Mobilyacılardan Gümrüğün Erenköy'den İnegöl'e Taşınmasına Tepki
02-12-2014
Marmara ve Egede mobilya ihtisas gümrüğünün tek alanda toplanmasına ve bu anlamda İnegöl Gümrüğünün tercih edilmesine tepkiler büyüyor. Sektörün önde gelen isimleri Abdullah Tever ile MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik, uygulamanın maliyetleri arttıracağına işaret ediyor.
Tever, Mobilya alanında İzmir ve Erenköy gibi gümrüklerin yerine İnegöl tercihi ile ilgili kaygılara hak veriyorum. Kuşku yok giderler artacaktır. İstanbul üretim ve ihracatın odağı. Burada üretimin ve ihracatın yüzde 33ü yapılıyor. Gümrüğün buradan İnegöle alınmasının maliyeti büyük. Yani navlun bizim adımıza çok önemlidir. Örneğin belli ülkelerde kimi ürünlerimiz ile hemen hemen aynı miktarda nakliye alınıyor. Aynı şeyle içeride karşılaşmak ihracatı güç durumda bırakır. diyor.
Tever, şöyle devam ediyor:Sektörün 11. ayda 105 milyon dolar ihracatı var. 2013ün aynı ayında 145 milyon dolar ihracatı vardı. Yani ihracatta 40 milyon dolara varan gerileme var. Bunda bölgede devam eden savaşların payı var. İran kanadından önerilen nakliye bedellerinin payı var. Bu sorun olmayacaktı, ne oldu bilmiyorum. Böyle ortamda bir de gümrük ile ilgili yeni durum ihracata sekte vurur.
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik de konu ile ilgili olarak İnegöl Gümrüğü İstanbul ve yakınında faal arkadaşlara büyük külfet getiriyor. Bir kere taşıma giderleri artıyor. Burada bizim fikrimiz alınmalıydı. Bize sorulmadan böyle bir karar alınması şık değil. Marmarada maliyetlerde oynamalar olacak. Yani elimizin altında olan bir şey, Erenköyde olan bir şey İnegöle gitti. Arada kaç kilometre var. Yani indirme bindirme bayağı külfetli olacak." yorumunu yapıyor.
Öte yandan mobilya üreticileri ithalat ile ilgili gümrük işlemlerinin İzmir'den alınıp Giresun'a nakledilmesine olumlu yaklaşıyor. Söz konusu işlem için Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'nin memleketi olan Giresun'un tercih edilmiş olması eleştirilere yol açmıştı. Bu durumu normal bulan Abdullah Tever, Fransa örneğini veriyor. Tever, "Orada otomobiller Marsilya Limanından girer. Bu, ülkeyi ithalata karşı korumak için gümrüklerde güçlük çıkarmadır. ifadelerini kullanıyor.
Etem Özçelik de uygulamayı ithalata karşı bir önlem olarak görüyor; kanserojen maddelerin ülkeye girmemesi adına olumlu karşılıyor.Alfemo Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu ise İthalatın güçleştirilmesi bizim mobilya markalarımızı güçlü hale getirir. Şu an haksız rekabet üreticilerin en büyük sorunu. Haksız rekabet de ithalatın güçleştirilmesi ile önlenecek. Biz üretici ve ihracatçı tarafındayız, bizce bu tür tedbirler, üretime ve ihracata katkı sunacaktır. değerlendirmesinde bulunuyor.
Tever, Mobilya alanında İzmir ve Erenköy gibi gümrüklerin yerine İnegöl tercihi ile ilgili kaygılara hak veriyorum. Kuşku yok giderler artacaktır. İstanbul üretim ve ihracatın odağı. Burada üretimin ve ihracatın yüzde 33ü yapılıyor. Gümrüğün buradan İnegöle alınmasının maliyeti büyük. Yani navlun bizim adımıza çok önemlidir. Örneğin belli ülkelerde kimi ürünlerimiz ile hemen hemen aynı miktarda nakliye alınıyor. Aynı şeyle içeride karşılaşmak ihracatı güç durumda bırakır. diyor.
Tever, şöyle devam ediyor:Sektörün 11. ayda 105 milyon dolar ihracatı var. 2013ün aynı ayında 145 milyon dolar ihracatı vardı. Yani ihracatta 40 milyon dolara varan gerileme var. Bunda bölgede devam eden savaşların payı var. İran kanadından önerilen nakliye bedellerinin payı var. Bu sorun olmayacaktı, ne oldu bilmiyorum. Böyle ortamda bir de gümrük ile ilgili yeni durum ihracata sekte vurur.
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik de konu ile ilgili olarak İnegöl Gümrüğü İstanbul ve yakınında faal arkadaşlara büyük külfet getiriyor. Bir kere taşıma giderleri artıyor. Burada bizim fikrimiz alınmalıydı. Bize sorulmadan böyle bir karar alınması şık değil. Marmarada maliyetlerde oynamalar olacak. Yani elimizin altında olan bir şey, Erenköyde olan bir şey İnegöle gitti. Arada kaç kilometre var. Yani indirme bindirme bayağı külfetli olacak." yorumunu yapıyor.
Öte yandan mobilya üreticileri ithalat ile ilgili gümrük işlemlerinin İzmir'den alınıp Giresun'a nakledilmesine olumlu yaklaşıyor. Söz konusu işlem için Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'nin memleketi olan Giresun'un tercih edilmiş olması eleştirilere yol açmıştı. Bu durumu normal bulan Abdullah Tever, Fransa örneğini veriyor. Tever, "Orada otomobiller Marsilya Limanından girer. Bu, ülkeyi ithalata karşı korumak için gümrüklerde güçlük çıkarmadır. ifadelerini kullanıyor.
Etem Özçelik de uygulamayı ithalata karşı bir önlem olarak görüyor; kanserojen maddelerin ülkeye girmemesi adına olumlu karşılıyor.Alfemo Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu ise İthalatın güçleştirilmesi bizim mobilya markalarımızı güçlü hale getirir. Şu an haksız rekabet üreticilerin en büyük sorunu. Haksız rekabet de ithalatın güçleştirilmesi ile önlenecek. Biz üretici ve ihracatçı tarafındayız, bizce bu tür tedbirler, üretime ve ihracata katkı sunacaktır. değerlendirmesinde bulunuyor.