Yayınlarımız, örgütlerimiz ve birikimimizle Pariste ülkemizi temsil ettiğimiz ESPRIT MEUBLE 2015 Fuarında Sektörümüzü Batı Avrupa Mobilya Dünyasına Tanıttık

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Yayınlarımız, örgütlerimiz ve birikimimizle Pariste ülkemizi temsil ettiğimiz ESPRIT MEUBLE 2015 Fuarında Sektörümüzü Batı Avrupa Mobilya Dünyasına Tanıttık

12-01-2016
Yayınlarımız, örgütlerimiz ve birikimimizle Pariste ülkemizi temsil ettiğimiz ESPRIT MEUBLE 2015 Fuarında Sektörümüzü Batı Avrupa Mobilya Dünyasına Tanıttık
Fransa?nın doğrudan mobilya sektörüne yönelik olarak düzenlenen tek uluslararası fuarı olan ESPRIT MEUBLE, bu yıl kapılarını dördüncü kez açarak bir anlamda Batı Avrupa mobilya sektörünün küllerinden doğduğunu tüm dünyaya kanıtlamış oldu. Başkanlığını yapmakta olduğumuz Uluslararası Mobilya Yayıncıları Birliği?nin etkinliklerini de yönettiğimiz ve 300 katılımcının yer aldığı fuarda Türkiye?den de Sonorous firması yer aldı. Gala Gecesinde sahneye davet edilen Genel Koordinatörümüz Zeki Yücel, Fransız mobilya sektörünün 400?ü aşkın VIP temsilcisi önünde gerçekleştirdiği konuşma ile hem yayın grubumuzu ve dergilerini, hem de Türk mobilya sektörünü tüm Avrupa?ya tanıtmış oldu.
AVRUPANIN ÜÇÜNCÜ BÜYÜK MOBİLYA PAZARI

Avrupanın büyük mobilya pazarlarından olan Fransanın başkenti Pariste son 4 yıldır hızla gelişmekte olan bir fuar düzenlenmekte. İsmi Mobilyanın Ruhu anlamına gelen ESPRIT MEUBLE fuarı, dünyadaki örneklerinden farklı olarak sektörün 3 büyük firmasının sahiplerinin öncülüğünde Fransız Mobilyacılar Birliği UNIFA ile Mobilya Perakendecileri Derneği FNAEM desteği ile gerçekleştiriliyor.

Fuarın tüm çalışmaları Ernest Ménardın Genel Müdürü Gaetan Menard, Meubles Célionun Yönetim Kurulu Başkanı Alain Liault ve Cauval Groupun ikinci başkanı Gilles Silberman tarafından yönetilmekte ve faaliyetleri fuar kurulum ve tanıtım, halkla ilişkiler firmaları tarafından hayata geçirilmektedir.

Bu yıl kapılarını 05 08 Aralık 2015 tarihleri arasında açan fuar, Paris Porte de Versaille Fuar merkezinde 2 ayrı kattaki toplam 40 m2 üzerinde yaklaşık 300 civarında firmanın katılımıyla gerçekleşti. Başta Fransa olmak üzere İtalya, Almanya, Belçika, İspanya ve İngiltere gibi ülkelerin mobilya üreticilerinin bulunduğu fuarda Türkiye, tv üniteleri, modüler sistemler ve ofis mobilyaları üreticisi SONOROUS markası ile temsil edildi.

PIRIL PIRIL VE TİPİK BİR BATI AVRUPA FUARI

Gerek konsepti, gerek tasarımı gerekse de katılımcılarıyla tipik bir Batı Avrupa fuarı konumundaki ESPRIT MEUBLE kalite ve estetik anlayışıyla bırıl pırıl bir görünüme sahip. Parisin ulaşımı kolay, merkezi ve modern Porte de Versailles fuar alanın toplam 40.000 m2lik iki salonunda yarısı Fransız, kalanı diğer ülkelerden gelen katılımcılarla açılan fuar geçen yıla göre alanını oldukça artırmıştı.

Bu yıl Fransa dışında, İtalya, Almanya, Belçika, Hollanda, İspanya, İngiltere, Portekiz vb. Batı Avrupa markaları ile Çin ve aralarında ilk kez 8 Romen firmasının da bulunduğu katılımcılar, vardı ESPRIT MEUBLE 2015de. Ev mobilyalarının yanısıra, dörtte bir oranında yatak firmaların da yer almaktaydı fuarda. Oturma, salon, yemek, çocuk, çalışma ve yatak odalarında kütüphaye kadar geniş bir skalada sergilenen ahşap, metal, cam, plastik ve döşemelik mobilyalar çağdaş Avrupa evlerinin dekorasyonunu birebir yansıtmaktaydı.

Fransanın Tréca, Celio, Ernest Ménard, Calia and Couture gibi en büyük mobilya markalarının geniş katılımlarda bulunduğu fuar, Başkan Gaetan Menardın ifade ettiği üzere katılımcı firma bazında %50, alan bazında ise %33 oranında büyümüş. Fuarın bu yıl ki katılımcılarının %25i yeni katılımcı olup, bunların arasında Ekornès, Calligaris, Himolla, Duvivier and Hukla gibi uluslararası markalar da yer almaktaydı.

Kaliteyi, hizmetten, fuar alanının düzenine, standların tasarımından sergilenen mobilyaların niteliğine kadar her alanda birinci kriter olarak tuttuklarını önemle vurgulayan Başkan Gaetan Menard, sırf bu nedenle bir katılımcıyı, fuar açılmadan önceki gün, parasını ödeyerek salondan çıkarttıkları ve bu ilkelerini fuarın bekaası için titizlikle sürdüreceklerinin altını çizdi.

MORALE İHTİYACI OLAN BİR KENTE UMUT VEREN ETKİNLİK

Fuarın kapılarının açılmasından yaklaşık 20 gün önce gerçekleşen Paris saldırılarının olumsuz etkilerinin oldukça minumum hissedildiği fuar, tam tersine sektörün canlanması adına önemli bir işlev üstlenmiş, bu konuda her zamankinden fazla çaba sarfederek katılımcı sayısını bir 2014 yılına oranla %50 gibi bir artışa ulaştırmıştı. Pariste yaşananlardan en fazla etkilenenlerin yabancı ziyaretçiler olmasına ve bir önceki yıla oranla %6 oranında bir azalma yaşanmasına karşın, etkinliğin Doğu Avrupadan bile ziyaretçi almış olması ve gelenlerin hemen hepsinin oldukça kalifiye ve satınalma profili çizmeleri bu yılın önemli artıları arasındaydı.

SON DERECE PROFESYONEL BİR ORGANİZASYON

Açık olduğu dört gün boyunca hiçbir biçimde son kullanıcının içeriye sokulmadığı fuar, doğrudan toptan ve perakendeci profesyonellere ayrılmış olduğundan koridorlar oldukça ferah, ancak standlar tamemen doluydu.

Her biri ayrı birer tasarım örneği olan standların içerisinde de, fuar alanındaki özgün oturma ve dinlenme alanlarında, Fransaya özgü kaz ciğeri ezmesinden çiğ istiridyeye, keskin kahvelerden leziz şarap çeşitlerine, her türlü yiyecek ve içeceğin gün boyu ücretsiz olarak servis edildiği büfe ve cafeler katılımcı ve ziyaretçilere farklı bir ambiyans sağlamıştı.

Avrupada pek de rastlanmayan bu misafirperverlik ve hizmet anlayışı fuarın bir diğer ayırdedici özelliği olarak, alanın zaman kaybettirmeksizin tüm tüm konsantrasyonun ürün ve hizmetlerde toplanmasını, mobilya pazarının iç dinamikleri üzerinde yoğunlaşmasını ve ticari anlaşmalara giden yolu daha kısa ve keyifli hale getirmeyi amaçlamış ve bunda da oldukça başarılı olmuştu.

Bu nedenle de yaklaşık dokuz bin kadar ziyaretçi (8.742 kişi) 4 gün boyunca fuardan maksimum yarar elde etmeye çalıştılar. Fuara gelen ziyaretçilerin %12si ülke dışından gelmiş olup, bunların arasında oldukça uluslararası bir gazeteci topluluğu da bulunmaktaydı.

TEŞVİK EDİLEN MOBİLYA PERAKENDE PAZARI, DAĞITIM KANALLARI ve ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ

Batı Avrupanın önemli karakteristiklerinden biri olan mobilya perakende ticaretinin önemli figürlerinin doğrudan ya da uluslararası platformları ve dernekleri ile fuarda bulunması ve pek çok etkinliğe imza atması da, sektörün bölgede son 5 - 6 yıldır yaşadığı durgunluğu atmış olduğunun bir göstergesiydi.

Bu konuda devlet de üzerine düşeni yapmıştı Fransa mobilya pazarının canlanması için. Her ne kadar kriz sırasında vergi ve KDV tarzı indirimlere gidilmediyse de halkını gerek fiyatlar, satış kolaylıkları gerekse de maddi harcama fonları ile destekleyen Fransız hükümeti, teşvik ettiği perakendeci derneklere de kimi kolaylıklar ve destekler sağlayarak piyasayı çeşitli kampanyalarla zenginleştirmişti. İşte bu tür hamlelerin izleri ESPRIT MEUBLE 2015te de görülüyor.

Özellikle bu fuarda gözlemlediğimiz kadarıyla her ne kadar başrolü FNAEM ve LAmeublement Français mobilya federasyonu oynasa da, Mobilya Promosyon Araştırmaları Enstitüsü IPEA, tüketici kredi ve finans kuruluşları SOFINCO, ile CETELEMin verdikleri destek de önemli bir rol oynuyordu. Başkan Gaetan Menard, ESPRIT MEUBLEnin bu özelliği ile diğer tüm dünya mobilya fuarlarından ayrıldığını ve sektörün üretim ve dağıtım kanallarını aynı platform altında buluşturan tek mobilya fuarı olduğunun altını çiziyor.

MEUBLO THERAPIE

Bu arada FNAEM fuar boyunca perakendecilerin buluşma noktası haline gelen standında çeşitli etkinlikler düzenler ve çeşitli kampanyaları tanıtırken, özellikle AVM ve mobilya perakende merkezlerin yöneticileri ile ticari ilişkilerini sağlamlaştırıyor ve yeni açılımlara hayat buldurmaya çalışıyordu.

Ikeadan Habitata kadar Fransada faaliyet gösteren pek çok tanınmış marka da dahil olmak üzere 44 firmayı bir çatı altında toplayan bu Fransız Mobilya Perakendecileri Federasyonu özellikle kriz döneminde oldukça aktif bir rol almış olup, bu gücünü kriz sonrasında da kanıtlarcasına dağıtım kanalları, alışveriş merkezleri, perakendeci ve tüketicilerin yararına önemli adımlar atmaktaydı.

Bunlardan bir tanesi de ESPRIT MEUBLE 2015 fuarındaki standlarında 4 gün boyunca aktif bir biçimde promosyonunu sürdürdükleri Meublo Therapie adlı kampanya idi.

Esas olarak mobilya kullanıcılarının tercihlerini yapmanın bir anlamda onları rahat ettirecek ve kendilerini iyi hissettirecek bir terapi gibi ele alan bu kampanya, her bir çifte, kişiye özel gereksinimleri tespit eden, bu doğrultuda onlara en fazla konfor, neşe, yaşam sevinci ve tatmin sağlayacak tarzları ve bu tarzlar içerisinde bir dizi marka ve model önerisini geliştiren bir çalışma.

Uzmanların yürüttüğü bu araştırmanın sonuçlarına göre müşterilerin kimliğine ve kişiliklerine en uygun tasarımlar alternatifleriyle beraber sunularak onlara yardımcı olunmaya çalışılıyor ve böylelikle birinci el satışların artarak piyasanın canlandırılmasını sağlıyorlar.

DOMUS MOBİLYA PERAKENDE MERKEZİ

Bu tür çalışmalara bir diğer örnek de fuara paralel kimi etkinlikler düzenleyen DOMUS Mobilya Perakende Merkezi idi. Bizzat ziyaret ederek yöneticilerinden bilgi aldığımız bu tür örnekler Fransada pazarın nasıl bir bütün olarak ele alındığını ve sektörün değişik bileşenlerinin bu konuda kafa yorarak kaynak ayırdıklarını gösteriyor.

Fuar, Parisin göbeğinde sadece bir fuar alanında gerçekleşmiyor, aynı zamanda etkisini mobilya dünyasının gündelik merkezlerinde de hissedilmesini sağlayarak, bu çerçevede DOMUS benzeri çeşitli mobilya merkezleri ile koordineli halde yürütüyor çalışmalarını. Bizim dergimizin de aralarında bulunduğu uluslararası basın mensupları da bu çalışmalarden bilfiil haberdar edildi ve fuarın bu tür faaliyetlerinin bir tanığı olmaları sağlandı.

GİDEREK DAHA ULUSLARARASI OLMAYA DOĞRU EVRİLEN BİR FUAR

ESPRİT MEUBLE, 4 yıl öncesinde başlattığı inisyatifi, günümüzde oldukça geliştirmiş olmasına karşın, geldiği nokta ile yetinmeyip, daha da gelişmeyi ve hem içeriği, hem de tarihleriyle Avrupa ile dünyanın gündeminde olan önemli bir uluslararası mihenk taşı olmayı hedefliyor. Bir yılın son büyük fuarı olarak, yeni sezon hazırlıklarının ilk eşiği olmayı arzulayan ESPRİT MEUBLE, Almanya, İngiltere, İspanya gibi çeşitli Batı Avrupa fuarlarının kapılarını açtığı Ocak ayına bir hazırlık olarak Aralıktaki tarihinden oldukça memnun ve bunu mevsimsel bir avantaj olarak kullanmayı hedefliyor.

Fuar yönetiminin hedeflerinden biri de uluslararasılaşma olarak nitelendirdikleri bir dizi adım. Bu yıl yayın grubumuzun başkanlığını yürütmekte olduğu Uluslararası Mobilya Yayıncıları Birliği IAFPyi davet ederek dünyanın dört bir yanında seslerinin duyurulmasında önemli bir adım atmış olan ESPRIT MEUBLE, önümüzdeki yıldan itibaren yabancı katılımcı ve ziyaretçi konusunda portföylerini önemli ölçüde zenginleştirmeyi hedefliyor.

Konuya ilişkin olarak Rekabetten korkmuyor musunuz sorumuzu Rekabet her iki tarafı da geliştiren itici bir güçtür. Böylesine globalleşmiş bir dünyaya ne ölçüde direnebilirsiniz ki Bu nedenle biz globalleşmeyi fuarımıza da yansıtarak bunu bir avantaja çevirmek istiyoruz. diye yanıtlıyor fuarın yöneticileri.

Her fırsatta, ESPRIT MEUBLEyi önümüzdeki yıllardan itibaren sadece Fransa, hatta Avrupa ile sınırlı tutmadan tüm dünya mobilyacıları kapsayacak bir yol haritası çizmeye çalıştıklarının da altını çiziyorlar. Önümüzdeki yıldan itibaren fuarı yeni pazarların mobilya ihracatçılarına açarak, ülke pavyonlarını özendirmeyi ancak bunu varolan fuar düzeni, estetik ve anlayışından taviz vermeden yapacaklarını önemle vurguluyorlar.

Bu yıl açılan küçük bir Romanya pavyonuna ve Çinin önemli üç markasına yer veren fuar yönetimi, önümüzdeki dönemlerde aralarında Türkiyenin de bulunduğu önemli AB dışı mobilya pazarlarının kaliteli örneklerini fuarlarında görmek için çalışmalar yapacaklarını söylediler.

DERGİLERİMİZ ve ETKİNLİKLERİMİZLE BÜYÜK BEĞENİ TOPLADIK

Son iki yıldır katıldığımız ESPRIT MEUBLE fuarının bu yıl onur konukları arasında bulunan yayın grubumuz, katıldığımız toplantılar, yürüttüğümüz ikili görüşmeler ve mobilya profesyonellerine dağıttığımız FURNITURK ve MOBİLYA dergileri ile Avrupanın bu üçüncü büyük mobilya pazarında önemli bir tanıtım olanağı elde etmiş oldu.

Fuarda aynı zamanda Uluslararası Mobilya Yayıncıları Birliği IAFPnin yıllık olağan genel kurul toplantısını yöneten EKİN Yayın Grubu, dünyanın dört bir yanından 20 önemli mobilya pazarının temsilcileri ile sektörün sorunları ve çözüm önerilerini konuşarak geleceğe yönelik çeşitli projelerin yol haritalarını çizdi.

GALA GECESİNE DAMGAMIZI VURDUK

Fuarın üçüncü günü de, Parisin ünlü balo salonu Ekinoxda düzenlenen gala gecesinde, IAFP başkanı sıfatıyla sahneye çıkan Genel Koordinatörümüz Zeki Yücel, 400ü aşkın VIP mobilya profesyoneline hitaben oldukça ses getiren bir konuşma yaparak EKİN Yayın Grubu ve dergilerini tüm dünyaya tanıtmış oldu. Bir plaket töreni ile sona eren geceye damgasını vuran yayın grubumuz, 2015 yılının uluslararası mobilya pazarları turunu Paris ile kapatırken, 2016 yılında da Türkiyeyi ve sektörümüzü dünyanın farklı yerlerindeki etkinliklerde temsil etmeye devam edecek.
yazar

E-bülten için e-posta bırak