı ve dünyanın her yerinden ziyaretçi alan bir fuar olduğudur. Türk mobilya endüstrisi açısından ise, dünyanın bu en büyük mobilya yan sanayi fuarının tarihinde ilk kez Türkiye'den 88 katılımcıya ulaşarak bu anlamda bir rekor kırması ve fuarın resmi sponsorluğunu yaptığı uluslararası sektör yayıncılarının 2011 kongresine de bir Türk yayın grubunun başkanlık etmesi ülkemiz ve adına önemli gelişmeler olmuştur.

“TEK BİLET İKİ FUAR”
Bu yılki etkinliğin önemli özelliklerinden biri de, kriz sırasında daralan pazarlar ve yaşanan ekonomik durgunluk nedeniyle farklı ülkelerin fuarları birbirleriyle kıyasıya mücadele eder bir konuma gelmişken, Avrupa'nın duayenlerinden olan Alman fuarcılarının akılcı bir biçimde işbirliklerini ön plana çıkarmaları ve ilk kez Interzum ve Ligna gibi iki önemli endüstriyel tedarikçi fuarın ortak ziyaretçi organizasyonları düzenlemeleriydi. EKİN Yayın Grubu'nun da Türkiye ayağını organize ettiği ve “Tek Bilet, İki Fuar” sloganı ile yaşama geçen bu ziyaretçi organizasyonu sayesinde her iki fuar da, özellikle yurtdışından gelen ziyaretçilerini artırarak önemli bir başarı elde etmiştir.

HEM KATILIMCI HEM DE ZİYARETÇİ SAYISI ARTTI
2009 yılına oranla fuar alanını (% 8 oranında) ve hol sayısını artıran ve etkinliğini 10 hole yayan Interzum 2011'in açık kaldığı 4 gün boyunca 61 ülkeden 1,434 firmanın ürün ve hizmetleri sergilendi. Bunların 378'i Almanya'dan, 1,056'sı ise yurtdışındandı. Türkiye'nin 88 firma ile İtalya'dan sonra ikinci büyük katılımcı ülke konumuna gelerek bir rekora imza attığı Interzum 2011, aynı zamanda Türk mobilya ve yan sanayinin dünya pazarlarında gelmiş olduğu noktanın da bir göstergesi oldu.
Bu yıl ziyaretçi anlamında da önemli artışların yaşandığı ve herkesin “Bu bizim katıldığımız en iyi fuardı” diyerek fikir birliği yaptığı Interzum 2011'i toplamda 147 ülkeden gelen 52,400 sektör profesyoneli gezdi. Bu ziyaretçilerin % 66'sını Almanya dışından gelenler oluşturuyordu.

ETKİNLİKLER, ETKİNLİKLER ...
Koelnmesse yönetimi, bu dev buluşmayı destekleyecek farklı konseptlere yönelik sunumları da içeren önemli etkinliklere de imza attı bu yıl. Artık geleneksel hale gelen ve prestijli bir diğer marka olan Red Dot işbirliğiyle bu yıl beşincisi düzenlenen Interzum ödüllerinin bu yılki ana konusu “Malzemede inovasyon ve tasarım” idi. Jüri tarafından ödüllendirilenler için fuarın bir gün öncesinde bir tören düzenlenirken, kazanan 43 ürün de fuar boyunca bulvar üzerindeki özel bölümde sergilendiler.
Fuarın diğer ödülleri arasında ise Hettich ve Rehau tarafından gelneksel olarak düzenlenen “Uluslararası Tasarım Ödülleri” IDA ve “Genç Tasarımcı Ödülleri” VDID gibi farklı etkinlikler de vardı.
Bir diğer etkinlik 3. Ahşap Malzeme Yaratıcılık Workshop'u idi. Malzeme trendlerinin ele alındığı bölümde “Kaynak yönetimi ve ahşap malzeme ekonomisi”, “Ahşabın kimya sektörü ile buluşması”, “Ekolojik değere sahip malzemelerde yeni nesil” gibi konuların, Mobilya sektörünün sorunlarının ele alındığı bölümde “Analitik mobilya modelleri ve test kriterleri” ile “Evrensel tasarım ölçütleri”nin, Yüzel ve Aksesuar kısmında ise “Yüzey kontrolü”, “Dijital baskının bugünü ve yarını”, “Modern mobilya aksesuarlarını test etme gerekliliği ve prosedürleri” gibi başlıkların ele alındığı etkinliğin sunumlarını ise sektörün önde gelen firmaların kadrolu uzmanları ve akademisyenler gerçekleştirdi.
İlki 2 yıl önce gerçekleştirilen “Yaratıcılık ve İç Mimari” buluşmalarının ikincisi kapsamında gerçekleştirilen forumlar bu yıl da mimar, mühendis ve tasarımcılar tarafından büyük ilgi ile karşılandı. Ayrıca fuarın hollerinin tam ortasında, eski Roma Piazza'ları model alınarak düzenlenen alanlarda profesyonel ve amatör konuşmacılar fuar boyunca yaratıcı ürünlerden tasarıma, yeni modellerden sektörel trendlere kadar birçok konuda çeşitli konuşmalar, paneller, tartışmalar, sunumlar ve özel şovlar gerçekleştirdiler. Bunların arasında en ilgi çekenler “İç mimaride yaratıcılık”, “Kaplamalar ile yaşamak”, “Geleceğin tekstili” gibi başlıklar oldu.

FSM GENEL KURULU
Kölnmesse bu yıl klasik basın etkinliklerinin yanısıra, yayın grubumuzun başkanlığını yaptığı “Uluslararası Ağaçişleme ve Mobilya Tedarikçi Yayınları Derneği” FSM üyelerine yönelik olarak 2011 yılı kongre organizasyonlarını da içeren özel bir program hazırladı. Hoşgeldin resepsiyonundan özel akşam yemeklerine kadar birçok etkinliğin yer aldığı iki günlük program çerçevesinde içlerinde MOBİLYA Dekorasyon Dergisi'nin de bulunduğu 26 farklı ülkenin en seçkin sektörel dergilerin buluşmasına ilişkin ayrıntıları dergimiz sayfalarında okuyabilirsiniz.

YENİLİKLER, TRENDLER...
Bu yıl fuarda hemen her konseptte çok önemli ürün ve malzemeleri görme imkanı bulduk. Fuarda sergilenen yüzey malzemelerinde farklı renkler, boyutlu zeminler, sentetik ve doğal malzemelerin birarada kullanımı, birbirinden ayırmayı zorlaştıracak denli hassas teknolojik dokunuşlarla gerçekleşen yüzey malzemeleri gibi birçok yenilik, mobilya imalatında önümüzdeki dönemde çığır açacağa benziyor. Çok farklı komponentlerin birarada kullanılması ve özellikle derinlikli ürünler, malzemede çeşitlilik, yüksek teknoloji ve mekanik ürünlerle birlikte kullanımı özellikle mutfak - banyo mobilya dekorasyonuna hem fonksiyonellik, hem de olağanüstü bir görsellik katıyor. Bu gerçeklik, sadece yüzey malzemelerinde başta aksesuarlar olmak üzere tüm mobilya tasarımlarında kendini göstermekte, amortisörlü, motorlu, liftli, sensörlü, çok amaçlı ürünler yeni nesil ofis, ev ve mutfak tasarımlarını renklendirmektedir.
INTERZUM 2011'e yüksek teknoloji ve estetiği birarada işleyen tasarımların damgasını vurduğunu söyleyebiliriz. Bu yılki fuarın öne çıkan trend başlıkları nı ise maddeler halinde şöyle özetleyebiliriz:
Çekmece ve kiler sistemlerinde kullanılan elektronik mekanizmalar, kırılmayan camlar ve cam tenolojisinin mobilya sektöründe giderek daha fazla kullanılması, LED aydınlatma sistemlerinin çok farklı versiyonlarının iç mekanlarda ve mobilyalarda kullanılmaya başlanması, anti bakteriyel yüzeyler, çok fonksiyonlu masa ve sandalye sistemleri, plazma teknolojilerin iç dekorasyondaki ağırlığınnın giderek artması, hafif paneller ve bio malzemelerin daha da geliştirilmiş olması, alışılmamış, farklı ve egzotik kaplamaların kullanım alanlarını genişletmesi, iklimlendirme özelliğine sahip döşemelik tekstil ürünlerinin geliştirilmiş olması, vb.
yazar

E-bülten için e-posta bırak