Yelda AKINCI BOSTAN / Biesse Türkiye ve Orta Doğu Bölge Direktörü

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Yelda AKINCI BOSTAN / Biesse Türkiye ve Orta Doğu Bölge Direktörü

19-01-2023
Yelda AKINCI BOSTAN / Biesse Türkiye ve Orta Doğu Bölge Direktörü
Pandemi döneminde bozulan küresel tedarik zinciri, Türkiye için büyük bir fırsat yarattı. Türkiye’nin konumu, lojistik ve üretimdeki gücü sayesinde, küresel ticarette Türkiye daha fazla pay almaya başladı. Bu da birçok sektörün ihracat payını arttırdı. Mobilya sektörü bu periyotta ihracatını %30 oranında artırdı. Dolayısıyla ihracat oranındaki bu artışın 2020 yılından beri makine satışlarına da olumlu katkısı oldu.

Yelda AKINCI BOSTAN / Biesse Türkiye ve Orta Doğu Bölge Direktörü

MOBİLYA DERGİSİ: Pandemi sürecinden sonra gerek Türkiye de gerekse de uluslararası ahşap ve işleme makineleri sektöründe kapanmadan dolayı önemli bir mobilya talebi ortaya çıktı. Son gerçekleşen fuarlarda da bunu gördük. Bütün bunların ışığında bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz? Bir önceki yıla göre değişen ne oldu?

Yelda Akıncı Bostan : Bütün alışkanlıkların değiştiği pandemi sürecinde herkesin evde vakit geçirmesi evlerde ve yaşam alanlarında da değişimi beraberinde getirdi ve bununla beraber önemli olmuyorbir mobilya talebi ortaya çıktı. Ancak iç talepteki bu artışın, 2020 ve 2021 yıllarında makine satışlarına olumlu etkisi oldu. Maalesef 2022 yılında yüksek enflasyonun etkisi ile Mobilya’da iç talepte azalma oldu.

Ancak pandemi döneminde bozulan küresel tedarik zinciri, Türkiye için büyük bir fırsat yarattı. Türkiye’nin konumu, lojistik ve üretimdeki gücü sayesinde, küresel ticarette Türkiye daha fazla pay almaya başladı. Bu da birçok sektörün ihracat payını arttırdı. Mobilya sektörü bu periyotta ihracatını %30 oranında artırdı. Dolayısıyla ihracat oranındaki bu artışın 2020 yılından beri makine satışlarına da olumlu katkısı oldu.

Son gerçekleşen fuarlarda da yasakların kalkması ve sosyalleşme isteği ile birlikte tüm fuarların ziyaretçi sayılarında artış olduğunun farkındayız. Firmalar da bu potansiyeli göz önünde bulundurarak uzman ekipleri, ürünleri, yaptıkları sunumlar ile her zamankinden daha hazırlıklıydı.

Biz de Biesse olarak bu yıl Tüyap Woodtech Fuarı’nda daha iletişim ve etkileşim odaklı, sadece otomasyon çözümlerimizi sergilediğimiz yeni konseptimiz ile yerimizi aldık. Sektöre dair geçen yıllara göre değişen şey, hem sektör paydaşlarının pandemi sonrası sürece daha öngörülü şekilde hazırlanmış olması hem de müşterilerin otomasyon odaklı ve kapasite artışına yönelik taleplerindeki artış diyebiliriz.

MOBİLYA DERGİSİ: Türkiyede mobilya sektöründe ölçek büyümesi var mı, makine alıcıları nasıl bir değişkenlik gösterdi? Sizce ortaya çıkan son talepler revizyon mu, yeni yatırım mı yoksa kapasite büyütme mi?

Yelda Akıncı Bostan : Yukarıda da belirttiğim gibi pandemi ile birlikte Türkiye Mobilya Sektörü ihracat oranını en çok artıran sektörlerden biri. Haliyle yurtdışına ürünlerini satan firmalarda gelen taleplere cevap verebilmek veya talebin devamlılığını sağlamak için kapasite artışları gerekli hale geldi. 

MOBİLYA DERGİSİ: Örneğin; yıl içinde 100 makine satışı yapıldıysa bunun üzerinden değerlendirirsek %.....kadarı revizyon, %.....kadarı yeni yatırım., %......kadarı ise kapasite büyütme diyebilir misiniz?

Yelda Akıncı Bostan : Sizin ifade ettiğiniz gibi özetlemek gerekirse; %20 kadarı revizyon, %10 kadarı yeni yatırım, %70 kadarı ise kapasite büyütme diyebiliriz.

MOBİLYA DERGİSİ: Biesse’nin Bu yıl gerçekleştirdiği sabit showroomdaki aralıklı ama süregelen etkinliklerde hedefiniz neydi, bu süreçte ölçeklenebilir neler gözlemlediniz ve bu aktiviteler  satışlarınızı nasıl etkiledi, satışlara yansıdı mı? 

Yelda Akıncı Bostan : 2022 yılında İstanbul ve Dubai kampüslerimizde yer alan showroomlarımızda 11 etkinlik, 200’nin üzerinde demo ve 12 farklı konuda eğitim gerçekleştirdik. Showroomlarımızda 1500’den fazla misafirimizi ağırladık. Düzenlediğimiz tüm etkinliklerde hedefimiz, müşterilerimizin Biesse teknolojilerini yakından deneyimlemesine olanak sağlamak ve müşterilerimiz ile daha yakın ilişkiler kurarak ihtiyaçlarını, taleplerini daha iyi anlayarak sunduğumuz hizmetler ile gerçek anlamda bir “Çözüm Ortağı” olmaktır.

 Bu etkinlikler sayesinde makinelerimizi uzman ekibimiz eşliğinde tanıma fırsatı bulan misafirlerimizin yeni yatırımlarında makinelerimizi tercih etmesinde, showroom deneyimlerinin büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla showroomlarımızda düzenlediğimiz etkinliklerin satışlarımıza katkısının büyük olduğunu söyleyebilirim

MOBİLYA DERGİSİ: Biesse küresel bir firma, 2022 yılı Biesse için genelde nasıl geçti? Biesse Türkiye ve Orta Doğu olarak bu yılki satışlarınızdan memnun musunuz, öngörülen hedeflerinize ulaştınız mı?

Yelda Akıncı Bostan : 2022 yılı Biesse Group için yeniliği, gelişimi temsil eden bir yıl. Bundan iki yıl önce müşterilerimizin globalde değişiklik gösteren ihtiyaçlarını, artan verimlilik ve etkinlikle karşılayabilmek için şirket içerisinde bir evrim başlattık. Bu evrimin bir parçası olarak da sektörde artık yenilenen görsel kimliğimizle varlığımızı sürdürmeye devam ediyoruz.

 2022 yılı globalde, hammadde sıkıntıları, enflasyon ve artan enerji maliyetlerinden ötürü zor bir yıl olmasına rağmen bizim için artan pozitif mali duruma sahip olduğumuz, ürün geliştirmeye, yatırım yapmaya devam ettiğimiz,  bu bağlamda da otomasyonu çözümlerimizi artırmaya odaklandığımız bir yıl oldu.

2022 Temmuz ayı itibari ile şirketin evrimleşme ve gelişim sürecini destekleyen bir karar ile Biesse Türkiye ve Orta Doğu olarak daha geniş bir bölgede faaliyetlerimizi sürdürmeye başladığımız yeni bir döneme adım attık.

Her türlü ekonomik ve konjektürel zorluğa rağmen istikrarlı bir şekilde büyüme devam ediyor olmamız, yeni iş birlikleri ve projelerin hız kesmeden devam ediyor olması bizim için büyük bir motivasyon kaynağı. Özetle 2022 yılındaki satışlarımızdan memnun olduğumuzu ve hedeflerimize ulaştığımızı söyleyebiliriz.

MOBİLYA DERGİSİ: 2022 yılı içinde artan döviz fiyatları satışlarınızı nasıl etkiledi?

Yelda Akıncı Bostan : Bu durum yeni değil. 2018 yılından beri döviz kuru artarak devam ediyor. 2018 yılından beri ağırlıklı olarak satış yaptığımız müşterilerimiz ihracat yapan firmalar ve döviz kurundan doğrudan etkilenen bir yapıları yok. Bu yüzden artan döviz kurunun olumsuz bir etkisi olmadı diyebilirim. Yıl içerisinde satışlarımız beklediğimiz trend dahilinde ve hedeflerimiz doğrultusunda arttı.

MOBİLYA DERGİSİ: 2022 yılında en çok hangi makinelerinize talep oldu?

Yelda Akıncı Bostan : En çok talep gören şeklinde sınıflandırmak doğru olmaz. Biesse Group olarak ağaç, cam, taş ve ileri mühendislik malzemelerine yönelik farklı teknolojilerde makineler üretiyoruz ve pazar ihtiyaçlarına, talebe göre orantılı bir şekilde her makine grubundan hedeflenen adetlerle doğru orantılı makine satışımız var.

MOBİLYA DERGİSİ: 2022 yılı çalışmalarınızda ilk akla gelen faaliyetler listesi içinde en önem verdiğiniz çalışmalar hangileriydi?Yelda Akıncı Bostan : 2022 yılı içerisinde en önem verdiğimiz çalışmalar sırasıyla: Türkiye ve Orta Doğu olarak genişleyen ekibimiz ve bölgemiz ile stratejilerimiz ve hedefler doğrultusunda faaliyet göstermemiz, ana şirketimiz Biesse Group’un yeni evrim süreci ile beraberinde gelen yeniden yapılanma süreçlerini kendi bünyemizde de adapte etmemiz ve showroomlarımızda gerçekleştirdiğimiz etkinlikler diyebiliriz.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak