GENTAŞ / Eren Gönül : İhracatta %50yi Yakalamış Konumdayız

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

GENTAŞ / Eren Gönül : İhracatta %50yi Yakalamış Konumdayız

13-11-2014
GENTAŞ / Eren Gönül : İhracatta %50yi Yakalamış Konumdayız
Italya SICAM Fuarı katılımcılaından GENTAŞ Firmasının Yurtdışı Satış Direktörü Eren Gönül ile firmaları, dış pazar etkinkleri ve fuar katılımları hakkında bir sohbet gerçekleştirdik.
Bize biraz GENTAŞın yurtdışı pazarlara olan yaklaşımı, stratejileri ve gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz

GENTAŞın ihracat anlamındaki stratejilerinin temelleri uzun zaman önce atıldı ve bu doğrultuda gerçekleşen planlama ve yatırımlar çerçevisinde çizildi. Gerek personel, gerek kapasite yatırımları ile dünya pazarları hedeflenerek yola çıkıldı. Son 10 yılda önce yakın pazarlarla, komşu ülkelerle, İran, Rusya, Kuzey Afrika, Balkanlarla başlayan ihracat, bugün gelinen noktada üretim kapasitesinin yaklaşık %50sini yakalamış durumdadır.

GENTAŞın son dönemde en önem verdiği, ağırlıklı pazarları hangileridir

Söz konusu yüzde ellinin %60 kadarını Avrupa pazarlarının oluşturduğunu söyleyebiliriz. Başta İtalya olmak üzere -ki bu ülke dünyada laminatın başkenti olarak bilinir- diğer tüm büyük Avrupa ülkelerine ihracatimiz yükselerek devam etmektedir. Bu ülkelere ihracat yapmak çok kolay iş değildir. Ancak doğru stratejilerin geliştirmesiyle, doğru partnerlerin seçilmesiyle, özverili takım çalışması ile mümkün olabilir. Dünya markalarıyla olan rekabetimizde fiyat odaklı olmaktan ziyade kalite ve sürdürülebilirlik odaklı bir politika izliyoruz. Böyle bir yol çizdik kendimize ve bu yolda ılımlı bir çerçevede, sabırlı ama emin adımlarla ilerliyoruz.

Yurtdışı satışlarda fuarların önemi ve etkisi büyük. Firma olarak nerelerde, hangi fuarlara katılıyorsunuz

Doğru fuarlara, doğru zamanlarda, doğru ürünlerle katılmamız, hedef ülkelerimizde marka bilinirliğimizi arttırmanın önemli bir yolu olmustur.

Sektörümüzün önemli fuarları daha çok Almanyada, Interzum, ZOW fuarları diyebiliriz. Geçtiğimiz senelerde bu fuarlara düzenli katılımlar gerçekleştirdik ve halen fuar takvim gündemimizde olan organizasyonlardır. Onun dışında son 4 yıldır İtalya da SICAM fuarına katılıyor ve ciddi olumlu dönüşler alıyoruz. Aynı zamanda ZOW Rusya gibi diğer ülkelerdeki fuarlara da katılıyoruz. İran bizim için ihracat açısından oldukça önemli, en büyük pazarlarımından biri. Burada MEDEX fuarına katılıyoruz. Hem Dubaide, hem Ciddede Big 5 fuarına katılıyoruz ve olumlu dönüşleralıyoruz.VÜrünlerimizin kullanım alanı daha önce ağarlıklı mobilya sektörüyken bugünlerde ürünün teknolojik olarak gelişimine paralel olarak kullanım alanı genişledi ve yapı inşaat sektöründe de yaygın hale geldi. Bu nedenle yapı fuarlarını da yakindan takip etmeye başladık. Almanya Munihde üç senede bir yapilan BAU fuarı gibi inşaat fuarlarına da üçüncü defa gelecek Ocak ayında katılacağız. Ilgimizi ve bütçemizi giderek inşaat sektörüne doğru yönlendirmeye başladığımız bir gerçek. Laminat (İç- Dış Cephe Kompak) inşaat alanında halen yeni ürünler sayılır ve tanıtımı için doğru fuarları yakından takip ediyoruz.

GENTAŞ, iç pazarda da yıllardır tanınan önemli bir marka. Her ne kadar sizing ilgi alanınızın dışında olsa da biraz Türkiye pazarı hakkında bir değerlendirme yapabilir misiniz

Geçtiğimiz 10 yıla bakıldığında Türkiye pazarında önemli gelişmeler yaşandığını görüyoruz. Avrupada yaşanan krizin aksine ülkemizde ekonomik gelişmeler, proje yatirimlari ülkeminizi bu alanda hızla kalkındırmış, sektörde faaliyet gösteren firmaların da gelişimini ve büyümesini sağlamıştır. GENTAŞ olarak üretimimiz de gelişen pazar talepleri doğrultusunda çeşitlenmiş, Werzalit ürünlerimizden, laminat başlığı altında ürettiğimiz onlarca çeşit ürünümüz gelişen pazarın önemli markalarından biri haline gelmiştir.

Bu süreç içerisinden Gentas olarak pazarda her yıl Türkiye ortalamasının üzerinde büyüme oranları ortaya çıkmış ve bu durum sektörde faaliyet gösteren çoğu firma için bu doğrultuda ilerlemiştir. Bunun anlamı ürünlerimize olan talebin artması olarak değerlendirilebilir. Mimarlar, proje sahipleri, tasarımcılar, inşaat mühendisleri ürünlerimize olan ilgilisini her geçen gün daha da arttırıyor.

Dünya konjonktürü ve komşuları ile yaşadığı politik sıkıntılar gereği ülkemizin de içinde bulunduğu son bir yıldır sure gelen bir küçülme ve yavaşlama trendi gözlemliyoruz. Bu durum maalesef ülkedeki ekonomik dengeleri ve proje yatirimlarini da doğrudan etkiliyor. Bu sebeple iç pazarda yaşanan olumsuz durumları geçmişte yaptığımız ihracat yatırımları ile bugun dengelediğimizi söylemek yanlış olmaz. Istikrarlı bir Uluslararası marka olmak istiyorsaniz yurt içi ve yurt dışı gelişmeleri iyi gözlemlemeli ve hamlelerinizi bu doğrultuda yapmalısınız.

Son olarak SICAM hakkında neler söyleyebilirsiniz Nasıl geçiyor, hedeflediklerini bulabiliyor musunuz

İtalyanın ekonomik durumu malum. Pazarda daralma devam ediyor. Biz buraya 4 yıl önce geldiğimizde daha az ziyaretçi gözlemliyorduk. Etrafta konuşulan tek konu ekonomik krizdi, motivasyon düşük, negatif bir bakış açısı hakimdi. Rakamlar ekonomik daralmanın devam ettiğini gösterse de, her geçen sene bir onceki seneye gore daha ılımlı hava olduğu bir gerçek. Geçen sene fuari iyi geçirdik. Önemli oranda ziyaretçi akını oldu ve ilgi fazlaydı. Bu sene geçtiğimiz seneden %20 - %25 daha fazla kişinin ziyaretine şahit olduk diyebilirim. Bu durumun Italya pazarındaki yatirimlarimizi da olumlu etkileyecegini düsünüyoruz ve gelecek sene daha da iyi bir fuar bekliyoruz.

Ziyaretçiler ağırlıklı olarak nerelerden geliyor

Her ne kadar civar ülkelerden gelenler olsa da, SICAM uluslarası özellliğe sahip olmasının yanında hala yerel özellikleri ön planda, lokal ziyaretçilerin çoğunluğu oluşturduğu bir fuar konumunda. Sektörel gelişmeleri ve trendlerini takip etmek isteyenler açısından, SICAMın dekoratif anlamda mobilya, mutfak modasının yakından takip edilebileceği çok önemli bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Bu fuarın bize katkısı bu anlamda olumludur. Türklere, tanıdıklarımıza da bu fuarı mutlaka takip etmelerini öneriyoruz.
yazar

E-bülten için e-posta bırak