KASTAMONU Entegre / Selçuk Demez : Balkanlar bizim doğal pazarımız ve bu coğrafyada yüksek pazar paylarına sahibiz

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

KASTAMONU Entegre / Selçuk Demez : Balkanlar bizim doğal pazarımız ve bu coğrafyada yüksek pazar paylarına sahibiz

07-07-2014
KASTAMONU Entegre / Selçuk Demez : Balkanlar bizim doğal pazarımız ve bu coğrafyada yüksek pazar paylarına sahibiz
08 ? 11 Mayıs tarihleri arasında Yunanistan?ın başkenti Atina?da düzenlenmekte olan Medwood fuarına katılan yayın grubumuz, fuarın en büyük katılımcılarından biri olan KASTAMONU Entegre?nin standında, firmanın Bölge İhracat Yöneticisi Selçuk Demez ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdi.
Türkiye ve dünya pazarlarının önde gelen kuruluşu KASTAMONU Entegreyi popüler etkinliklerin haricinde de pek çok ülkede yapılan bölgesel fuarlarda da sık sık görmekteyiz. İki yılda bir Atinada yapılan Medwood fuarına da ülkenin içerisinden geçmekte olduğu ağır krize karşın yanılmıyorsam bu üçüncü katılışınız. Firma olarak burada olmanızdaki temel amacınız nedirBiz aslında Yunanistan pazarında 2002 yılından itibaren varız. Bulgaristan fabrikamız devreye girdiğinden beri bu bölge bizim doğal pazarımız oldu. İlk başlarda Yunanistan pazarında uluslararası pazarların bazı markaları hakimiyet kurduğundan satış hacmimiz o kadar fazla değildi. Ancak 2012 yılında Romanya yongalevha fabrikamızın devreye girmesi, Bulgaristan fabrikamızda yapılan kalite iyileştirme çalışmaları ve üretim hacminin artması sonucu Yunanistan pazarında ciddi bir oyuncu olduk. Şu an yaklaşık pazar payımız %30 civarında.Her ne kadar son dönemde yaşanmakta olan ağır kriz, kimi sektörlerde %50lik talep düşmesine neden olduysa da, bu bölgede varlığımızı gittikçe güçlendirme kararlılığındayız.Firma olarak bölgedeki tüm ülkelerle çalışıyor musunuzRomanya fabrikamızın aktif hale geçmesinden sonra, bölgede çok önemli pazar paylarına ulaşmış durumdayız. Buralarda hem coğrafi yakınlık anlamda, hem de pazarın bizi tanımış olmasından dolayı pek çok avantajımız var. Kastamonu Entegre balkanlarda bilinen bir marka oldu. Ciddi bir rekabet yaşanmasına karşın bu pazarlarda dünya devi rakiplerimiz rağmen, hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizi ve pazardaki yerimizi sağlamlaştırdığımızı düşünüyoruz.Bu rekabet ortamında KASTAMONU Entegrenin rakiplerine göre belirleyici avantajları nelerdirBiz Kastamonu Entegre olarak her zaman en iyi teknolojileri kullanarak, en kaliteli ve en gelişmiş makinalarla, en kaliteli ürünleri üretmeyi hedefledik. Bu da bize kriz dönemlerinde çok büyük avantaj sağladı. Entegre bir şirket olarak kullandığımız birçok yarı mamul ve girdileri kendimiz üretiyoruz. Entegre üretimin getirdiği esneklikler ise bizim için ayrı bir avantaj olmaktadır Dünyanın en bilinen Alman makinalarını, dekor kağıtlarını ve en yeni teknolojilerini kullanıyoruz. Müşterilerimiz de bunu farkındalar ve ürünlerimize yoğun bir talep var.Müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran uygulamalarımız, sadece teknoloji ve yeni ürün geliştirme ile sınırlı değildir. Uyguladığımız yeni pazarlama yaklaşımlarıyla da sektörümüzde fark yaratarak rakiplerimizden ayrılıyoruz. Müşterilerimiz için koşullar ne olursa olsun gücünü koruyan, her koşulda müşterilerinin yanında olan ve tüm müşterilerine bir dost gibi yaklaşan güvenilir bir şirketiz.Şirketimizin yapı taşını oluşturan değerler, insana saygı, katılımcı yönetim, yaratıcılık-yenilikçilik, müşteri odaklılık, topluma ve çevreye saygı konularında Kastamonu Entegrenin farklılığını ortaya koyuyor.Aynı zamanda, çalışanlarımızın sürekli gelişimini sağlamanın başarıyı yakalama yolunda en önemli etkenlerden biri olduğuna inanıyoruz.Globalleşen iş dünyasında, değişimi izleyen ve şirketini ileriye taşıyacak bilgi birikimine sahip uzman, yönetici ve liderlerle birlikte yarınlara ulaşmak öncelikli hedefimizdir.Eğitim ve gelişim programlarımız, çalışanlarımızın yetkinliklerini arttırarak, performanslarının pozitif etkilenmesi üzerine tasarlanmıştır.Kastamonu Entegre olarak, günümüzün sürekli öğrenme felsefesini ilke edinmiş, araştıran ve sorgulayan, pozitif iletişime açık çalışanlarımızla büyüyeceğimizi biliyor ve kabul ediyoruz.Tüm bunların dışında, Doğu Avrupa ve Balkan pazarlarında coğrafi, lojistik olarak pek çok avantajımız da var. Sektörümüzde yurtdışında yatırım yapan ilk ve halen tek firma Kastamonu Entegredir. 1998 yılında Romanyada ilk yurtdışı yatırımımızı yaptık. Bunu 2000 yılında Bulgaristandaki yatırımımız izledi. 2004 yılında Bosna Hersekte yatırım yaptık. 2012 yılında Romanyadaki yongalevha tesisimiz devreye girdi. Son olarak, bu ay içerisinde, Rusya Federasyonu, Tataristanda, 260 milyon dolar yatırım yaptığımız ve dünyanın en büyük kapasiteli tesislerinden biri olan MDF ve laminat parke tesislerimiz üretime başladı.Biraz da Balkanların ötesine geçerek dünya pazarlarındaki konumunuzdan bahseder misinizKapı yüzeyi üretiminde, Avrupanın ikinci, dünyanın dördüncü büyük üreticisiyiz. Yongalevha, MDF gibi ürünler yükte ağır, pahada hafif olduğundan 700 km mesafenin üzerindeki nakliyelerde maliyet çok yüksek olmakta, rekabet edebilme özelliği azalmaktadır. Ancak kapı yüzeyi daha uzak mesafelere ihracatını yapabildiğimiz bir üründür. Güney Amerikadan Hindistana kadar uzak coğrafyaların tümüne gönderiyor ve toplam 64 ülkeye ihracat yapıyoruz.Kastamonu Entegre olarak, sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve bölgesel liderlik için bundan sonraki yatırımlarımızı ağırlıklı olarak yurtdışında yapacağız. Türkiyede pazarın belli bir doygunluğa gelmesi ve odun hammaddesinin kısıtlı olması da bizi bu yöne zorluyor. Artık amacımız Türkiye dışındaki pazarlarda pazar payımızı artırmak ve kendi sektörümüzde üretim ve satış coğrafyasını geliştirerek büyümek olacaktır.Şirketimiz halen sektöründe, Avrupanın 5. Dünyanın ise 10. büyük şirketi olup daha yukarılara çıkmak için yatırımlarımız devam edecektir.
yazar

E-bülten için e-posta bırak