CLARION EVENTS Türkiye / Aykut Engin: ZOW ekibi, 2015 yılına titizlikle hazırlanıyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

CLARION EVENTS Türkiye / Aykut Engin: ZOW ekibi, 2015 yılına titizlikle hazırlanıyor

24-09-2014
CLARION EVENTS Türkiye / Aykut Engin: ZOW ekibi, 2015 yılına titizlikle hazırlanıyor
2008 yılında gerçekleştirilen ilk fuarımızdan bu yana, Türkiye pazarında muazzam sayılabilecek bir yükseliş gösteriyoruz. ZOW 2014?te oldukça geniş bir coğrafyadan, 87 ülkeden gelen ziyaretçiler, Türk üreticilerinin pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunarak fuarın başarısını daha da arttırdı.
Bu yıl yedincisi düzenlenecek olan ZOW İstanbul Fuarını geçtiğimiz yıllarla karşılaştırır mısınız ZOW nasıl bir süreçten geçti ve ZOW 2015'e yansımaları neler olacak

2008 yılında gerçekleştirilen ilk fuarımızdan bu yana, Türkiye pazarında muazzam sayılabilecek bir yükseliş gösteriyoruz. ZOW 2014te oldukça geniş bir coğrafyadan, 87 ülkeden gelen ziyaretçiler, Türk üreticilerinin pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunarak fuarın başarısını daha da arttırdı. Fuarda yabancı katılımcılarımızın yanında ziyaretçilerin yüzde 18sını yabancı ziyaretçiler oluşturdu. Toplamda 12 bine yakın ziyaretçiyi ağırlayan ZOW 2014, özellikle yurt dışından gelen katılımcı ve ziyaretçi rakamları ile hem organizatörleri hem de katılımcı firmaları memnun etti. Özellikle Türkiye ev komşu coğrafyalarda yaşanan ekonomik ve politik zorluklara rağmen iyi geçen bir ZOW İstanbul fuarından sonra sektöre yön veren birçok firma 2015 yılı için de fuar sözleşmelerini imzalamaya başladı. Temasını mobilya yanında iç mimariye göre belirleyerek mimar, iç mimar ve tasarımcılardan da yoğun ilgi gören ZOW, ziyaretçilerin ve katılımcıların yeni trendleri yakından öğrenmelerini de sağlıyor. Fuara 7 ay gibi bir süre olmasına karşın, hedef pazarlar için görüşmelerinin yurt içi ve yurt dışı ayaklarına başlayan ZOW ekibi, 2015 yılına titizlikle hazırlanıyor. ZOW, 2015te de sektörün gelişiminde, ortak pazarların oluşumunda ve yeni tasarımların paylaşımında önemli bir rol oynayacak.

Mobilya sektörü nasıl bir gelişim süreci izliyor ve bu süreç mobilya iç sanayi endüstrisi, aksesuar ve ekipman üreticilerini nasıl etkiliyor

Mobilya sanayi katma değer açısından ülkemizin önde gelen sektörlerinden olup ihracatta yerli kaynakları en çok kullanan ve ithal ürünlere bağımlılığı en az olan sektörlerden biri. Bu özelliği sektörün ekonomiye katkısını her geçen gün arttırıyor. 2003ten 2014 yılına gelinen süre içerisinde, sektör büyük atılımlar gerçekleştirdi. 10 yıl önce 350 milyon dolar olan mobilya ihracatı 2013 yılı itibariyle 2 milyar dolara ulaştı. Aynı zamanda sektör mobilya ihracatçısı ülkeler arasında 6 basamak birden yükselerek, 21. sıradan 15. sıraya yükseldi. 2014 yılı sonunda ihracatın 2 milyar 600 milyon dolar seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Bu hali ile mobilya sanayi cari açık vermeyen nadir sektörlerden biri. Bu süreç tabi ki mobilya iç endüstrisi, aksesuar ve ekipman üreticilerini olumlu yönde etkiliyor. Mobilya sektörü ile mobilya yan sanayi birbiriyle etkileşim içinde olan sektörler. Bu açıdan bakıldığında birinde yaşanan gelişim diğerinin de yükselişe geçmesini sağlıyor. Uluslararası Mobilya Endüstrisi, İç Tasarım Aksesuar ve Ekipmanları Fuarı ZOW; mimar, iç mimar ve tasarımcıların bir bütünü tasarlarken diğer etkinliklerde ulaşamadıkları ya da odaklanamadıkları mobilya ve yan sanayi endüstrisinin boşluğunu dolduruyor.

2015 yılında yedincisi düzenlenecek olan ZOW Fuarı için çalışmalarınız hangi aşamada

2015 yılında 19-22 Mart tarihleri arasında 7. fuarımızı gerçekleştireceğiz. Bir önceki yılın oldukça başarılı geçmiş olması ve başarımızı arttırarak sürdürme hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımızı titizlikle gerçekleştiriyoruz. Bu amaçla 2015 yılı görüşmelerimizin yurt dışı ayağına da başladık. Yurt içinde ve yurtdışında sektör ile ilgili tüm fuarları takip etmeye gayret gösteriyoruz. Almanya ve Rusyada gerçekleşen ZOW Fuarlarına katılımımızı söylemem bile gereksiz. Yurt dışı ayağında Ekim ayında İtalyanın en büyük fuarı olan SICAM, yurt içinde ise mobilya sektörü ile ilgili gerçekleşecek olan birçok fuarı ajandamıza ekledik. Sadece mobilya yan sanayi değil, yerel fuarlar ve bitmiş mobilya fuarlarını da takip ediyoruz. İSMOB gibi mobilya ve mobilya yan sanayine ciddi katkıları olan bu fuarların ZOWun başarısını da arttıracağı inancındayım. Aynı zamanda hedef pazarımızı kapsayan ülkelerin ticari ataşelikleri ile temaslar kurarak, birçok ülkeden fuar için özel heyetlerin gelmesini sağlıyoruz. Her sene fuarımıza farklı bir tema katıyoruz; önceki yıllarda tasarımcılarla ve yapı endüstrisi ile ortak çalışmalar gerçekleştirmiştik. Bu sene ise bizimmimar-marangozlar olarak tanımladığımız sektörün uygulamacı zanaatkârlarına da yer verme kararı aldık. Bu kapsamda Türkiyenin dört bir yanını gezerek sektöre ve fuarımıza daha fazla neler katabileceğimize bakıyoruz. Ticaret ve Sanayi Odaları, meslek örgütleri, meslek birlikleri ile Marangoz Odaları, mobilyacılar derneklerini ziyaret ederek sektörün nabzını yakından takip ediyoruz. Konuyla alakalı başta mobilya sektöründe söz sahibi Kayseri, Bursa, Ankara ve İzmir gibi iller olmak üzere büyük illerimizde bir nevi roadshow düzenliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar ile birlikte ZOW, 2015te de sektörün gelişimine ivme kazandıracak.

Türkiyenin Mobilya ve Yan sanayisinin büyüme ivmesinin yüksek olduğu bir dönemde sektörün ikinci bir fuara ihtiyacı nereden kaynaklanıyor

Sizin de belirttiğiniz gibi sektörün gerçekten de ikinci bir fuara ihtiyacı var. Bunun gerekliliğini kendi alanının en büyük 3 Türk ve 2 Uluslararası 6 farklı ürün grubundaki (Levhacılar/Yüzeyciler/ Aksesuarcılar /Kenarband Üreticileri/Profilciler ve Kimyacılar) toplam 30 öncü firma sahibi ve yöneticilerinin cevaplarından da anlamak mümkün. Yaptığımız bütün toplantılarda ZOW'un tanımı şu şekilde yapıldı: rekabet eden değil, yenilikçi; küçük ama verimli; sadece mobilya endüstrisinden değil, yapı endüstrisinden de ziyaretçi alan; sadece komşu ülkelerden değil Afrika ve Amerika gibi daha uzak yeni pazarlardan yabancı ziyaretçi ağırlayan; ziyaretçileri çok değil ama özel olan bir fuar olmalı. Biz de diyoruz ki tam da bu özelliklere sahip olduğundan dolayı ZOW'u İstanbul'da 7.kez yapmaya hazırlanıyoruz.

ZOWun farklılık yaratacağını belirttiniz, buradaki dayanağınızı belirtir misiniz

Yukarıda da belirtilen özelliklerin yanı sıra ZOW diğer ülkelerdeki örnekleri gibi hep yeni ürünlerin sergilendiği, gelen ziyaretçilerin mevcut işlerinde kullandıkları ürünlere alternatif bulacakları, ziyaretçilerin hızlıca gezip vakit kaybetmeden ülkelerine geri dönecekleri bir fuar. Bildiğiniz gibi zaman artık hepimizin dikkatli kullandığı ve kolayca harcamaktan çekindiği bir olgu. Dolayısıyla ZOWun küçük ve butik konsepti hem katılımcı hem de ziyaretçiler için fuarlarda harcanan alışılagelmiş bolca zamanın da önüne geçiyor. Ayrıca, ZOWu önceden bilip, yapıldığı tüm ülkelerde ziyaret eden sadık bir katılımcı/ziyaretçi profili de mevcut.

Katılımcılar açısından da özellikle bulunduğumuz coğrafyada halen çok hızlı Ar-Ge / Yeni ürünlerin üretildiği bir durumda firmalar yeniliklerini Mart ayında tekrar sergileme imkânı buluyorlar. Bu da ZOWdan hemen sonra yapılan İtalya Mobilya Fuarı ve Türkiye Yapı Fuarı için bir gösterge oluyor. Bütün sayılan bu katkılardan dolayı firmalar Türkiyede ikinci bir fuara daha katılma ihtiyacı duyuyorlar.
yazar

E-bülten için e-posta bırak