HİLMİ UYTUN: Hafele olarak, kullanıcıların evlerdeki ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştiriyoruz.

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

HİLMİ UYTUN: Hafele olarak, kullanıcıların evlerdeki ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştiriyoruz.

20-11-2023
HİLMİ UYTUN: Hafele olarak, kullanıcıların evlerdeki ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştiriyoruz.
HİLMİ UYTUN: HAFELE TÜRKİYE VE BÖLGESİ İCRA KURULU BAŞKANIBu sayımızda sektörümüzde sadece mobilya sektöründe değil yapı grubundan dekorasyona kadar çok geniş bir ürün konseptiyle Türkiye’de faaliyet yürüten HAFELE TÜRKİYE VE BÖLGESİ İCRA KURULU BAŞKANI Sn Hilmi Uytun ile çalışmaları ve hakkında geniş bir söyleşi gerçekleştirdik.

1-Hafele denince son yıllarda dilimize de yerleşen bir Hafele Consept terimi oluştu. Nedir bu Hafele Consept uygulamaları, Hafele Concep’te neler yapıyorsunuz?

 Hafele olarak var olan çözümlerimizin yanı sıra 6 yıl önce ‘Hafele Concept’ adında bir iş modeli geliştirdik. Bu fikirle yola çıkarken amacımız tasarımın gücü ve akıllı donanım teknolojilerinden faydalanarak yaşam ve çalışma alanlarına yeni bir yaşam deneyimi getirmekti. Geldiğimiz noktada modern donanımlar ve hayatı kolaylaştıran aksesuarları tercih edenlerin sayısı arttıkça konforlu ve estetik çözümler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Biz de Häfele olarak, kullanıcıların evlerdeki ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştiriyoruz. Bu sistemde önceliğimiz, evdeki tüm yaşam alanlarının konforlu ve işlevsel olmasının evrensel tanımlarını yapmak oldu. Ardından evleri özel dokunuşlarla, akıllı, kullanışlı, şık ve her köşesi hayata hizmet eden yaşam alanlarına dönüştürmenin çözümlerini geliştirdik. Aslında bu çözümlerle hayatın içinde küçük gözüken ancak, sıklıkla problem yaratan sorunları pratik bir şekilde ortadan kaldırarak mekanlara mutluluk ve konfor katıyoruz. 

 Tabi Hafele Concept’in en önemli özelliklerinden biri de sürdürülebilir bir iş modeli olması. Hafele’nin Alman titizliği, kalitesi ve mühendisliği ile anılan bir şirket olması bu durumu da beraberinde getiriyor. İşlevsellik ve konforun yanı sıra çevreye duyarlı, tadilat ve dönüşüm gerektirmeyen çözümlerle uzun ömürlü bir ev kullanımı çevreye ve son kullanıcıya sunduğumuz önemli ayrıcalıklarından bazıları.  Su tasarruflu bataryalar, gömme rezervuarlar, banyo duş sistemleri, enerji tasarrufu sağlayan LED mobilya aydınlatma çözümleri, geri dönüşümü destekleyen çöp kutuları gibi birçok ürünü bununla ilişkilendirebiliriz.  

 

2- Hafele artık her yerde desek yeridir, Bildiğimiz kadarıyla Evlerde de Hafele var, Biz mutfaktaki Hafele’yi ezberlemişken bir de baktık evlere de girmiş, Eve hatır sormaya gelmiyorsunuz herhalde, burada neler yapıyorsunuz?

 Hafele olarak yaşam alanlarının işlevsel, estetik ve konforlu olmasının standartlarını belirliyor, her bütçeye uygun çözümleri ile konut içinde yaşamı kolaylaştırıyoruz.

Ürün ve çözümlerimiz ile tüm yaşam alanlarındayız. Konutlarda, otellerde, ofislerde, havalimanlarında… 4 farklı temel paydaşımız var. Bunlardan ilki mimar, iç mimar ve endüstriyel tasarımcılar. Tasarımcılar ile birlikte hayal edileni uygulamaya geçiren ürün önerileri üzerinde çalışır, onlara zaman ve kolaylık kazandırırız. İkinci paydaşımız yatırımcılar; yatırımcılarla otel, hastane, üniversite ya da konut gibi projelerde kullanılan şartnameleri hazırlar ve onlara dünya standartlarına çözümler sağlarız. Sabit ve hareketli mobilya üreticilerinin ise ana tedarikçisiyiz. Onlar ile beraber kapılar, banyolar, mutfaklar, vestiyerler gibi alanlarda bir yandan sağlamlığı garanti ederken diğer yandan son kullanıcının hayatını kolaylaştırırız. Son paydaşımız da bu ürünlerin dağıtımını yapan nalburlar. Onlar sayesinde ürünlerimiz perakendede son kullanıcı, mobilyacı ve müteahhitler tarafından kolay ulaşılır hale geliyor; dünyadaki son yenilikleri sektör ile bu sayede tanıştırıyoruz. Özetlemek gerekirse gayrimenkulle ilgili olan biten her alanda söz sahibiyiz, sektörün tam ortasında bir konumumuz var.   Konutun içinde kullanıcı deneyimine doğrudan etki eden; mutfakta köşe kiler, boy kiler, şişelik, led aydınlatma, banyoda ayna arkası rezistans, işlevsel çekmece sistemleri, priz ve aydınlatma sistemleri, gardropta pantalonluk, kemer ve çorap çekmeceleri, dolabı tavana kadar uzatıp, asansör sistemleri ile alandan tam istifade imkanı, vestiyerde dönerek açılan ve 2 katı ayakkabı sığan ayakkabılık sistemleri gibi her gün kullanılan ve hayatı kolaylaştıran ürünlerimiz ile fark yaratıyoruz.

 

3- Hafele’de dijitalleşme son yıllarda arttı, burada neler yapıyorsunuz?

Teknolojiye sürekli yatırım yapmamız, yenilikçi ürünler geliştirmemiz, Ar-Ge yatırımlarına verdiğimiz önem ve tüm dünyadaki yenilikleri anında iş ortaklarımızın hizmetine sunma gayretimiz bizi diri tutuyor. Sadece iş sonuçlarına değil iş süreçlerine de odaklanmamız ve bu çabamızı çeşitli sertifikalarla belgelendirmemiz bize verimlilik avantajı sağlıyor.

 

Son dönemlerde ankastre ürün gamında büyük bir atılım yaptınız. Bu ürün gamınızda hangi teknolojiler öne çıkıyor?

Bu sene Unicera fuarında lansmanını yapacağımız mutfak ankastre ürünlerimiz ile sektörde ilave bir fark yaratacağız. Aynı anda beyaz eşya ve snkastre ürünleri, banyo vitrifiye ürünleri ve mobilya, mutfak ve kapı aksesuarları sunan tüm dünyada tek markayız. En bilinen özelliğimiz mühendisliğimiz olduğu için tüm ürünlerimizde teknik detaylar en üst kalite standartlarında çözülüyor. Tüm evde tek marka ile son kullanıcının yaşam deneyimine çok daha fazla katkıda bulunacağız. Evin içinde kullanılan tüm aksesuar, vitrifiye ve ankastre ürünleri sentezlediğimiz Hafele Concept 2.0 ile; müteahhitlere bir adresten tüm ihtiyaçları bir düzen içinde elde etme avantajı sunarken, son kullanıcının konutu tercih etme sebebi olacağız.

 

4- Hafele, ithalatçı kimliği kadar belki de bir o kadar ülke içinde geniş tedarik zinciriyle yerli üretimin içinde bulunan bir firma, geçmişte Uzakdoğu vb yerlerde gerçekleşen bir kısım üretimi siz Türkiye Hafele olarak uluslararası standartları da dayatarak Türkiye’de Häfele marka ve kalitesiyle üretim yapıyorsunuz. Fabrikalar sizin değil ama size üretim yapılıyor. Bu ülkemizde ürünün ve üretimin rekabetçi gücünün ve kalite standartlarının artmasını sağladığı kadar ülkemize önemli bir katma değer de kazandırıyor. Bunu nasıl başardınız, Bu ürünler Hafele’nin dünya pazarlarında da satılıyor mu?

Türkiye genç nüfusu, artan mobilya ihracatı, uluslararası müteahhitlik tecrübesi ve stratejik konumu dolayısıyla Hafele dünyası için kritik bir ülke. Hafele Türkiye ekibi olarak çok daha yenilikçi ve hızlıyız. Çok daha hızlı karar verebiliyoruz. Ekip yeniliğe hızlı adapte oluyor. Birçok başarıya imza attık ve geliştirdiğimiz iş modelleri tüm dünya ülkeleri tarafından modellendi. Örneğin sektörümüzdeki franchise sistemini ilk biz başlattık…  Geleceğin tasarımla farklılaştığına inanıyoruz. Bu nedenle dünyadaki trendleri takip ederek yarattığımız iç mimari tasarım koleksiyonu ile birlikte çalıştığımız mobilya ve dekorasyon üreticilerine ilham vermeyi hedefliyoruz. 

 Hafele olarak katma değerli ürün üreterek ülke ekonomisine ve KOBİ’lere de destek veriyoruz. KOBİ’leri hem büyütüyoruz hem de küresel gücümüz sayesinde dünyaya açıyoruz. Türkiye’de onlarca KOBİ bizim aracılığımızla uluslararası marka olma yolunda hızla ilerliyor. Türkiye’de geliştirdiğimiz Hafele Concept de uluslararası alanda Halefe Türkiye’nin yıldızını parlattı. Bunun da doğrudan ve dolaylı olarak ülkemiz istihdamına da çok ciddi bir katkısı oldu.

 

5- Hafele’nin satış stratejisi nasıldır, klasik firmalar, geniş bir bayilik sistemiyle satışlarını arttırma yoluna gidiyorlar sizde bu nasıl oluyor?

 Dünyada mobilya mutfak kapı donanımları ve ankastre eşya, beyaz eşya ve vitrifiye ürünlerini aynı marka adı altında satan tek şirketiz. Tabi bu ürünleri biz Hafele Concept vizyonumuz içinde birleştirdiğimiz için her birinin bir diğerini desteklediği bir stratejimiz var. Bunu bir yandan müteahhitlere projelerde tanıtıyoruz. Diğer yandan da son tüketicilere fuarlarda ve bayilerimize tanıtarak çalışmalarımızı yürütüyoruz. Öteki taraftan da Unicera fuarından başlayarak vitrifiye ve ankastre bayileşme hızımızı arttıracağız. Bayiler üzerinden son kullanıcıya ve projelere ulaşma stratejimiz Nisan sonunda muhtemelen olası hacmine kavuşmuş olacaktır.

 

 

6- 2023 yılı Hafele için nasıl geçti, uzun süre baskılanmış bir döviz kurundan, şu an önü açılmış bir kura geçtik. Bu sizi nasıl etkiliyor, 2024’ten beklentileriniz nelerdir?

 2024 yılında yeni ürün gruplarımız ile Hafele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Hafele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’den çıkan bir iş fikri ve şimdi dünyada uygulanacak. Bu durum elbette satış rakamlarımıza da yansıyor. Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattık. Bu büyüme trendinin önümüzdeki beş yıl içinde her yıl çok hızlı artarak devam etmesini öngörüyoruz.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak