İhracatçı, Genişletilmiş Haliyle 6 Ağustos’ta Faaliyete Geçecek Olan Süveyş Kanalı için teşvik istiyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

İhracatçı, Genişletilmiş Haliyle 6 Ağustos’ta Faaliyete Geçecek Olan Süveyş Kanalı için teşvik istiyor

07-06-2016
İhracatçı, Genişletilmiş Haliyle 6 Ağustos’ta Faaliyete Geçecek Olan Süveyş Kanalı için teşvik istiyor
Ortadoğu coğrafyasındaki gelişmeler neticesinde kanala adeta mahkum kalan Türk ihracatçılar, devletten Süveyş’ten geçiş için teşvik istiyor. Süveyş yerine maliyetleri yarıya indirebilecek İsrail’in Hayfa Limanı ise alternatif güzergah olarak gündeme geldi. Mısır’ın kontrolündeki Süveyş Kanalı genişletilmiş hali ile 6 Ağustos’ta faaliyete geçiyor.

Yaklaşık 150 yıldır dünya ticaretinin en stratejik yollarından biri olan Süveyş Kanalı, 6 Ağustos’ta tarihinde ilk kez çift yönlü geçişleri başlatan 72 kilometrelik ek hattını devreye sokacak. 

 

Mısır ekonomisinin kalbini oluşturan kanal, yeni hat ile bugüne kadar yapılamayan çift yönlü trafik yapılacak ve günlük gemi geçiş kapasitesi ikiye katlanacak. Mısır, kanal üzerinde açacağı yeni hatla dünya ticaretinden alacağı payı birkaç yıl içinde 5 milyar dolardan 13 milyar doların üzerine çıkarmaya hazırlanıyor.

 

Süveyş Kanalı Yönetimi (SCA) 2015 yılında kanaldan elde etmeyi hedeflediği 5.3 milyar dolarlık geliri, 2023 itibarıyla 13.2 milyar dolara çıkartmayı hedefliyor. Yeni Süveyş Kanalı aynı zamanda Süveyş Kanalı Bölgesi olarak bilinen ve sıfırdan kurulacak yeni bir endüstriyel bölgenin de kalbi olacak. Üretimden lojistiğe, pek çok yeni iş koluna evsahipliği de yapacak bölge, dünya ticaretinin önemli merkezlerinden biri olacak ve dünyada 1.6  milyar müşteriye hitap edecek.

 

Peki, yaşanacak bu gelişmelerden Türk ihracatçısının payına ne düşecek? Uzun süredir Ortadoğu coğrafyasına açılmada rota sorunu yaşayan Türkiye için Süveyş, pahalı ancak vazgeçilmez bir hat olarak kabul ediliyor.

 

Mısır'ın Türkiye ile yaptığı karayolu anlaşmasını feshetmesi ile Körfeze ulaşmak için Süveyş Kanalına mecbur kalan lojistik sektörü milyarlarca dolarlık ihracatta üstlenilen ek yük için devletten teşvik bekliyor. 

 

Zira Suriye rotasının iç savaş nedeniyle kapanmasının ardından Mısır’dan da darbe yiyen Türk şirketleri, maliyetlerini indirmek için kullanmak istedikleri İsrail limanlarını da Suudi Arabistan başta olmak üzere Körfez ülkelerinin tepkisi nedeniyle kullanamıyor. 

yazar

E-bülten için e-posta bırak