DOSYA: Kore Mobilya Pazarı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

DOSYA: Kore Mobilya Pazarı

15-05-2013
DOSYA: Kore Mobilya Pazarı
KORE MOBİLYA PAZARI

 

 

Ekonomik Geri Dönüş

Kore, yılı geçtiğimiz yılın % 2’lik büyüme oranında oldukçayukarıda, yaklaşık % 6 GDP büyümesi ile tamamlayacaktır. Birlikte elealındığında, ülke son üç yılda sadece % 2 üzerinde ortalama büyümeye sahiptir.2012 için, bir çok ekonomist ülke için normal sayılabilecek % 3.5 ile 4.5arasında bir büyüme tahmin etmektedir – ancak yerel yetkililer Avrupa borçkrizinin global görünümü bulutlandırması sürdüğü için bu büyüme momentumununyavaşladığını kabul etmişlerdir.

Gayrımenkul Resesyonu

Kore’de, sağlam ihracatlar sayesinde ekonominin bu yılgenişlemesi beklenmektedir. Hatta zayıflık alanları ortaya çıkmaktadır – evsahiplerinin % 37’si ev satın almayı “riskli yatırım” olarak görürken, % 86bölgelerindeki ev fiyatlarının gelecek yıl durgunlaşacağına ya da düşeceğine

inanmaktadır.

Bu durum birçok Korelinin ev fiyatlarının yıllık ortalama %10 ile değer kazandığını belirttiği birkaç on yıla göre çarpıcı birkontrasttır. Potansiyel ev alıcılarının sarsıntıya uğradığını, piyasaiyileşmeden önce

güvenlerinin iyileştirilmesi gerektiğini önermektedir.Gayrımenkul resesyonu mobilya piyasasını etkileyecektir.

Korelilerin Geç Evlilikleri

İlkbahar ve sonbahar genellikle mobilya piyasası için pikzamanlardır, çünkü Kore düğün sezonudur. Kore’de, damattan geleneksel olarak evalması istenirken gelinden de evi aksesuarlar ve diğer ürünler ile donatmasıbeklenir.

Asya krizini takiben artan iş güvensizliği ve gelirdengesizliği evlilik sayısını azaltmıştır ve düğüm atmak için ortalama yaşıyükseltmiştir, bunlar düşük fertilite oranının ana nedenleridir.

Büyüyen Online Piyasa

Kore mobilya sanayisindeki en önemli değişiklik hızlabüyüyen online piyasadır. Eğer 10 olası müşteri varsa, sadece dört tanesigerçekten mobilya satın almak için dükkanı ziyaret etmektedir. Kore’nin en iyimarkası, online satışları geçen yıl ile karşılaştırıldığında iki kat artarak 65milyon dolar olan Hanssem’dir – üç yılda, bunlar dört kattan daha fazlabüyümüştür. Ülkenin evlerinden piyasa payı elde eden online satıcıların oranıher yıl hızla büyümektedir ve bu büyüme oranı şimdilik devam edecek şekildegörünmektedir.

IKEA 2013’te Açılmayı

Hedeflemektedir

Ek olarak, Kore’nin karşı karşıya olduğu en büyüksorunlardan biri, 2013 yılında burada açılmayı hedefleyen IKEA’dır. İsveçlimobilya devi piyasa payını yakalamak ve İskandinav ev döşemeleri için Kore’ninorta sınıfının isteğini karşılamak için büyümesini hızlandırmayıplanlamaktadır. IKEA’nın ana müşterileri bağıl olarak ortalamadan yüksekgelirli ve daha yüksek eğitimli 25 ve 35 yaşa arasındaki kişilerdir. GenellikleBatı yaşam tarzına daha açıktırlar ve birçok durumda ev satın alan kişilerdir.Kore’nin büyümekte olan orta sınıfı daha büyük şehirlerdeki yaşam alanları içinyarıştığından, IKEA yaşam ihtiyaçlarını karşılamak için tam uygundur.

IKEA’nın genişlemesi büyük firmaların pazarlama yatırımlarıyapmalarına ve insan kaynaklarını kuvvetlendirmelerine yol açmaktadır ve küçükişletmelerin satışları belirsizlik büyüdükçe zorlanmaktadır. Ancak taklitdükkanlar sadece IKEA konseptinin gücünü yansıtırken, gerçek yarış hızla dahabilgili hale gelmekte olan yerel rekabetçilerden gelmektedir. Kendilerini kendiyollarında ilerletebilmek için, hızla

taklitin ötesine doğru hareket

etmektedirler.

Sonuç olarak, pazarın genel özellikleri ele alındığında,Kore mobilya piyasasındaki yarışın oldukça sert geçmekte olduğu ve gün geçtikçede sertleştigini söylemek mümkündür.

yazar

E-bülten için e-posta bırak