EGGER’in Geleneksel “Design Goes Natural” Etkinliği Almanya’da Gerçekleşti
08-03-2012
Almanya’da Yeni Dekorlarını Dünya Basınına Tanıtan Firma, Uluslararası Pazarların da Bir Değerlendirmesini Yaptı..
Dünya devi EGGER firması, 2012 yılı trendleri, yeni dekor ve yüzeylerini Şubat ayı başında Almanya'da düzenlediği bir davet aracılığıyla dünya basınıyla paylaştı. Hannover kenti yakınlarında Güttersloh kasabasında 5 Şubat günü gerçekleşen toplantının AB dışından davet edilen tek konuğu EKİN Yayın Grubu oldu. BİR YIL ARADAN SONRA
EGGER, Avrupa pazarının genel konjonktürü nedeniyle bir yıl ara verdiği Güttersloh toplantılarına 2012 yılında yeniden başladı. Sezonun hemen başında, katılımcıları oldukları ZOW Bad Salzuflen fuarın öncesinde geleneksel olarak Avrupa basını ile buluşan EGGER yöneticileri, bu toplantılarda gerek dünya pazarlarının genel bir değerlendirmesini, gerek EGGER'in son bir yıllık faaliyetlerinin aktarımını gerekse de yeni renk, desen ve yüzeylerinin tanıtımını gerçekleştirerek geleceğe yönelik projeleri hakkında bilgiler vermektedir. Yayın grubumuzun baş davetlileri arasında bulunduğu bu toplantıların önemi, firmanın Türkiye yatırımlarından sonra bizler için daha bir ağırlık kazandı.
"DESIGN GOES NATURAL"
Bu yıl tasarım ve doğallık teması üzerinde yoğunlaşan etkinlik, bu yıl da Almanya'nın mobilya imalat merkezi yakınlarında yer alan Güttersloh kasabasındaki Parkhotel'de gerçekleşti. Bir gün boyunca süren toplantı, konuşmacı sunumları, bir konferans ve bir de paneli takiben verilen kokteyl ile sona erdi. Toplantıda firmanın Pazarlama Müdürü Ulrich Bühler EGGER grup ve sektördeki son gelişmeler hakkında bilgiler verirken, EGGER Dekoratif Ürün Geliştirme Bölüm Başkanı Klaus Monhoff da örnekler eşliğinde yeni dekor ve yüzeylerin özellikleri hakkında bilgiler vererek 2012 trendlerini basın ile paylaştı. Konuşmacıların sunumlarını ve soruları yanıtlamasını takiben, sosyolog Matthias Grob tasarım ve kültür ilişkisi, bunun felsefi kökenleri ve toplumsal yansımaları konusunda detaylı bir konferans verdi.
Daha sonra, Christina Werthnerin yönettiği ve yine Matthias Grob, Klaus Monhoff ve Almanya Tasarım konseyi Başkanı Andrej Kupetz'n katıldığı bir panel gerçekleştirilerek yine tasarım ve doğanın çelişkisi ana başlığı altında, yapay ile doğal ürünlerin birbirine gerçekten karşıt olup olmadığı tartışıldı.
DÜNYA PAZARLARI ve EGGER
EGGER'in pazarlama müdürü Ulrich Buhler, yaptığı sunumda dünya pazarlarının genel bir değerlendirmesini yaparken, tüm yaşanan sıkıntılar ve olumsuz beklentilere karşın, mobilya endüstrisinde işlerin hiç de fena gitmediğini belirtti. Ekonomik gidişatta bir sorun olmadığını, tüketimin stable bir konumda olduğunu ve sağlıksız bir durum olmadığını ifade eden Buhler, EGGER'in de 2010 - 2011 yıllarında artan bir taleple karşılaştığını belirtti.
Bu dönem içerisinde farklı sektörlerdeki paylarını da artıran EGGER, 2011 yılının ilk dokuz ayında özellikle ofis mobilyası pazarında diğerlerine oranla %3 civarında daha fazla bir artış kaydetmiş. Dünyadaki nüfus hareketleri ve göçlerin mobilyaya olan talebi olumlu etkilediğini söyleyen Buhler özellikle kereste ve yonga levha tüketiminden umutlu olduklarını belirtti. Mortgage bedellerinin hala düşük seyrediyor olmasının da ekonomiyi canlı tuttuğunu belirten Buhler, 2012'de ekonomik gelişmelerin pozitif yönde seyredeceğine inandığını da ekledi.
Hammadde fiyatlarını yakından izlediklerini vurgulayan Buhler, buradaki artışın kendileri için kritik bir öneme sahip olduğunu ve kaçınılmaz olarak fiyatlara yansıdığını söyleyerek, buna rağmen satışlarda gerçekleşen artışın öneminin bir kat daha arttığın altını çizdi.
HIZLA GELİŞEN İKİ PAZAR: RUSYA ve TÜRKİYE
EGGER son bir yıl içerisinde ağırlıklı olarak 90'larda gerçekleştirdiği yatırımlarının modernizasyonu çalışmalarını sürdürmenin yanı sıra yeni yatırımlar da gerçekleştirdi. Bunların arasında Romanya (Radauti), Fransa (Rion), Almanya (Gifhorn), Rusya (Shuya ve Türkiye (Gebze) bulunmaktadır. Sektörün gelişim gösterdiği Rusya ve Türkiye'nin büyümekte olan pazarların başında geldiğini belirten Buhler, EGGER'in bu ülkeler olmadan da Doğu Avrupa pazarlarındaki gelişiminden memenun olduklarını ama Rusya ve Türkiye'yi de kattıklarında bölgedeki toplam büyümenin bir sıçrama gösterdiğinin altını çizdi.
Yeni pazarlarda bilinçli tüketicilerin sayısının arttığını, buna bağlı olarak tüketicilerin de çevre, sağlık, yeşil konseptlere daha fazla ilgi göstermeye başladığını ifade eden Buhler, hükümet politikaları çerçevesinde giderek popülerleşmeye başlayan "energy saving" eğilimlerinin de pazara olumlu yansıdığını ve beraberinde ahşaba olan ilgi ve talebi artırdığını da özellikle vurguladı.
TÜRKİYE PAZARINDAN BEKLENTİLER YÜKSEK
Türkiye'ye ayrı bir önem verdiklerini ve Roma Plastik ile gerçekleşen projelerden oldukça memnun olduklarını belirten Buhler, bu pazardan gelen taleplerin hızla artan bir eğri izlediğini ve bu talepleri şimdilik ağırlıklı olarak Romanya'daki fabrikadan karşıladıklarını ifade etti. Yakınlarda Türkiye'de depolama yatırımları gerçekleştirerek kapasitelerini artırdıklarını belirten Buhler, idare ve sosyal binalarını da tamamlayarak çalışan saysını 600'e çıkardıklarını söyledi. Türkiye pazarından beklentilerinin yüksek olduğunu söyleyen Buhler, bununla yetinmeyeceklerini ve Türkiye'yi baz alarak çevre ülke pazarlarını da hedeflediklerini belirtti.
Toplantı sonrasındaki kokteyldeki ikili sohbetler sırasında, EKİN Yayın Grubu'na özel demeçler veren Reinhardt Haetti, Doğu Avrupa ve Rusya yatırımlarında olduğu gibi, Türkiye'ye yönelik önemli projeleri olduğunu, yatırımlarını sürdüreceklerini ve yakında konuya ilişkin açıklamalarda bulunacakları bilgisini de verdiler.