DOSYA: İTALYA MOBILYA SEKTÖRÜ 2022 RAPORU

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

DOSYA: İTALYA MOBILYA SEKTÖRÜ 2022 RAPORU

01-05-2023
DOSYA: İTALYA MOBILYA SEKTÖRÜ 2022 RAPORU
İtalya mobilya , orman ürünleri ahşap tedarik ürünleriyle ilgili olarak hazırlanan 2022 yılı raporunda 2022’nin aynı zamanda bir belirsizlik ve jeopolitik istikrarsızlık yılı olmasına rağmen, ahşap mobilya şirketlerinin bu ayları nasıl kararlılıkla karşılayabildiğini ve korumayı başardığını doğrulayan dengeler tarafından söyleniyor . İstihdam seviyeleri artmasa bile, 2023’e fizyolojik olarak iyisiyle kötüsüyle kesinlikle olağanüstü olan iki yıllık bir dönemi takip eden bir istikrar yılı olarak bakıldığında. Genel olarak, ahşap mobilya tedarik zincirininüretim cirosu yüzde 12,6 arttı.

 İtalya mobilya , orman ürünleri ahşap tedarik ürünleriyle ilgili olarak hazırlanan 2022 yılı raporunda 2022'nin aynı zamanda bir belirsizlik ve jeopolitik istikrarsızlık yılı olmasına rağmen, ahşap mobilya şirketlerinin bu ayları nasıl kararlılıkla karşılayabildiğini ve korumayı başardığını doğrulayan dengeler tarafından söyleniyor . İstihdam seviyeleri artmasa bile, 2023'e fizyolojik olarak iyisiyle kötüsüyle kesinlikle olağanüstü olan iki yıllık bir dönemi takip eden bir istikrar yılı olarak bakıldığında. Genel olarak, ahşap mobilya tedarik zincirinin
üretim 
cirosu yüzde 12,6 arttı.Böylece 2019'da 43,2 milyardan 2021'de 50,2 milyara yükselerek, ilk çeyrekte son derece parlak bir başlangıç yapan ve yıl sonunda hem iç hem de dış pazarlarda kademeli olarak azalan mevcut 56,5'e yükseldi. Artı yüzde 12,6, toplam satışların yüzde 37'sini oluşturan İtalya satışlarındaki (35,6 milyar avro) artı yüzde 12,2 ile ihracatın (21 milyar avro) yüzde 13,3'ünün bir sentezidir.

68 bin şirket - toplam üretimin yüzde 14,9'una eşit - 298 bin çalışan - toplamın yüzde 8'ine eşit - 56,5 milyar Euro'luk üretim cirosu - toplamda yüzde 4,6'ya eşit - ve 2021'e göre yüzde 12,6 artış. İtalyan ahşap mobilya tedarik zincirinin yılın en önemli etkinliği olan ve 18-23 Nisan tarihleri arasında Rho Fiera salonlarında düzenlenen Milano Mobilya Fuarı'nda kendini gösterdiği rakamlar.


Spesifik olarak, Wood Macrosystem'deki (23,5 milyar Euro) satışlar yüzde 14,3'lük bir artış kaydetti, Mobilya Makrosistemi (yaklaşık 29 milyar Euro) yüzde 11'lik bir artış kaydetti ve Ahşap Ticareti (4 milyar Euro) yüzde 15'lik bir artış kaydetti .
Olumlu işaretin şüphesiz ağır bastığı bir yılda, bunun sektördeki fiili büyümeyi gerçekten gösterip göstermediğini ve ne kadarını gösterdiğini veya daha çok endüstriyel üretim ile ciro arasındaki cebirsel sonuç olup olmadığını, ham maddelerin maliyetlerinin arttığını anlamakta fayda var. malzeme ve enerji firmaların karlılıklarını belirlemede belirleyici bir unsur olmuştur.
Nitekim üretim hacmini ölçen sanayi üretim endeksi ile sanayi ciro endeksi karşılaştırıldığında, mobilya sektöründe 11 puanın üzerinde (ciro yüzde 12,1 - üretim yüzde 0,8), ahşap sektöründe ise 17 puanlık bir fark açıkça ortaya çıkıyor. , hammadde maliyetlerinin etkisinin daha önemli ve acil olduğu (ciro yüzde 20,3 – üretim yüzde 3,7). Ahşapta Şubat 2021 gibi erken bir tarihte başlayan artışlar, 2022 yılı boyunca devam etti ve 2022'de ortalama artı 
yüzde 14,5'e
ulaştı . Daha küçük bir etkiyle de olsa yüzde 10,3'e varan artış mobilyada da yaşandı. 2022 baharında ve geçen sonbaharda en yüksek seviyelere ulaşıyor.

İHRACAT
Tedarik zincirinin ihracatını (21 milyar) yüzde 13,3'lük bir büyümeyle yönlendiren ABD 
(artı yüzde 25,7), Almanya'nın ( artı yüzde 9,7) ve Fransa'nın (artı yüzde 9,5) ardından ikinci büyük ülke oldu . ilk outlet pazarı olmaya devam ediyor. İhracat sonucu, Mobilya Makrosistemi (15 milyar Euro) tarafından kaydedilen artı yüzde 12,6 ve Ahşap Makrosistemi (5,5 milyar Euro) tarafından kaydedilen artı yüzde 14,9'un sonucudur.
İhracattaki büyüme, savaşın senaryoları değiştirdiği bir çerçevede okunmalı: 2022'de Rusya'ya yapılan ihracat, 2021'e göre yüzde 27,3 yani 126 milyon Euro azalarak 334 milyon Euro oldu ve Rusya ilk 10 içinde yer aldı. tedarik zinciri ihracatında
2013'te Rusya'nın yaklaşık 1 milyar avro ile ihracatımızın dördüncü destinasyonu olduğunu, 2017'de yarı yarıya düştüğünü ve bu olgunun yavaş yavaş doğrulandığını söylemekle yetinelim. Buna karşılık, 2013'te yine beşinci hedef olan ABD'ye ihracat, bir önceki yıla göre 488 milyon artarak (artı 2021'e göre yüzde 25,7) artarak 2,3 milyar avroya ulaştı.
Fransa, 2022'de yaklaşık 3,3 milyar avro ve yüzde 9,5'lik bir büyüme ile tedarik zincirinden İtalyan ihracatı için en önemli yer. Almanya, 2021'e göre yüzde 9,7 büyüyerek 2,3 milyar avroya ulaşan üçüncü en büyük pazar. Çin, geçtiğimiz yıllarda diğer ülkelerden çok daha fazla büyüme yüzdesine sahip belirli bir dinamizm ile karakterize edilen yedinci destinasyon olarak teyit edilirken, 2022'de Çin hükümeti tarafından kararlaştırılan pandemi yönetimi ve bunun sonucunda ortaya çıkan kapanmalar 
nedeniyle , ilk 10 pazar arasında en düşük büyüme gösteren (artı yüzde 1,1).
2022'de 35,6 milyar avroya ulaşacak olan iç pazarda, özellikle inşaat bitirme sektörleri (kapı, pencere, ahşap döşeme) tarafından yönlendirilen Ahşap Makrosisteminin olumlu katkısı sayesinde büyüme artı yüzde 12,2'ye ulaştı. Superbonus, mobilya bonusu ve bina bonusu ile bağlantılı teşviklerden diğerlerinden daha fazla doğrudan yararlanan ev.
2022'de, örneğin sektörümüz için ilk tedarik pazarı olan Avusturya'dan (artı yüzde 35,2) ve ardından Almanya ve Çin'den, özellikle kereste ithalatının nasıl arttığından bahsetmek gerekir.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak