Hafele İcrakurulu başkanından 2023 yılı sektör değerlendirmesi
MOBİLYA DERGİSİ: 2023 yılı için genel bir değerlendirme yaparsak bu süreç Hafele için nasıl geçti bu dönemde ne tür projeler gerçekleştirildi?
Bu sene firmamız açısından çok verimli ve dolu geçti diyebiliriz. Özellikle Unicera fuarında lansmanını yaptığımız mutfak ankastre ürünlerimiz ile sektörde ilave bir fark yarattık ve yaratmaya devam edeceğiz. Aynı anda Mutfak Ankastre ürünleri, Banyo vitrifiye ürünleri ve mobilya, mutfak ve kapı aksesuarları sunan tüm dünyada tek marka olmanın avantajını ve gururunu yaşıyoruz.
Evin içinde kullanılan tüm aksesuar, vitrifiye ve ankastre ürünleri sentezlediğimiz Häfele Concept 2.0 ile; müteahhitlere bir adresten tüm ihtiyaçları bir düzen içinde elde etme avantajı sunarken, son kullanıcının konutu tercih etme sebebi olduk. Bu vizyonumuzu sürdürmeye devam edeceğiz.
MOBİLYA DERGİSİ: Geniş bir ürün gamı bulunan Häfele’nin 2023 yılında en çok hangi ürünlerine ilgi oldu. Yurt içi ve yurtdışında bu ilgi farklı ürünlere yöneldi mi?
Evde de ofiste de konfor, estetik ve işlevsellik çok ön plana çıktı. Tüketici, hayatına direkt olarak dokunan ürünleri arıyor. Özellikle kadının en çok önem verdiği konular arasında renk uyumu, kullanışlılık ve şıklık yer alırken bu durum erkeklerde dokunmatik ve kumandalı teknolojiler, gardırop içi aydınlatmalar, çorap ve kravat düzenleyici aksesuarlar olarak değişiyor. Son zamanlarda ev içi tadilatlarda yapılan değişimlerde ise, başta mutfak ve banyo olmak üzere vestiyer ve gardıroptaki işlevsellik ve estetiğin en çok ön planda olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte evin içinde kullanılan kapı kolundan kiler sistemine tüm donanımların aynı renkte olmasının getirdiği uyumun da tüketicinin seçimlerinde belirleyici rolü oynuyor.
Öte yandan teknolojinin gelişmesiyle beraber akıllı ev konsepti de hayatımıza iyice entegre oldu. Özellikle aydınlatma ve ses sistemlerinde bir kumanda ya da mobil cihaz aracılığıyla senaryolar yaratarak yaşam alanlarındaki duyguyu yönetmemizi sağlayan ‘Häfele Connect’ sistemimiz teknolojinin mobilyalar ile birleşmesine sadece bir örnek. Bunun dışında yeni girdiğimiz beyaz eşya grubumuz da şimdiden büyük ilgi görüyor. İlerleyen dönemlerde genişleteceğimiz bu ürün gamımız da Häfele’nin yıldız koleksiyonları arasında yer almaya hazır.
MOBİLYA DERGİSİ: 2023 yılında yapı grubundaki durgunluk sizleri nasıl etkiledi?
Yeni ürün portföyümüz çok beğenildi. Bu segmentte hızla büyüyoruz.
MOBİLYA DERGİSİ: 2024’te hedefleriniz neler? farklı pazarlara yönelecek misiniz?
2024 yılında yeni ürün gruplarımız ile Häfele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Häfele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’den çıkan bir iş fikri ve şimdi dünyada uygulanacak. Bu durum elbette satış rakamlarımıza da yansıyor. En bilinen özelliğimiz mühendisliğimiz olduğu için tüm ürünlerimizde teknik detaylar en üst kalite standartlarında çözülüyor. Tüm evde tek marka ile son kullanıcının yaşam deneyimine çok daha fazla katkıda bulunmayı hedefliyoruz.
Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattık. Bu büyüme trendinin önümüzdeki beş yıl içinde her yıl çok hızlı artarak devam etmesini öngörüyoruz. Sektör bazlı bakarsak Otel projeleri çok canlı ve hızla devam ediyor. Bu kanalda satışlarımız çok hızla artıyor ve pazar payımız daha da büyüyor. Konut Projelerinde düşen konut satışları karşısında konutun içindeki katma değer daha da önemli hale geldi. Konut sektörü için özel geliştirdiğimiz Häfele Concept iş inisiyatifimiz yeni eklenen ankastre ürünler ve vitrifiye ürünlerimiz ile Häfele Concept 2.0 aşamasına geçti. Önümüzdeki yıl satış rekoru bekliyoruz. Mobilya üreticileri tarafında sektör gözünü ihracata çevirdi. Küresel varlığımız, yüksek stoklarımız ve ürün çeşitliliğimiz daha çok tercih edilmemizi sağlıyor. Nalburiye dağıtıcıları kanalında ise özellikle çok hızlı büyüyoruz. Yüksek stoklarımız ve ürün çeşitliliğimiz bize büyük avantaj sağlayacak.
MOBİLYA DERGİSİ: 2023’te firma olarak sizi en çok etkileyen olay neydi?
Şubat ayında yaşadığımız deprem en üzücü olaydı.
MOBİLYA DERGİSİ: Bölgesel savaşlar ve genel ekonomik krizler sektörün genel havasını nasıl etkiliyor, 2024 için öngörünüz nedir?
Psikolojik etkisi sanıldığı kadar olmadı. 2024’ün ilk çeyreğinde yavaşlama sonrasında da gittikçe iyileşen piyasa koşulları bekliyoruz.
Mobilya dergisinin bu sayısında Değişik sektör gruplarına yönelik gerçekleştirdiğimiz 2023 yılı sektör değerlendirme raporumuzun bu bölümünde aksesuar sektörünün önemli aktörlerinden ve Türkiye’deki yatırımlarıyla etkili olan Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Sn Hilmi Uytun ile söyleşimizi sunuyoruz. Hilmi bey öngörüleri ve pozitif değerlendirmeleriyle sektöre önemli mesajlar verdi.
HİLMİ UYTUN:HÄFELE TÜRKİYE VE BÖLGESİ İCRA KURULU BAŞKANI
MOBİLYA DERGİSİ: 2023 yılı için genel bir değerlendirme yaparsak bu süreç Hafele için nasıl geçti bu dönemde ne tür projeler gerçekleştirildi?
Bu sene firmamız açısından çok verimli ve dolu geçti diyebiliriz. Özellikle Unicera fuarında lansmanını yaptığımız mutfak ankastre ürünlerimiz ile sektörde ilave bir fark yarattık ve yaratmaya devam edeceğiz. Aynı anda Mutfak Ankastre ürünleri, Banyo vitrifiye ürünleri ve mobilya, mutfak ve kapı aksesuarları sunan tüm dünyada tek marka olmanın avantajını ve gururunu yaşıyoruz.
Evin içinde kullanılan tüm aksesuar, vitrifiye ve ankastre ürünleri sentezlediğimiz Häfele Concept 2.0 ile; müteahhitlere bir adresten tüm ihtiyaçları bir düzen içinde elde etme avantajı sunarken, son kullanıcının konutu tercih etme sebebi olduk. Bu vizyonumuzu sürdürmeye devam edeceğiz.
MOBİLYA DERGİSİ: Geniş bir ürün gamı bulunan Häfele’nin 2023 yılında en çok hangi ürünlerine ilgi oldu. Yurt içi ve yurtdışında bu ilgi farklı ürünlere yöneldi mi?
Evde de ofiste de konfor, estetik ve işlevsellik çok ön plana çıktı. Tüketici, hayatına direkt olarak dokunan ürünleri arıyor. Özellikle kadının en çok önem verdiği konular arasında renk uyumu, kullanışlılık ve şıklık yer alırken bu durum erkeklerde dokunmatik ve kumandalı teknolojiler, gardırop içi aydınlatmalar, çorap ve kravat düzenleyici aksesuarlar olarak değişiyor. Son zamanlarda ev içi tadilatlarda yapılan değişimlerde ise, başta mutfak ve banyo olmak üzere vestiyer ve gardıroptaki işlevsellik ve estetiğin en çok ön planda olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte evin içinde kullanılan kapı kolundan kiler sistemine tüm donanımların aynı renkte olmasının getirdiği uyumun da tüketicinin seçimlerinde belirleyici rolü oynuyor.
Öte yandan teknolojinin gelişmesiyle beraber akıllı ev konsepti de hayatımıza iyice entegre oldu. Özellikle aydınlatma ve ses sistemlerinde bir kumanda ya da mobil cihaz aracılığıyla senaryolar yaratarak yaşam alanlarındaki duyguyu yönetmemizi sağlayan ‘Häfele Connect’ sistemimiz teknolojinin mobilyalar ile birleşmesine sadece bir örnek. Bunun dışında yeni girdiğimiz beyaz eşya grubumuz da şimdiden büyük ilgi görüyor. İlerleyen dönemlerde genişleteceğimiz bu ürün gamımız da Häfele’nin yıldız koleksiyonları arasında yer almaya hazır.
MOBİLYA DERGİSİ: 2023 yılında yapı grubundaki durgunluk sizleri nasıl etkiledi?
Yeni ürün portföyümüz çok beğenildi. Bu segmentte hızla büyüyoruz.
MOBİLYA DERGİSİ: 2024’te hedefleriniz neler? farklı pazarlara yönelecek misiniz?
2024 yılında yeni ürün gruplarımız ile Häfele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Häfele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’den çıkan bir iş fikri ve şimdi dünyada uygulanacak. Bu durum elbette satış rakamlarımıza da yansıyor. En bilinen özelliğimiz mühendisliğimiz olduğu için tüm ürünlerimizde teknik detaylar en üst kalite standartlarında çözülüyor. Tüm evde tek marka ile son kullanıcının yaşam deneyimine çok daha fazla katkıda bulunmayı hedefliyoruz.
Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattık. Bu büyüme trendinin önümüzdeki beş yıl içinde her yıl çok hızlı artarak devam etmesini öngörüyoruz. Sektör bazlı bakarsak Otel projeleri çok canlı ve hızla devam ediyor. Bu kanalda satışlarımız çok hızla artıyor ve pazar payımız daha da büyüyor. Konut Projelerinde düşen konut satışları karşısında konutun içindeki katma değer daha da önemli hale geldi. Konut sektörü için özel geliştirdiğimiz Häfele Concept iş inisiyatifimiz yeni eklenen ankastre ürünler ve vitrifiye ürünlerimiz ile Häfele Concept 2.0 aşamasına geçti. Önümüzdeki yıl satış rekoru bekliyoruz. Mobilya üreticileri tarafında sektör gözünü ihracata çevirdi. Küresel varlığımız, yüksek stoklarımız ve ürün çeşitliliğimiz daha çok tercih edilmemizi sağlıyor. Nalburiye dağıtıcıları kanalında ise özellikle çok hızlı büyüyoruz. Yüksek stoklarımız ve ürün çeşitliliğimiz bize büyük avantaj sağlayacak.
MOBİLYA DERGİSİ: 2023’te firma olarak sizi en çok etkileyen olay neydi?
Şubat ayında yaşadığımız deprem en üzücü olaydı.
MOBİLYA DERGİSİ: Bölgesel savaşlar ve genel ekonomik krizler sektörün genel havasını nasıl etkiliyor, 2024 için öngörünüz nedir?
Psikolojik etkisi sanıldığı kadar olmadı. 2024’ün ilk çeyreğinde yavaşlama sonrasında da gittikçe iyileşen piyasa koşulları bekliyoruz.