Çukurova Kalkınma Ajansı "Mobilya İmalatı Sektörel Analizi" Çalışmalarını Başlattı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Çukurova Kalkınma Ajansı "Mobilya İmalatı Sektörel Analizi" Çalışmalarını Başlattı

03-08-2012
Çukurova Kalkınma Ajansı
Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA), bölgede öne çıkan mobilya sektörüne ilişkin 'Mobilya İmalatı Sektörel Analiz Çalışması' başlattı. ÇKA Genel Sekreteri Zekeriya Şarbak, Çalışma kapsamında; Çukurova'da mobilya imalatı sektöründe üretim değeri, katma değer, kapasite kullanımı, işyeri sayısı, istihdam, Ar-Ge harcaması, dış ticaret ve sektörel sorunlar gibi alt başlıklarda özetlenebilecek bir araştırma yürütüldüğünü belirterek, bu çerçevede ortaya bir değerlendirme raporu çıkarılmasının amaçlandığını söyledi.

Adana ve Mersin illerini kapsayan TR62 Düzey-2 bölgesinde yürütülen sektörel araştırma çalışması kapsamında, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Adana Bölge Müdürlüğü tarafından bir anket ve saha çalışması gerçekleştirileceğini aktaran Şarbak, "Yapılan anket sonuçları ise ajans tarafından analiz edilerek raporlanacak. Çalışmada, en güncel iş kayıtları verisine göre il ve bölge bazında mobilya sektörüne ait girişim sayısı bilgileri kullanılacak. Bu girişim sayısı bilgilerinden hareketle, mobilya imalatı sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmelerle gerçekleştirilecek yüz yüze anketler sonucu sektöre ilişkin en güncel ve sağlıklı bilginin toplanması, analiz edilmesi ve sektörel bir değerlendirme raporunun ortaya konulması hedefleniyor" diye konuştu.

Yalçın Avcı: "Sektörün ihtiyaçlarını yerinde dinledik"

Adana'da faaliyet gösteren mobilyacılarla, Adana Marangoz ve Mobilyacılar Odası Başkanı Yalçın Avcı öncülüğünde bir araya gelerek sektörün beklenti ve ihtiyaçlarını ilk ağızdan dinlediklerini hatırlatan Şarbak; planlama, tanıtım ve markalaşma gibi konularda mobilya ve diğer sektörlere de ajans tarafından destek sağlanabileceğini ifade etti. Şarbak, şöyle devam etti:

"Hazırlayacağımız 'Mobilya İmalatı Sektörel Analizi' ile Adana'da bu sektörde karşılaşılan sorunları ve eksikleri belirleyip; bu sorunların çözümüne yönelik neler yapılabileceğini araştıracağız. Mobilya sektörünün daha iyi organize olması ile sektöre markalaşma ve pazarlama konularında destek sağlamak istiyoruz."

yazar

E-bülten için e-posta bırak