Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri sektörüne ışık tutacak çalıştay Antalya’da gerçekleşti
Üç gün süren çalıştayın gündem ise; yüksek katma değer, sürdürülebilir ihracat, küresel rekabet gücü, ortam şartlarına daha az bağımlılık, sektör sorunları ve çözüm önerilerinin değerlendirilmesi temel hedefleri doğrultusunda bir yol haritası oluşturulmasıydı.
1-3 Kasım tarihleri arasında düzenlenen “Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Çalıştayı, önemli konu başlıkları ve konularıyla geçtiğimiz günlerde Antalya’da son buldu. Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektörü üyesi; İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Orta Anadolu Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ve Akdeniz Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği organizatörlüğünde düzenlenen çalıştay, sektör firmalarının yoğun katılımıyla gerçekleşti.
Sektör paydaşlarından tek ses…
Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri sektöründe katma değeri yüksek ürünlere ulaşılmasındaki yol haritasının nasıl olması gerektiğinin değerlendirildiği çalıştay kapsamında, sektör temsilcileri 4 ana maddede mutabık kaldı. Çalıştayda katma değerli ürünlerin yanı sıra “Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektörü (MKOS) için stratejik nitelikli amaçlara sahip olmak”, “ortam şartlarına daha az bağımlılık” ve “MKOS’unalt sektörleri vepaydaşları arasındaki ağ yapılanmaları” da tüm detaylarıyla masaya yatırıldı.Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, çalıştayda çıkan 4 ana fikri detaylarıyla irdelediklerini ve katma değeri yüksek ürünlerin üretimi ve ihracatı için yol haritası oluşturulacak sonuç raporu oluşturulacağını, bu raporun firmalarımızla aynı hedeflere eş güdümlü çalışma olanağı sağlayacağını vurguladı.
“Agrasif büyüme şart”
Güleç, sektörün geleceğinin gelişmiş ülkelere yapılan ihracatın agresif bir şekilde artırılmasından geçtiğini vurguladı. Güleç, “Amerika, Avrupa gibi gelişmiş ekonomilere yapılan ihracatın sektöre sağlayacağı en büyük katkı, firmalarımızı yüksek kalitede, standartları olan, inovasyon ve tasarım ile güçlendirilmiş katma değeri yüksek üretime yönlendirmesi ve sektörün içinde bulunduğu ekosistemi olumlu yönde etkilemesi olacaktır. Biz biliyoruz ki ihracatımızın gelişmiş ekonomilere yönlendirilmesi, klasik pazarlarımızda da firmalarımızı daha güçlü kılacaktır” dedi.