Köln Mobilya Fuarı’nın Basın Toplantısı Istanbul’da Gerçekleştirildi

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Köln Mobilya Fuarı’nın Basın Toplantısı Istanbul’da Gerçekleştirildi

24-10-2011
Köln Mobilya Fuarı’nın Basın Toplantısı Istanbul’da Gerçekleştirildi
Her yıl Ocak ayında Almanya’nın Köln kentinde düzenlenmekte olan Imm Cologne Mobilya Fuarı’nın basın toplantısı 21 Eylül 2011 tarihinde İstanbul’da gerçekleşti. Fuarın organizatörü Koelnmesse GmbH’nin Türkiye temsilicisi olan Tezulaş Fuar Danışmanlık Hizmetleri Ltd. tarafından Kabataş Kültür Merkezi Feyyaz Tokar Salonu’nda düzenlenen basın toplantısında bir sunum gerçekleştiren Demet Tezulaş, bu yılki fuarın kapsamı, yenilikleri ve katılımcıları hakkında ayrıntılı bilgiler vererek basının sorularını yanıtladı.
TAM BİR ULUSLARARASI ŞÖLEN
Bir önceki etkinliğin başarısını bu yıl da farklı konseptlerdeki sunumları ve renkli etkinlikleri ile devam ettireceği belirtilen ve bu anlamda hiçbir salonunda boş yer kalmadığı ifade edilen Imm Cologne 2012'ye bu yıl da 4. Salonun ayrıldığı "Living Interiors" damgasını vuracak gibi gözüküyor. Yurtdışından yoğun bir talep ve tüm ürün gruplarında yeni başvurular ile karşılaşan organizatörler bu yıl fuara ilk kez katılacak ve uzun bir aradan sonra yeniden gelecek olan firmaların sayısındaki artışa dikkat çekiyorlar.
"Prime", "Comfort", "Smart" gibi konseptler ve "Pure Design" formatı içerisinde yer alan "Das Hause" ve "D3 Design Talents" etkinlikleriyle renklenecek olan biri üç, dördü iki kattan oluşan toplam 10 farklı holde, bu yıl katılımcı ve ziyaretçileri yine tam bir uluslararsı şölen bekliyor.

EN YOĞUN KATILIM İTALYA'DAN
imm cologne fuarına en yoğun katılım İtalya, Hollanda, Danimarka ve İsviçre firmaları tarafından gerçekleştiriliyor. Bunların yanısıra diğer birçok ülke de katılım için plan yapıyor. Nitekim örneğin Yunanistan ve Slovenya fuarda grup katılımı standları oluşturmayı planlıyorlar. Fuara ilk kez katılacak olan veya uzun süre sonra fuarda tekrar temsil edilecek olan uluslararası firmaların sayısında belirgin artış görülüyor. Bu gelişmede 2011 yılındaki fuarda elde edilen başarılı sonuçların yanısıra Alman ekonomik bölgesindeki olumlu ekonomik tahminler de belirleyici rol oynuyor.

SIRA BEKLEYEN 16 TÜRK FİRMASI VAR AMA YER YOK
Demet Tezulaş, bu yıl fuarda ciddi bir alan yetersizliği olduğunu belirterek, şu ana kadar Türk firmalarından 16 başvurunun olduğunu ancak yersizlikten dolayı halihazırda bekletmek zorunda kaldıklarını ifade etti. Bu nedenle ülkemizden kaç katılımın gerçekleşeceği hakkında hala net birşey söyleyemediklerinin altını çizen Tezulaş, sadece yatakçıların bulunduğu salon için 5 - 6 firmanın sırada olduğunu söyledi. Geçtiğimiz etkinlikle "Living Kitchen", önümüzdekinde de "Living Interiors"un fuarda mobilyacılara ayrılan yer alanını sınırladığını belirten Tezulaş, bunun özellikle fuara bir giren, bir girmeyen Türk mobilyacıları açısından bir sıkıntı yarattığının da altını çizdi. Fuarcılıkta istikrarın esas olduğunu, düzenli müşterilerin öncemiğe sahip olduğunu belirterek, kriz sırasında fuara gelmeyenlerin yerini o dönemde gelenlerin aldığını ve bunların tekrar çıkmadıkları sürece o yerlerde öncelik hakkına sahip olduklarını hatırlatarak özellikle 2. holdeki Asya katılımlarının yerlerini böyle edindiklerini ifade etti.

İLK KEZ HAYATA GEÇİRİLECEK OLAN "LIVING INTERIORS"
Önümüzdeki yıl imm cologne ile birlikte ilk kez hayata geçirilecek olan Living Interiors, komple ev ve dekorasyon konseptlerini içeriyor. Bu bölümde ulusal ve uluslararası düzeydeki katılımcı firmalar banyo, zemin, duvar ve aydınlatma malzemeleri alanlarındaki yenilikçi ürünlerini sergileyecek. Lifestyle etkinliği olarak planlanan LivingInteriors'ın hem ihtisas ziyaretçilerine hem de nihai tüketicilere hitap etmesi hedefleniyor. Bu nedenle LivingInteriors fuarı da imm cologne gibi belirli günlerde halka açık olacak. Özellikle nihai tüketicilerin bu etkinliği yakından izleyebilmesi amaçlanıyor.
LivingInteriors yeni ticari ilişkiler kurulması suretiyle satışların desteklenmesini ve katılımcı firmalara yeni satış kanalları açılmasını hedefliyor. LivingInteriors bu hedeflere ulaşabilmek için kapsamlı ve sürdürülebilir medya desteğine güveniyor. Bu konuda G+J Events ile gerçekleştirilecek işbirliğinin sağlayacağı sinerjiden de yararlanılacak.
Ticaretin etkinlikle birleştirildiğini serginin değişik yerlerine kurulmuş etkinlik alanları da gösteriyor. Bu bölümlerde banyo, zemin, duvar ve aydınlatma malzemeleri tanıtılacak ve tasarlanmış yaşam mekanlarına entegre edilecek.

"HIGH END DESIGN"'dan "GREENLINE INTERIOR"a KADAR GENİŞ BİR KONSEPT
imm cologne fuarının portföyü oldukça geniş bir yelpazeyi içeriyor. Uluslararası lider markaların yer aldığı 11. salon high-end tasarıma ilgi duyanlar ve premium üreticilerin ve ünlü tasarımcıların geleceğin evlerini ne şekilde hayal ettiklerini görmek isteyenler için her zaman ilgi odağı niteliği taşıyor. Sürdürülebilirlik halen en önemli konulardan birini oluşturmaya devam ediyor ve bu nedenle de "greenline-interior" yoğun talep görüyor. Sıcak renklerdeki vintage tarzı mobilyalar ve malzemelerin yanısıra, net hatlara ve rafine kombinasyonlara sahip olan ve çağdaş mimari akımlardan kaynaklanan tasarımlar da güncel eğilimler arasında yer alıyor Başarılı "Pure Village" formatıyla 3.2 numaralı salonda yenilikçi marka ve ürün sunumları sayesinde seçkin bir ortam oluşturulmuş bulunuyor. Cazip çevre düzenlemesi ve duygusal canlandırmalar sayesinde tasarım ürünleri ve dekorasyon konseptleri en iyi şekilde ortaya çıkartılarak izleyiciler için esin kaynağı oluşturuyor.
Yine "Pure Village" içinde "sahnede genç tasarımcılara yer açılması" amacıyla düzenlenecek etkinlik kapsamında D3 Design Talents çerçevesinde genç yaratıcı yetenekler heyecan verici, kısmen hayali kısmen de kışkırtıcı nitelikteki mobilya tasarımlarını sergileyecekler. "Pure Village" 2012 yılında da imm cologne fuarının yeni tasarım projesi olan "Das Haus-Interiors on Stage" için ev sahipliği yapacak. "Das Haus" tamamen konuk tasarımcıların tercihleri doğrultusunda tasarlanmış bir yapıya sahip bulunuyor. Mimari unsurlar, iç mekan ve dış mekan tasarımı, mobilyaların ve dekorasyon elemanlarının düzeni tamamen kişisel seçimlere dayalı bir iç mimari tasarımı oluşturuyor.
Ağırlıklı olarak üst segmentteki salon ve yatak odası mobilyalarını kapsayan 4.1, 5.1, 5.2 ve 10.1 numaralı salonlarda yer alan "Prime" bölümünde ziyaretçiler modern iç dekorasyon ürünleri, yemek odası mobilyaları, masa ve iskemlelerin de yer aldığı uluslararası ürün yelpazesinin tamamını izleme olanağı bulacaklar. Dünyanın çeşitli yerlerinden gelecek olan üreticiler 4.1, 5.2, 6 ve 10.2 numaralı fuar salonlarını kapsayacak olan "Comfort" bölümünde dünya pazarındaki ürünler hakkında eşsiz ve eksiksiz bir sunum gerçekleştirecekler. 7 ve 8. salonları kapsayan "Smart" bölümü gençlere yönelik dekorasyon anlayışındaki en güncel eğilimler ve en kazançlı ticari olanaklar hakkında bilgi sunuyor. Olağanüstü geniş ürün yelpazesi çok sayıda ilginç dekorasyon çözümü içeriyor.
Uyku konforuna ilişkin zengin ürün çeşidi yine 9. salonda yer alacak. Şilte ve yatak sistemlerinden yatak takımlarına ve benzeri tekstil ürünlerine kadar uzanan zengin ürün yelpazesi, yatak odalarını gündüz saatlerinde dahi dinlenme olanağı sunacak bir wellness vahası haline getirecek tüm uluslararası ürün çeşitlerini kapsayacak.
yazar

E-bülten için e-posta bırak