Mobilya ihracatçılarının hedefi büyük

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Mobilya ihracatçılarının hedefi büyük

08-03-2012
Mobilya ihracatçılarının hedefi büyük
Akdeniz Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Bülent Aymen, ‘Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı’ projesine başlayacaklarını ve yılda 5 dünya markası yaratmayı hedeflediklerini bildirdi.
Aymen, yaptığı yazılı açıklamada, mobilya sektörünün 2012 yılı hedeflerini değerlendirdi. Akdeniz İhracatçı Birlikleri'nin '(AKİB) 2011 yılında yüzde 45 oranında artışla 12,6 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini belirten Aymen, Akdeniz Ağaç Mamulleri ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği'nin de yüzde 25,20 oranında artışla 422 milyon dolar ihracat yaptığını kaydetti. Mobilya sektörünün, ürün gruplarında inovasyon çalışmaları, teknolojik gelişmeler ve yeni yatırımlarla 357 milyon dolar ihracatla liste başında yer aldığını vurgulayan Aymen, 2011'de Türkiye genelinde sektörde öne çıkan pazarların yine Irak, İran ve Azerbaycan olduğunu ifade etti. Lider pazar Irak'ta 2010'da 416 milyon dolar olan ağaç mamulleri ve orman ürünleri ihracatının 2011'de yüzde 35 artarak 561 milyon dolara çıktığı bilgisini veren Aymen, bu rakamlar ışığında 2012'de yüzde 12 oranında ihracat artışı hedeflediklerini vurguladı. Aymen, "Böylece 2023 yılı için hedef olarak koyduğumuz 15 milyar doların daha da üstüne çıkabilecek gücümüz olacak" dedi.

2011 yılının dünya genelinde çalkantılarla geçtiğini, dünya ekonomisinde finans sektörü kaynaklı sorunların artık reel ekonomiyi ve ihracatçılar için dış talebi olumsuz etkileyecek bir duruma geldiğini anlatan Aymen, "Diğer yandan, coğrafi ve tarihi yakınlık içerisinde olduğumuz Arap Baharı ülkelerindeki siyasal istikrarsızlık da ihracatçıların işini zorlaştırıyor. Ancak, 2011 yılında haritada bile yerini zor bulacağımız ülkelere ihracat yaparak bu ihracat artışını sağladık. Yeni pazarlar ve ürünler sayesinde 2012'de de ihracat artışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Irak başta olmak üzere Afrika ve Asya Pasifik, Latin Amerika ülkeleri hedef pazarlarımız arasında yer alıyor" ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin Serbest Ticaret Anlaşması için görüşmeleri sürdürdüğü Ukrayna ve ihracatta ikinci pazar konumuna yükselen Irak'la yapılan ticarette sorunlar yaşandığına dikkat çeken Aymen, şunları söyledi: "Ukrayna ile ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Gümrüklerde ek vergi ve ücretlendirme yapılıyor. Böylece Türk ihracatçısının sırtına ekstra yük biniyor. Güney Irak'ta uygulanan gözetim belgesi uygulaması, 15 Ocak'ta Kuzey Irak'ta da yürürlüğe girecek. Burada TIR başına yaklaşık 420 dolar ek vergi gelecek."

KOBİ'LERE ÜCRETSİZ TASARIM HİZMETİ
Mobilyacıların, Avrupa'da yaşanan kriz ve Arap Baharı olayları nedeniyle daralan dünya pazarında güçlenmek için yeni projeler ürettiklerine işaret eden Aymen, bir kaç ilde kuracakları 'Tasarım Laboratuvarları' ile dünya pazarında daha da güçlenmeyi hedeflediklerini, 'Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı' projesine başlayacaklarını ve 5 yılda 5 dünya markası yaratacaklarını belirtti. İhracat artışını inovatif düşünceyi firmalara kazandırarak gerçekleştireceklerini aktaran Aymen, şöyle devam etti: "Böylece mobilya sektöründe çağ atlamak, daha büyük başarılara imza atmak en büyük hedefimiz. Bunu da üniversitelerin ar-ge'lerini sanayicilerle buluşturarak gerçekleştireceğiz. KOBİ'lerin inovatif ürünler yaratabilmesine destek sağlamak için 'Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı' projesi kapsamında, mobilyanın merkezi olan Kayseri, İnegöl, İzmir, Ankara ve Adana gibi şehirlerde tasarım laboratuvarları kuracağız. Devletin desteğiyle, KOBİ'lere ücretsiz tasarım hizmeti sunacağız. Endüstriyel tasarım alanında Ar-ge çalışması yapan teknoparkları ve üniversiteleri de sanayicilerimizle buluşturacağız. Öncelikle yurtiçinde başlayacak olan bu proje, ikinci yıl yurtdışına da taşınacak. Böylece tekstil, oto ve kimyadan sonra mobilya sanayicileri de uluslararası boyutta çalışmalar yapacak. Tasarım, markalaşma için çok önemli ve bizim 5 yılda 5 dünya markası çıkarmamız gerekiyor."

yazar

E-bülten için e-posta bırak