interzum 2017 daha da güçleniyor
2017 yılının Mayıs ayında mobilya yan sanayi sektörünün uluslararası temsilcileri Köln kentinde mobilya sektörü için itici güç olus?turacak yenilikçi ürünlerini tanıtacaklar.interzum’un ne denli büyük önem tas?ıdıg?ını görebilmek için fuarın boyutuna bakmak bile yeterli oluyor: interzum 2017 kapsamında toplam 180.000 metrekare brüt sergi alanını kapsayacak 12 salonda 1.600’ü as?kın katılımcı firma ürün ve hizmetlerini tanıtacak. Fuarın son yıllarda kaydetmis? oldug?u büyümenin bir kez daha ivme kazandıg?ı görülüyor.Nitekim önümüzdeki yıl fuara Almanya’dan ve yurtdıs?ından 150 yeni firma daha katılıyor olacak.
Fuarın özellikle uluslararası düzeyde daha yog?un rag?bet görüyor olması, Koelnmesse’nin düzenlemekte oldug?u farklı fuar ve etkinlikleri stratejik bir yapıya oturtmus? olmasından kaynaklanıyor: Nitekim ortak bir konusu olan farklı etkinlikler “Global Competence in Furniture, Interiors and Design” sloganı ile tek bir çatı altında toplanmıs? bulunuyor. imm cologne, interzum, LivingKitchen veya Orgatec fuarlarına baktıg?ımızda hepsinin tek bir ortak konusu oldug?unu, nitekim hepsinin insanların kendileri için özgün yas?am alanları yaratabilmesini hedefledig?ini görüyoruz. Bu konu üzerinde yog?unlas?an etkinlikler uluslararası düzeyde yog?un ilgi görüyor.Ekim ayı sonu itibariyle interzum için Almanya dahilinden 310, yurtdıs?ından ise 650 firma katılım bas?vurusu yapmıs? bulunuyor.Dolayısıyla yurtdıs?ından yapılan bas?vuruların bir önceki fuarın aynı dönemine kıyasla % 36’dan fazla bir artıs? kaydettig?i görülüyor. Fuarın uluslararası nitelig?inin güçlenmesi tüm taraflar için önemli bir avantaj olus?turuyor: Katılımcı firmalar sunacakları ürünler için en uygun pazarlama olanaklarına sahip olurken, küresel rekabet alanında da en iyi s?ekilde temsil ediliyorlar.
Ziyaretçilere baktıg?ımızda da fuarın küresel düzeyde yog?un ilgi uyandırdıg?ını görüyoruz.2015 yılında uluslararası ziyaretçilerin sayısında % 17’lik bir artıs? kaydedilmis? bulunuyor.interzum’un tasarımcı, mimar, katılımcı firma ve ziyaretçiler tarafından bu denli yog?un rag?bet görüyor olması, fuarın hedefe yönelik akılcı bir konsepte dayanıyor olmasından kaynaklanıyor. Fuar üç segmentten olus?uyor: En yeni malzemelerin ve malzeme eg?ilimlerini konu alan “Materials & Nature”, teknik yardımcı malzemelerin yer alacag?ı “Function & Components” ve kumas?ların ve is?leme makinelerinin tanıtılacag?ı “Textile & Machinery”. Her ürün segmentinde “piazza” olarak adlandırılan ve güncel eg?ilimlerin konu alınacag?ı bir özel etkinlik alanı bulunuyor.Bu etkinlik alanları yeni fikirler için itici güç olus?turmanın yanısıra, is? ortakları veya meslekdas?larla görüs?melerin yapılabileceg?i bir bulus?ma noktası nitelig?i de tas?ıyor.
interzum hızla gelis?irken, fuarın sektöre önemli sinyaller verme özellig?i de her geçen yıl daha da güçleniyor. interzum, sektörel uzmanların yanısıra mimar ve tasarımcılar için de vazgeçilmez bir etkinlik haline gelmis? bulunuyor: Yeni malzemeler ve uygulama teknikleri açısından ilham kaynag?ı olus?turan interzum, bu meslek gruplarına da önemli katkı sag?lıyor. Daha fuar öncesinden sektörel pazar hakkında dog?ru bilgiler aktarabilmek amacıyla Koelnmesse bir “News-Blog” hazırladı. Yeni eg?ilimlerin ve ürünlerin yanısıra sektörün önde gelen firmalarıyla gerçekles?tirilen söyles?ilere de yer verilen bu blog sayesinde okuyucular sektöre ve fuara ilis?kin gelis?meleri izleme olanag?ı
bulacaklar.
Katılımcıların yog?un ilgisi ve Köln Fuar Merkezi’ndeki modernizasyon çalıs?maları nedeniyle, interzum 2017’nin salon düzeninde bazı deg?is?iklikler yapılacak: “Textile & Machinery” bölümü 9, 10.1 ve 11. salonlarda yer alacak. “Function & Components” katılımcıları ürünlerini 4, 5, 7 ve 8.salonlarda sunacak. “Materials & Nature” konusu ise 6, 10.2 ve 4.2 no’lu salonlarda is?lenecek.Koelnmesse bu uygulamayla hem yeni katılımcılar için ek sergi alanı yaratmıs? olacak, hem de fuar merkezinin güney bölümündeki modernizasyon çalıs?malarının sürdürülmesini sag?layacak. Katılımcı firmalara planlama güvencesi verilebilmesi amacıyla, bu yeni salon düzeni 2021 yılına kadar aynen korunacak.
Bu deg?is?iklik fuarın üç ana ürün grubunu etkilemeyecek: “Materials & Nature” bölümünde yine mobilya tasarımında kullanılan farklı malzemeler tanıtılacak. Dog?al kaynakların korunması, sürdürülebilir hammaddeler ve “cradle-to-cradle”- konseptleri (“bes?ikten bes?ig?e konseptleri) bu bölümde is?lenecek ana konuları olus?turuyor.interzum 2017’de ilk kez bu bölümde iki etkinlik alanı yer alacak. “Piazza” olarak adlandırılan ve hem bir bulus?ma noktası hem de ilham kaynag?ı nitelig?i tas?ıyan bu etkinlik alanlarında ortak bir konu is?lenecek. Bu etkinliklerin konsept ve tasarım sorumlusu iç mimar Katrin de Louw “özgünlük” konusunu seçerek mobilya pazarındaki en önemli taleplerden birine, yani bireysel tercihler dog?rultusunda özgün yas?am mekanları yaratılmasına yönelik talebe yanıt vermeyi hedefliyor.
“Function & Components” bölümünde ise aydınlatma, mobilya üretiminde kullanılan yarı mamuller, mentes?e, kilit ve mobilya aksesuarları sergilenecek. Bu bölümün etkinlik alanında (“piazza”) ise sürdürülebilirlik konusu is?lenecek: 4.2 no’lu salonda yer alacak piazza etkinliklerinde malzeme aras?tırmacısı Dr. Sascha Peters “upcycling” konusunu, yani mobilya sanayinin (sözde) deg?ersiz malzemeleri nasıl yeni ürünlere dönüs?türebileceg?ini ve böylelikle dog?al kaynakların korunmasına katkıda bulunabileceg?ini ele
alacak.
Ziyaretçiler fuarın “Textiles & Machinery” bölümünde yeni bir konseptle kars?ılacaklar: Dös?emelik malzemeler, kumas?lar, deri çes?itleri ve bunların is?lenilmesinde kullanılan makinelerin sergileneceg?i bu bölümün etkinlik alanında “Mobile Spaces” bas?lıg?ı altında farklı yas?am alanları ortaya konacak: Ziyaretçiler interzum Fuarı’nın aynı zamanda otomobil ve karavan gibi mobil mekanları tasarlayan ve donatan uzmanlar için de ilginç bir etkinlik nitelig?i tas?ıdıg?ını görecekler. Etkinlik alanının çevresinde, s?imdiye dek interzum katılımcıları arasında yer almayan otomotiv yan sanayi kurulus?ları malzeme ve is?lev açılarından ilginç olacak yeni fikirlerini sergileyecekler.Yeni katılımcılarla fuarın ürün yelpazesi daha da zenginles?mis? olacak.
Gelecek fuarda “Innovation of Interior”(ioi) bas?lıklı özel formata yine yer verilecek.4.2 no’lu salonda gerçekles?ecek etkinlik mimar, iç mimar, endüstriyel tasarımcı ve dig?er planlama uzmanlarına yönelik olarak tasarlanmıs? bulunuyor.Bu bölümde geleceg?e yön verecek malzeme ve projeler tanıtılacak.“Innovation of Interior” kapsamında hayata geçirilen “MaterialTransformation” iletis?im ag?ı özel kurulus?lar ve üniversiteler arasında ortak projeler gelis?tirilmesine olanak sag?lıyor.
Fuarın bas?arılı konsepti yetkililerin ziyaretçi sayısına ilis?kin olarak da olumlu beklentiler içinde olmasını sag?lıyor.interzum Proje Sorumlusu Matthias Pollmann bu konuda s?u açıklamayı yapıyor: “Fuarı hazırlarken hep “iyiyi daha da mükemmel hale getirebilmeyi” hedefliyoruz. Son interzum Fuarı’nda 58.000 ziyaretçi ile bir önceki fuara kıyasla ciddi bir artıs? kaydettik.2017 yılında bunun da üzerinde bir bas?arı bekliyoruz”.
Bu bas?arıyı gelecekte de sürdürmek amacıyla Koelnmesse çok ilginç bir ilave etkinlik daha olus?turmus? bulunuyor: Bad Salzuflen’de düzenlenmekte olan ZOW Fuarı’nın organizasyonunu üstlenmek suretiyle Koelnmesse, mobilya üretimi ve iç dekorasyon alanında kazanmıs? oldug?u küresel aktör konumunu daha da güçlendirmis? olacak. interzum uluslararası düzeyde sektörün bir numaralı fuarı olmaya devam ederken, ZOW Fuarı Avrupa mobilya sanayinin merkezinde bölgesel bir çalıs?ma platformu olarak fikir alıs?veris?i için ideal bir ortam olus?turacak. Hem bir sergi hem de ticari etkinlik nitelig?i tas?ıyan ZOW Fuarı ile Köln’de gerçekles?en interzum en iyi s?ekilde desteklenmis? ve interzum’un bas?arı öyküsü sürdürülmüs? olacak.