Türk Mobilya Trendleri ve Tüketicinin Alışkanlıkları

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Türk Mobilya Trendleri ve Tüketicinin Alışkanlıkları

15-05-2013
Türk Mobilya Trendleri ve Tüketicinin Alışkanlıkları
MOSDER'in Yaptırdığı Araştırma Mobilya Trendlerini ve Tüketicinin Alışkanlıklarını Ortaya Çıkardı

 

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Türkiye’demobilya tüketicisinin alışkanlıkları ve tercihlerini açıkladı: Türk mobilyatüketicisi kaliteli ürün almaya dikkat ederken, vade farksız taksitseçeneklerine önem veriyor.

 

 

Türk Tüketicisi Mobilya Alırken Kaliteye Önem Veriyor”

MOSDER'in tüketicisini yakından tanımak için yaptığıaraştırmalar ve açıklanan tüketim raporlarına göre 43 üyesi ile birlikte yolharitaları çizmeye ve tüketicinin talebine göre arz oluşturmaya devam ediyor.Önde gelen araştırma firmalarının raporlarından yola çıkarak açıklanan bilgilerTürk tüketicisinin profilini ortaya koyuyor.

Türk tüketicisi “iskonto ve peşin

fiyatına taksit” uygulamasına önem veriyor

Türkiye’de mobilya alırken tüketicinin en çok dikkat ettiğinoktalardan biri ödeme koşulları. Aldığı ürünün vade farksız taksitlerebölünmesi, taksit sayısının ortalama 12 ay olması ve iskonto gibi uygulamalartüketicinin mobilya alma aşamasındaki en önemli nedenleri oluşturuyor.Taksitinin senetle ya da kredi kartıyla yapılması, ürün alınan yerin güvenilirolması, satış sonrası hizmet gibi unsurlar mobilya alıcısının karar aşamasınıen çok etkileyen maddelerin başında geliyor.

Genellikle markalı mobilya

seçiliyor

Türk tüketicisi genellikle markalı mobilyaları tercihederken, markasız ürün alma aşamasında ise ürünün kalitesi konusunda inceeleyip sık dokuyor. Alınan ürünün dayanıklı ve uzun yıllar kullanılmasınıisteyen tüketiciler satın alma sırasında dayanıklılık konusuna da önemveriyorlar.

Türkiye’ mobilya değiştirme

sıklığı ortalama 8 yıl

Önde gelen araştırma şirketlerinin yaptığı araştırmalaragöre Türk tüketicisi ortalama 8 yılda bir mobilyasını değiştiriyor. Buoran  İç Anadolu’da artış gösterirken,Akdeniz’de ise azalıyor. Bölgelerin coğrafi, sosyo-kültürel koşullarına görefarklılık gösteren bu oranlar yıllar geçtikçe Türk tüketicisinin değişenmobilya kullanım alışkanlıkları gözler önüne seriyor. Eski zamanlarda 20 yıl,30 yıl kullanılan mobilyaların yerini, artık ortalama 5-10 yıl kullanılan,eskimese bile modası geçti diye değiştirilen mobilyalar

alıyor.

“Sadelik ön planda, 70’lere

dönüş var”

2013 yılında ön plana çıkacak mobilya trendlerinin ortayakonduğu araştırma bu yıl da mobilya seçimlerinde geçen yıl olduğu gibisadeliğin yerini koruyacağını gösteriyor. Sadeliği tercih etmeyenler ise yaşamalanlarını hareketlendirecek canlı renkleri seçecek. Her yıl değişim gösterenev mobilyalarında bu sene 70’lere dönüş var.

Mobilya seçimi o ailenin

yaşam felsefesini yansıtıyor

Yatak odasından, çocuk odasına; ahşabından, kumaşına kadarevimizin her köşesine hayat veren mobilyaların seçimleri yaşamımızda önemli biryer taşıyor. Eski zamanlarda sadece iş görsün diye alınan mobilyalar artıkinsanların hayat felsefesine, yaşam tarzlarına göre seçiliyor. Eskilerinkapısını kilitleyip örtülerle kapladığı, gözü gibi baktığı misafir odalarıyerine, şimdilerde keyifli zaman geçirmeye odaklı, ferahlık ve mutluluk verenmobilyalar tercih ediliyor. 2013 yılında; yaşam alanlarında kullanılanmobilyalarda genellikle ceviz tonları ve beyaz renkler ön plana çıkıyor.Bununla beraber gün geçtikçe doğal ağaçlar, antik ve eskitme tarzı kaplamalarıtercih edenlerin sayısı artıyor. Özellikle belirli bir tüketici kesimi,evlerinde country tarzı mobilyaları daha fazla görmek istiyor.

Country ve Retro Tarzı Mobilyaların Öne Çıkması Bekleniyor

Mobilyalarda bu yıl 60’lı, 70'li yıllara dönüş yaşanacağı öngörülüyor. Tüketicinin herzaman tercih ettiği alışılmış mobilya tarzlarınınyanısıra country tarzı ve retro tarzı mobilyaların öne çıkması bekleniyor. Sonyıllarda, Türk mobilya tüketicileri genellikle kadife kumaşlara yöneliyor.Kadife kumaşlarda renk seçeneğinin çok sayıda olması, her mevsimde kullanılabilmesi,tüketici tarafından seçilmesindeki en büyük etkenlerin başında geliyor.Özellikle 2013 yılında mobilyada kullanılan kumaş türlerinde yün görünümlükumaşların ön plana çıkacağı düşünülüyor. Öte yandan keten ve pamuklu gibidoğal iplikli kumaşların da bu yıla damgasını vurması bekleniyor.

Yaşam alanlarında her alanın etkin kullanılması açısındanergonomik modelleri tasarlamayı hedefleyen mobilya firmaları; koltuklarınkollarının ince; baza ve ayaklarının ahşap olmasına özen gösteriyor. Özellikleyüksek ayaklı modeller öne çıkıyor. Bununla birlikte 2013 yılında koltukmodellerinin tasarımında retro tarzı çizgilere sıklıkla rastlanacak.

yazar

E-bülten için e-posta bırak