Mobilya Sektörü Ortadoğu’nun Dev Pazarı ile Buluşuyor: MOBITEX Suudi Arabistan 2012
15-05-2012
Ortadoğu pazarlarında bilinen bir marka haline gelen ve bu anlamda önemli bir ziyaretçi potansiyeli barındıran MOBITEX, Suriye’deki 5 edisyonunun ardından Suudi Arabistan pazarına Türk mobilya ve ev tekstili sektörünü taşımaya hazırlanıyor. Türkiye temsilciliğini MERKÜR Fuarcılık’ın yaptığı fuar, profesyonel organizasyonu ve katılımcılarına oluşturduğu iş fırsatları ile Suriye, Lübnan, Ürdün, Suudi Arabistan, Irak ve Türkiye’den geniş bir ziyaretçi hacmine sahip MOBITEX, aynı başarısını Suudi Arabistan’a taşıyacak.
MOBITEX 2012Suudi Arabistan pazarının genel tüketim maddelerini ihracat yoluyla tedarik etmesi ve Ortadoğu'nun en güçlü ekonomisine sahip olması da bu anlamda katılımcılarımız için büyük bir avantaj oluşturuyor. Son yıllarda Türk mobilya ürünlerinin ülkede gösterilen Türk dizilerinin de etkisiyle önemli bir rağbet oluşmuştur. Ülkede hali hazırda güçlü bir mobilya ve ev tekstili fuarının olmayışı da yine büyük bir avantaj oluşturmaktadır.
Merkür Fuarcılık'ın Türkiye Milli Katılım organizasyonunu yapacağı MOBITEX, katılımcılarını Ortadoğulu alıcılar ile buluşturmaya hazırlanıyor. Türk malının ve markasının imajının Ortadoğu pazarında daha çok beğeni kazanması dolayısıyla da fuar, Türk katılımcıları için önemli bir avantaj oluşturacaktır. Ortadoğu pazarında Türk ürünlerinin daha çok tercih ediliyor olması da, fuarın diğer bir avantajlı noktasını açığa çıkarıyor. Uygun ve realiteye uygun bir fuar hazırlığı ile MOBITEX'in yıllardan beri var olan ziyaretçi ve katılımcı potansiyeli siz katılımcılara bu pazarda yeni işbirlikleri oluşturmak veya var olan işbirliklerinizi güçlendirmede önemli katkılar sunacaktır.
MOBITEX Fuarı, kazançlı bir pazarda yerli ve yabancı üretici, tedarikçi ve alıcı firmalara önemli bir platformu olarak hizmet veriyor ve mobilya endüstrisinin nabzını tutarak yepyeni başlangıçları hesaba katabileceğiniz, sektördeki alıcı ve tanıtımcılara büyüyen sergi alanıyla tüm ürün ve hizmetleri tam kapasitesiyle sunmaktadır. Çok çeşitli ürünü tek bir platform da buluşturarak satın almacılar, üreticiler ve tedarikçiler için hem zaman kaybını önleyip hem de ekonomik fırsat yaratmaktadır.
Fuarda sergilenecek ürünler arasında ev mobilyaları, ofis mobilyaları, mutfak ve banyolar, mobilya aksesuarları, bahçe mobilyaları, tahta deri ve metal mobilyalar, duvar kağıtları, tablo ve aynalar, mobilya döşeme kumaş ve derileri, kimyasallar ve yapıştırıcı maddeler, asma tavan ve yer döşemeleri, jaluzi çeşitleri, mutfak ekipman ve aksesuarları ve ev tekstili ürünleri bulunmaktadır.
SUUDİ ARABİSTAN
Dünyanın en önemli petrol ekonomisi olan ve bugün sahip olduğu rezervler ile 90 yıl süre ile petrol gelirlerini sürdüreceği tahmin edilen Suudi Arabistan ekonomisi, petrol üretimi ve petrole dayalı sanayiler ve ilgili sektörlerden oluşmaktadır. Suudi Arabistan ekonomisi ihracat ve ithalatında hiçbir ülkenin fazla bir payı yoktur. ABD, Çin, Japonya ve Almanya en fazla ithalat gerçekleştirdiği ilk dört ülke olurken en fazla ithal ettiği ürünler, makine, ulaşım araçları, temel metaller, mobilya ve ev tekstili, temel metaller, kimyasal ürünler ile sebze ve hazır gıda ürünlerinden oluşmaktadır. Üretim sektörünün gelişmesi ve teşvik edilmesi suretiyle ekonominin petrole olan bağımlılığı azaltılmaya çalışılmaktadır. Bu çerçevede ülkede, geleneksel sektörler olan kilim ve dokuma, dericilik ve deri işleme, sabun yapımı, çömlekçilik ve ev mobilyaları ile aksesuar üretimi teşvik edilmektedir.
Avrupa'da devam eden ekonomik daralma, Ortadoğu ülkelerinde yaşanan siyasi belirsizliklere ek olarak yurt içindeki arz ve kapasite fazlası Türk işadamlarının krizden etkilenmeyen pazarlara yönelmesine sebep oluyor. Türk ihracatçıları özellikle yeni pazarlar olan Afrika ülkelerinde yeni açılımlar yaparken, krizden etkilenmeyen Ortadoğu pazarlarında da daha aktif olmaya çalışıyorlar. Bu pazarlardan biri de Suudi Arabistan Krallığı. Suudi Arabistan Türkiye ve Endonezya ile birlikte G-20 içerisindeki 3 Müslüman ülkeden birisi.
Türk işadamlarının, Türk menşeli ürünlerin çok iyi tanındığı bir Pazar olan Suudi Arabistan, özellikle inşaat alanında büyük yatırımlara başladı. Suudi Arabistan alt ve üst yapı yatırımı atağında diyebiliriz. Bunun yanında 29 milyon nüfusu ile Suudi Arabistan bölgenin en önemli satın alma gücüne sahip Arap ülkelerinden birisi.
Bu satın alma gücü inşaat ve bağlı sektörlerle sınırlı değil, başta gıda olmak üzere birçok sektörde ithalatçı bir ülke. Bu da Suudi Arabistan'ı diğer körfez ülkelerinden ayırıyor. İç tüketim hacmi ülke içi üretimi de her geçen yıl tetikliyor. Hem yerli hem de yabancı sermayenin üretim yatırımları çok hızlı bir şekilde devam ediyor.