Fatih Yücel-Mobelkant

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Fatih Yücel-Mobelkant

01-09-2024
Fatih Yücel-Mobelkant
MOBİLYA DERGİSİ: Asts sektörümüzde geçmişi eskilere dayalı bir firma. Sektöre makine üretmekten, firmalara fason üretim yapmaya kadar ciddi bir üretim geçmişi bulunan bir kuruluş. Fakat bizler firmayı daha çok yeni yapılanmasıyla tanıdık. Bir süre sonra da Mobelkant markası öne çıktı . Bize önce kendinizden bahsederek bu kurumsal süreci anlatır mısınız?

 

 

Fatih Yücel-Mobelkant

MOBİLYA DERGİSİ: Asts  sektörümüzde geçmişi eskilere dayalı bir firma. Sektöre makine üretmekten, firmalara fason üretim yapmaya kadar ciddi bir üretim geçmişi bulunan bir kuruluş. Fakat bizler  firmayı daha çok yeni yapılanmasıyla tanıdık. Bir süre sonra da Mobelkant markası öne çıktı . Bize önce kendinizden bahsederek bu kurumsal süreci anlatır mısınız?

  Sizin de belirttiğiniz gibi ASTS Profil 1999 yılında mühendislik becerileri güçlü 4 ortak tarafından, isimlerinin baş harfleri ile kurulmuş bir firma. İlk yıllarında otomotivden inşaat sektörüne kadar değişik  sektörlere " custom made " profiller üretmiş,  ardından ilk büyük atılımını çerçeve sektöründe yapmıştır. Devamında çerçeve benzeri mobilya profilleri ve kenar bantları ile üretimlerini sürdüren firmamız, yolculuğunda bugün başta termoplastik kenar bantları olmak üzere, ( PVC, ABS, PMMA ) yine aynı sektöre hizmet eden dekoratif mobilya profilleri (çıta), mutfak bazaları ve duvar panelleri üretimleri ile faaliyetlerini sürdürmektedir.   Uzun yıllar ASTS Profil  üretici kimliği ile daha dar bir çevrede tanınan firma, 2017'de Mobelkant markası ile dünyaya açılmış ve pazarlama alanındaki faliyetlerini de bu marka ile devam ettirmektedir.

MOBİLYA DERGİSİ:  Türkiye İhracatçılar Birliği'nin 2023 yılı en büyük ihracatçı firmalar listesine girdiniz . Sektördeki geniş üretici yelpazesi içinde büyük bir başarı bu. Bunu nasıl başardınız?

 Bunu başarmamızdaki en büyük faktör farklı pazarların değişken taleplerini en doğru şekilde anlamaktan geçiyor. Teknik alt yapı ve uzun yıllardır bizle yola devam eden sağlam bir ekip, tabii ki bunlar olmazsa olmazımızdır.  Ancak kurumsallaşma adımları atılmadan ve ERP iyileştirmeleri gerçekleştirilemeden böyle bir başarıdan bahsetmek bu yüz yılda maalesef mümkün değil. Bu da gerçekten klişe bir tabir olarak kullanılsa da " ekip işi’’. İçerideki kaliteli bir ekip, doğru iletişim, doğru motivasyon ve alınan hızlı reaksiyonlar ihracat müşterilerimizin en başta aradığı husus. Eskiden doğru fiyat doğru ürün bu başarı için yeterli idi, ancak bugün sizden istenen en hızlı en aktif geri dönüşlerdir. Özellikle rekabetçi coğrafyalarda ne kadar fiyat baskısı altında kalırsak kalalım vermiş olduğumuz bu servis kalitesi ile büyümeye  evet .

MOBİLYA DERGİSİ: Gerek iç pazarda gerekse de ihracatta beklentileri ile değişen piyasa ve müşteri taleplerine yanıt vermek bir ekip işi olduğu kadar iyi bir üretim teknik ve altyapısı gerektiriyor. Mobelkant'ın bu konudaki yatırımları nasıl,  yeni yatırımlarınız var mı? Bu yatırımlarınızda hangi ürün gamları bulunuyor? Ürettiğiniz duvar panellerinin özellikleri nedir. Kaç çeşit ve hangi ebatlarda üretim yapıyorsunuz?

 Yeni yatırımlarımız biz istesek de istemesek de olmaya devam edecek, bahsettiğiniz gibi değişen dünya ve Müşteri talepleri ile beraber bir bakıyorsunuz on yıl önce doğru bildiğiniz şeyler artık işlemez oluyor. Renkler, desenler, trendler büyük bir hızla değişiyor ve sizin bunlara verdiğiniz reaksiyon hızı çok çok önemli. Bizler dünyanın hemen her coğrafyasında olmanın avantajı ile kalite rekabetinin en yoğun alanda yaşandığı pazarlarda yaptığımız yatırımların avantajını 3-4 sene sonra fiyat rekabeti olan pazarlarda alıyoruz. Artık dünyada yatırım getirisi ( ROI ) süresi iyice azaldı. Eskisi gibi R&D ya da inovatif alanda yapılan marjinal bir yatırım size belki 5 yıl kazandırırdı. Ama  pazarda artık o kadar büyük bir rekabet var ki, böyle bir konfor alanı bulmak nerdeyse imkansızlaştı. Bu da sizin son derece hazır  ve tetikte olmanızı gerektiriyor ancak yatırımların bir sonu olmayacağını da bilmeniz gerekiyor. Yüksek rekabet ortalama kaliteyi ve toplam faydayı artırıyor. Bu nedenle biz  müşterilerimiz ile beraber büyüyoruz.

 Duvar panelleri ise evet son yatırımımızdır.   Bu yatırımda çekilmiş oluğumuz çerçeve işinden kalan 20 yıllık tecrübeyi, satın alma gücünü ve doğru bilgileri yeni ürünümüzde kullanıyor ve bu sayede çok hızlı yol alıyoruz. Tamamı kenar bandı işi yapan bayilerimizin önce baza profili, ardından duvar paneli işini yapıyor olmaları ve daha önemlisi de bu sektörde de başarılı olup bununla beraber artan heyecanlarını görmek bizim için gerçekten çok mutluluk verici bir durum.

MOBİLYA DERGİSİ:  Yeni trendleri ve  desenleri nasıl takip ediyorsunuz, uluslararası fuarların somut sonuçlarını alabiliyor musunuz?

 Uzun yıllardır iş yaptığımız güçlü müşterilerimiz yeni trendleri ve desenleri bizden çok daha iyi takip ediyor. Burda en talepkâr olan müşterilerimiz aynı zamanda bizim de  iş yapmaktan en çok keyif aldıklarımızdır. Onların güçlü talepleri bizleri başarıya itekliyor zaten. Bunun yanında tabii ki fuarların bu takipte çok önemli bir rolü var. Ancak fuarlardan ölçülebilir somut sonuçlar her zaman çıkmayabiliyor.  Aslında belki de iyi ki eskisi gibi hızlı sonuçlar alınamıyor.  Şayet  kenar bandı özelinde konuşursak, genelde hızlı başlayan işler bir o kadar    

da hızlı bitiyor. Bizlerin en çok keyif aldığımız müşteriler zaman içinde bize güvenip yavaş yavaş başlayanlardır.  Çünkü bu ürünü çok hızlı bir şekilde bir kaynaktan diğerine kaydıramazsınız, kaydırmamalısınız da. O nedenle fuarlardaki asıl amacımız hızlı ya da kolay ölçülebilen dönüşler ya da faydalar değil, daha ziyade bulunduğumuz pazarı ve ihtiyaçları çok daha iyi anlamak şeklindedir.

 

MOBİLYA DERGİSİ:  Dünyada ve ülkemizdeki talep daralmasını düşünürsek 2024 yılında bir önceki yılın hedeflerini yakalayabilecekmisiniz. Beklentileriniz nedir?

 Evet dünyada bir talep daralması var ancak ben kendi adıma 20 yıllık ihracat tecrübeme dayanarak şunu çok rahat söyleyebilirim ki, bu talep daralmasını sıkı takip edip, çıkabilecek tehditler ve oluşabilecek dezavantajlara hiç bakmıyorum. Her zaman  fırsatlar ve avantajlı yönlerimize odaklanıyorum. Eğer açık ara pazar lideri iseniz, evet, bu tehditleri çok doğru analiz etmeniz lazım. Ancak ben Türkiye'de ve dünyada alanında bir numara olan bir firma tanımıyorum. Bu da demek oluyor ki, bizler bu tip kriz durumlarında alttan ne geliyorsa tabii ki bakmalıyız, ancak esas yukarıdan gelecek fırsatları görmeliyiz. Tüm enerjimizi yüksek kalite bekleyen firmaların fiyat avantajı arama düşüncesi içine girdikleri  zamanlarda, nasıl ve ne çeşit manevralar yapabileceğimizi düşünerek harcamalıyız.

Reed&Tüyap İntermob fuarı 4. Hall 413 numaralı standımızda  bekliyoruz !

 

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak