MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan : İlgili tüm ürünlerin birarada bulunduğu ihtisas AVM’lerinin oluşması gerekiyor
Doğan: Perakende sektöründe tüketicinin gücü yadsınamaz
MOSDER’in Nielsen Araştırma şirketine yaptırdığı ‘2015 Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması’na göre Türkiye’deki tüketicilerin mobilya alımını yüzde 70 oranında cadde mağazalarından gerçekleştirdiğini yineleyen Doğan, müşterilerin rahatlığı için tek çatı altında birleşmenin önemine vurgu yaptı. Firmaların kış koşullarında da rahatlıkla müşterilerine hizmet sunması gerektiğini söyleyen Doğan, “Perakende sektöründe tüketicinin gücü yadsınamaz bir gerçek. Tüketiciyi memnun etmeyip, alışverişi için rahat bir ortam sunmazsanız bir süre sonra sizden alışveriş yapmamaya başlayacaktır. Bu nedenle mobilya sektörü olarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri ve birçok marka ile konsepti bir arada bulabilecekleri ihtisas AVM’lerinin oluşması önemli” dedi.
“AVM’ler bütünselci bakış açısıyla kurulmalı”
MOSDER olarak sektörün bu ihtiyacının farkındalığıyla hareket ettiklerini söyleyen MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Doğan, sektörün çatı kuruluşu olarak bu ihtiyaca çözüm üretmeye başladıklarını açıkladı. Doğan, “Sektörümüzde ortak kampanyalar önemli. Amacımız belli dönemlerde ortak kampanyaların yapılabileceği, tüketicilerin birçok ihtiyacını bir arada bulabileceği bir AVM oluşturmak. Ve fakat bu AVM’lerin içerisinde sadece mobilya satılması sektörün gelişimini yaralayabilir. Bu nedenle MOSDER olarak, ‘Mobilya AVM’lerinde sadece mobilyanın satılması doğru değildir’ sözünü benimsiyor ve burada mobilya ağırlıklı fakat mobilyayı destekleyen yan sanayii ile birlikte beyaz eşya, züccaciye gibi komple bir yapı inşa etmeyi hedefliyoruz.”
Avrupa’ya açılan ilk kapı: Hollanda
Girişimcilerin yakın takibinde olan ve Avrupa markası olma yolunda ilk adım olarak gördükleri ülkelerin başında gelen Hollanda’ya 2016 yılının üçüncü çeyreğinde 12 Türk şirket yatırım yaptı. Bu yatırımlar sonucunda 250 kişiye istihdam sağlandı. Yatırımcıların Hollanda’yı tercih etmelerinin başlıca nedenleri arasında ülkenin sağladığı Ar-Ge teşviki ve düşük vergi oranları ilk sırada yer aldı
Hollanda Dış Yatırım Ajansı (NFIA) tarafından açıklanan verilere göre, 2016 yılının üçüncü çeyreğinde toplam 30 milyon Euro yatırımla 12 Türk şirketi Hollanda’da faaliyetlerine başladı. Bu durum aynı zamanda 250 Hollandalıya ülkesinde istihdam imkânı sağladı. NFIA, 2015 yılında 12 milyon Euro yatırım ve 170 kişiye istihdam rakamlarının, 2016 yılı üçüncü çeyreğinde, bir önceki yıla oranla üç kat artığına dikkat çekti. NFIA, yılsonuna kadar bu rakamı 40 milyon Euro seviyelerine ulaştırarak toplam 350 kişiye daha istihdam sağlamayı hedeflediklerini açıkladı.