ZOW Almanya fuarı Bad Salzuflen’de Yapıldı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

ZOW Almanya fuarı Bad Salzuflen’de Yapıldı

08-03-2012
ZOW Almanya fuarı Bad Salzuflen’de Yapıldı
Sektörümüzü Bad Salzuflen’de Düzenlenen Etkinlikte de Yanlız Bırakmadık:ZOW Almanya 2012 Fuarındaydık
Almanya'nın East Westphalia eyaleti, bu ülkenin mobilya imalat endüstrisinin bir anlamda kalbinin attığı yer olarak bilinir. Bu bölgede, Hannover yakınlarındaki Bad Salzuflen kasabasında düzenlenen ZOW fuarı da bölgeden hareketle yola çıkan ancak aradan geçen zaman içerisinde kazandığı uluslararası nitelik ile sınırlaşı aşan bir gelişime sahne olmuştur. Özellikle yine aynı ülkede düzenlenen sektörün en büyük fuarı interzum'un yapılmadığı yıllarda oldukça başarılı geçen fuar, bu yıl 6 - 9 Şubat tarihleri arasında 18. kez kapılarını açtı ve aralarında yayın grubumuzun da bulunduğu, 13'ü Türkiye'den toplam 671 firmayı dünyanın farklı ülkelerinden gelen alıcılarla buluşturdu.

DOĞRU YER ve ZAMANDA GERÇEKLEŞEN ÖNEMLİ BİR ULUSLARARASI ETKİNLİK
Avrupalı otoriteler, bir fuarın başarısında onun düzenlendiği yer ve zamanın en az diğer faktörler kadar önemli bir rol oynadığını belirterek, buna İtalya Pordeone ve Almanya Bad Salzuflen'de düzenlenen etkinlikleri örnek veriyorlar. Onlara göre bu iki kasabada, kim tarafından düzenlenirse düzenlensin, mobilya tedarikçi fuarlarının başarısız olma ihtimali çok düşük.
İşte bu yıl 18.si düzenlenen ZOW Bad Salzuflen fuarı da buna iyi bir örnek. Aynı Pordenone örneğinde olduğu gibi, East Westphalia gibi bölgesinin mobilya imalatının merkezi konumunda bir yerde düzenleniyor olması, her yıl, dünya pazarlarının ilk önemli mobilya yan sanayi etkinliğinin burada gerçekleşmesi, Interzum fuarının düzenlenmediği yıllarda (ki 2012 bunlardan biriydi) Almanya'daki tek fuar olması bu etkinliğin güçlü yönlerinden. Buna bir de sunduğu geniş ürün yelpazesi, katılımcıları ve ziyaretçilerinin uluslararası niteliği, fuarın ziyaretçi memnuniyeti odaklı geniş hizmet profili eklenince ortaya katılımcılarını tatmin eden bir etkinlik çıkması kimseyi pek şaşırtmıyor.

ULUSLARARASI KATILIMCI PROFİLİ
33.000 metrekare'ye yayılmış 6 farklı salonda gerçekleşen fuarın bu yılki yabancı katılımcıları arasında, İtalya dışında, Polonyalı, Çin ve Avusturya'dan gelenler ön plana çıkıyordu.Bunların hemen ardından gelen İspanyol firmalarını İskandinavya, Belçika, Hollanda ve Luxemburg'dan gelen katılımcılar izlemekteydi.

Türkiye'den de, yayın grubumuzun da aralarında olduğu 13 firmanın ürün ve hizmetlerini ziyaretçilerle buluşturduğu 2012 fuarı, hemen hemen dünyanın tüm önemli markalarını biraraya getirmiş ve oldukça profesyonel, nitelikli bir ziyaretçi kitlesi ile buluşturmuştu.

Fuarın Türk katılımcıları arasında ARRAY, ASD, ÇEBİ, EKİN YAYIN GRUBU, LİGNA DECOR, MEYDAN MOBİLYA, PELİT ARSLAN, PROFAL, ROMA PLASTİK, SAMET, TECE ve TEM MOBİLYA gibi önemli isimler bulunmaktaydı.

Clarion Event Genel Müdürü Horst Rudolph:
"Bir sonraki ZOW Türkiye fuarını, 2012'de değil, 2013 yılının Ocak ayının sonuna doğru yapacağız"

Fuarın kısa bir değerlendirmesini yapar mısınız
Fuarın henüz üçüncü gününde olmamıza ve Avrupa'da süregelen bir kriz yaşanmasına karşın, bu yıl da ZOW Almanya'nın oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Fuar dolu, salonlar ziyaretçi ile kaynıyor ve herkes yoğun ticari faaliyetler içerisinde ki bu da bir fuar için oldukça önemli.

Siz bu başarıyı nelere bağlıyorsunuz
Bunun arkasında yatan kimi etkenler var. Elbette en başta fuarın farklı konsepti gelmekte... Zaten ZOW, bu anlamda kendisini kanıtlamış bir marka. Örneğin burada gelenlere "ziyaretçi"den çok birer "konuk" muamelesi yapılmaktadır. Herkesin katılımına olanak tanıyan küçük standlar, geniş ürün ağı, yüksek katılım gibi özelliklerin yanısıra ücretsiz yeme - içmeden ücretsiz kataloğa, basın odasından park imkanlarına kadar 5 yıldızlı bir fuarcılık hizmeti veriyoruz. En az bunlar kadar önemli bir diğer neden de, fuarın düzenlendiği yer ve zamanın sektörün ihtiyaçlarına karşılık gelmesidir.
Tarih olarak yılın sektörümüzde düzenlenen en erken fuarıyız ve fuarı düzenlediğimiz bölge de mobilya endüstrisinin kalbinin attığı bir yer olması nedeniyle ticaretin kavşak noktasında bulunuyor.

Gelelim Türkiye'ye... Sektörden, tarih de dahil olmak üzere üzerinizde büyük baskılar olduğunu biliyoruz. Bu konuya ilişkin neler söyleyebilirsiniz
Türkiye'de fuar düzenliyorsanız sektörün yaklaşımını göz ardı etmeniz mümkün değil. Bu nedenle biz de, onların konuya ilişkin taleplerini öğrenmek ve doğru zamanın ne olduğu konusunda nabız tutmak için önde gelen firmalardan 82'i ile bir anket yaptık. Görüştüğümüz firmalardan 65'i Ocak ayını, 15' Nisan'ı, geri kalan azınlık ise aynı tarihi yani Eylül'ü işaret etti bize. Bu nedenle biz de bu konuda girişimlerde bulunduk ve ZOW Türkiye'nin tarihini 2013 yılı Ocak ayının ikinci yarısı olarak belirledik. Tam günlerini deklare edebilmemiz için önümüzde iki engel kaldı. Bunlardan biri fuar alanı ile gerkli sözleşmenin imzalanması ve ikinci ise TOBB onayı. Bunlar da tamamlandığı zaman, sektöre duyurusunu yapacağız.

IMOB'dan 10 gün, Almanya fuarınızdan da 15 güne öncesine denk gelecek olan bu tarihin gerçekten doğru bir tarih olduğunu düşünüyor musunuz
Ben bugüne kadar ZOW'un Türkiye'deki polikasının pek doğru olmadığını düşünüyorum. Bundan önceki organizatörler kitlesel bir fuar için yola çıkmışlardı. Ancak ben ZOW Türkiye'nin daha özel, daha kompakt, alanında ihtisaslaşan, spesifik bir etkinlik olarak az ama özellikli katılımcıya sahip bir fuar olması gerektiği kanısındayım. Seçilmiş katılımcılar, seçilmiş ziyaretçiler ve seçilmiş ülkelerden gelen seçkin alıcılarla gerçekleşecek bir fuar düzenlememiz gerekiyor İstanbul'da. Bunun elbette kimi riskleri var ama unutulmamalıdır ki, ama böylesi bir fuarın şansı taşıdığı riskten çok daha fazla.

Diğer fuarlara olan yakınlığı konusunda ne diyorsunuz. Bir dezavantaj oluşturmaz mı
IMOB'un tarihinin bir sorun olacağını sanmıyorum ama eğer bu tarihler kesinleşirse, ZOW Almanya fuarının tarihini iki hafta ileri alarak bu sorunu da çözebiliriz.
yazar

E-bülten için e-posta bırak