İnovasyon Haftası'nın Anadolu Yolculuğu İzmir'den Başlıyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

İnovasyon Haftası'nın Anadolu Yolculuğu İzmir'den Başlıyor

07-05-2014
İnovasyon Haftası'nın Anadolu Yolculuğu İzmir'den Başlıyor
Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından, inovatif çalışmaların ihracatla buluşması amacıyla bu yıl 3. kez düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası, bu yıl İzmir'den Anadolu'ya açılacak. 29-30 Mayıs 2014 tarihlerinde Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları'nın ilk durağı İzmir olacak. Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları İzmir Toplantısı için Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin katılımıyla İzmir Swissotel'de Tanıtım Toplantısı düzenlendi. Toplantıya TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, EİB Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, İAOSB Başkanı Hilmi Uğurtaş, KOSBİ Başkanı Kamil Porsuk'un yanı sıra Ege Bölgesi'ndeki 14 üniversitenin rektör ve temsilcileri katıldı.

Türkiye İnovasyon Haftası İzmir Buluşması tanıtım toplantısında konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ülkemizin bir kilo ihracat karşılığında 1 dolar 58 cent elde ederken, Güney Kore'nin yaklaşık 3 dolar kazandığını söyledi. Büyükekşi 2023 hedefi için Türkiye'nin ihracatta bu katma değer artışını sağlamak zorunda olduğunun altını çizdi. Büyükekşi, Türkiye'nin dış ticaret açığı olmadığını, inovasyon açığı olduğunu savundu.

Geçtiğimiz yıl Türkiye'nin 98 milyon ton mal ihracatı karşılığı 145 milyar dolarlık gelir elde ettiğine işaret eden TİM Başkanı Büyükekşi, "Yapılan her bir kilo ihracat karşılığında 1 dolar 58 cent kazandık. Küresel inovasyon listesinde ilk sırada yer alan İsviçre yaptığı her bir kilo ihracat başına 4 dolar 20 cent, İngiltere 3 dolar 66 cent, Amerika ve Güney Kore ise yaklaşık 3 dolar elde ediyor. Türkiye şayet Güney Kore gibi, 98 milyar kilo ürünü 3 dolardan ihraç etmiş olsaydı karşılığında 294 milyar dolar kazanacaktı. Dolayısıyla 2023 yılı 500 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşmak için ihraç ettiğimiz her bir kilo ürün karşılığında 3 dolardan fazla gelir elde etmemiz gerekiyor dedi.

ŞAMPİYONLAR BELİRLENECEK

İhracatçı firmalarımızın rekabette bir adım öne çıkmasının inovasyonla fark yaratmalarına bağlı olduğunun altını çizen Büyükekşi, firmalarımızın rekabet gücünü artırmak adına Şubat ayında, Türkiye'nin ilk inovasyon geliştirme programı "İnovalig projemizin startını verdiklerini ve Türkiye'nin İnovasyon Şampiyonlarını belirleyeceklerini söyledi.

İNOVASYON AÇIĞI

Başkan Büyükekşi, Türkiye'nin cari açık problemi değil, inovasyon açığı problemi olduğuna inandıklarını kaydetti. Türkiye'de 7'den 70'e inovasyon bilinci aşılamak için var gücümüzle çalışacaklarını anlatan Büyükekşi, "Bu yıl Türkiye İnovasyon Haftası'nı İstanbul dışına da taşımaya karar verdik. İnovasyonu Anadolu'ya yaymayı hedefliyoruz. Anadolu'nun inovasyon kıvılcımını, 2014 yılı için 29-30 Mayıs tarihlerinde İzmir'de ateşliyoruz dedi.

FIRSATA DÖNECEK

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkan Mustafa Türkmenoğlu ise 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için önemli bir adım daha attıklarının altını çizdi. Türkmenoğlu, Ege İhracatçı Birlikleri olarak, kendilerine verilen sorumluluğu İzmir ve bölge için önemli bir fırsata dönüştürmek istediklerini söyledi.

İNOVASYONDAN UZAKTAYIZ

Firmalarımız halen proje bazlı ve inovasyon odaklı çalışma yaklaşımından uzak faaliyetlerini sürdürdüğünü ifade eden Türkmenoğlu, "Bu yüzden uluslararası arenada istenilen düzeyde rekabet gücüne ulaşamıyorlar. Örneğin, Ar-Ge ve inovasyona yönelik birçok mevcut hibe kaynağının firmalar tarafından kullanılmadığını görüyoruz. Türkiye İnovasyon Haftası İzmir etkinliği şehrimiz ve bölgemizdeki inovasyon kültürünün gelişmesi için önemli bir fırsat olacaktır. Bu etkinlik kapsamında dünyaca ünlü birçok isim İzmir'e gelerek bizlere deneyimlerini aktaracak, birçok yenilikçi proje sergilenme imkanı bulacaktır diye konuştu.

TEK YUMRUK

Rekabetçilik düzeyini artırmaya giden yolda daha fazla işbirliğine ihtiyaç duyulduğunu da sözlerineekleyen Başkan Büyükekşi, "İzmir'in geleceği için tek yumruk olmaya ihtiyacı var. Bizler bu çalışmayı tek başımıza anlamlı kılamayız, bölgemizdeki tüm paydaşların desteğine ihtiyacımız var. Ancak bu şekilde inovasyon kültürünü geniş kitlelere yayabiliriz şeklinde konuştu.
yazar

E-bülten için e-posta bırak