Kiev Mobilya Expo Fuarı Başarılı Geçti
Türkiye organizasyonunu Meridyen Fuarcılık’ın gerçekleştirdiği ve bu yıl yinepek çok Türk firmasının standlarıyla katıldığı fuar bölgesel önemini koruyor.Yıllardır bu fuarı başarıyla gerçekleştiren Meridyen Fuarcılık, ağırlıklı olarak mobilya yan sanayi vemobilya aksesuar üreticilerinin katıldığı bu yılki Kiev Expo Fuarı’nı yinedevlet destekli bir organizasyon olarak gerçekleştirdi.
Kiev expo fuarı türk girişimcilerin 15 yıldır önemverdikleri ve her yıl katılım gösterdikleri etkili bir fuar. Yıllara varan bu ticari ilişkilerde çoğu Türk firmasıetkili bağlantılar ve iş ortakları bularak, katılımı başka ülkelerdegeliştirmek, ya da buradaki iş ortağını destekleme şeklinde varlığınısürdürüyor. 50 milyonu aşkın nüfusu bulunan ülkede mobilya önemli bir tüketimmalzemesi. Yan sanayinin fazla gelişmediği ülkede, Türk firmaları özellikle buürün gamında etkili ve güçlü bir pazara sahip. Türk ürünlerinin Avrupamenşeili ürünlerle aynı paraleldedeğerlendirildiği Ukrayna’da her yıl Pazar payı artıyor. Ancak özellikle bitmişürün gamında İtalyan ve Alman firmalarının son iki yıldır bu pazardakiagresif çalışmaları, bölgesel rekabetaçısından Türk firmalarının üzerinde durmaları gereken bir konu. Özellikle üst gelir grubuna yönelik mobilyatüketimi artmaktadır.
Tüm hollerinin dolu olduğu fuar bu yıl da oldukça canlı ve verimli geçti. Fuarda pek çok etkinlik tasarım panellerigerçekleşti. Yaklaşık on yıldır düzenli olarak bu fauara katılan yayın grubumuzsektörel yayınları özel ihracat dergisi olan Furniturk Decoration ve FurniturkIndustry dergilerini dağıttı. Türk mobilya sektörünün tanıtımını yaptı.
Önümüzdeki yıl Atlantis Fuarcılık A.Ş tarafındangerçekleşecek olan Furnİstanbul Uluslararası Mobilya Fuarının ön çalışmalarınıda başlatan FURNistanbul ekibi, fuarda oldukça etkili temaslar kurarak önemlitanıtım gerçekleştirdiler. Bölgeselilişki ve gücü Türkiye’ye çekmeyi hedefleyen ve çevre ülkelerden önemli alıcıları istanbula getirmeyi amaçlayan çalışmalar yapan FURNistanbulekibi, fuarın başarılı geçmesi için tümbölgede etkili tanıtımlar yapıyor.
Kiev fuarında bu yıl 1. salonu %80 İtalyan firmaları doldurarak bülgeyeverdikleri önemi de ortaya koydular. Ancak her yıl olduğungibi yansanayı dalında Türk firmaları önemlimarkalarıyla fuardaydılar.