Ciff Shanghai 2017 başladı.
Devasa alanda birbirinden farklı ekoldeki ürünler dünya’nın dört tarafından gelen alıcıların beğenisine sunuldu. Çin üreticilerinin yoğunlukta olduğu fuarın, 5.1 ve 2. Holler. Uluslararası markalara ayrılmış, bunlar içinde Türk firmaları İstanbul İhracatçı Birliklerinin oluşturduğu Türkiye Pavilionu altında 5 Türk firması da yeraldı. Bunlar: Altın boynuz Halı, Çilek Mobilya, Kupa Mobilya, Cengizhan Mobilya ve Oğuz halı firmalarıydı, Ayrıca Mosfed’in İmob fuarının da tanıtın standı yer almaktaydı. Önceki yıllara göre bu yıl zayıf katılım gösteren Türk firmaları Standı ve Birliğin çevrede ve metrolardaki tanıtım çalışmalarıyla bu eksikliği giderdi denebilir.
Fuar ziyaretçi açısından da oldukça kalabalıktı. Koridorlarda hemen her ülkeden insanlarla karşılaşmak mümkün, önceki yıllara göre bu yıl Türk ziyaretçi de yok denecek durumdaydı. Bunda şüphesiz, Çin tarafından uygulanan visa’yı imkansız kılan engellerin de payı çok. Türk imalat sanayinin önemli bir tedarikçisi durumundaki Çin’le bu konuyu hükümetler düzeyinde çözmenin zarureti burada da ortaya çıktı. Ülkemizde mobilya dahil pek çok sektörde gelişen ve büyüyen, son yıllarda da önemli ihracatlar gerçekleştiren Türk işletmelerinin uluslararası pazarda rekabet imkanları için ihtiyacı olan ara maddeleri Çin ve benzeri ülkelerden tedarik ettiğini düşünürsek ticari ilişkilerin normal düzeye gelmesi gerekmektedir. Pek çok iş adamı benzer sebeplerden dolayı visa alamıyor alana kadar da bürokrasi içinde boğuluyor.
Bu yıl Özellikle yumuşak grup ürünlerde, gerek Avrupa menşeyli firma ürünleri olsun Çin üreticileri olsun anlaşmışcasına koltuk ve Kanepeler fonksiyonel ve hareketl yada motorluydu. Sırt olsun ayak bölümü olsun tv koltuğuna dönüşüyor. Ürün tüketiciyi konforu, kalitesi ve rahatlığıyla büyülüyor. Türk üreticileri tüketicimiz henüz hazır değil, fiyat artıyor , pahalı diye dursun, trend buralarda oturmuş ve bundan sonrada üretimin yönü bu doğrultuda olacak. Sürece dahil olmazsanız, 800 dolarla 1500 dolar arası satılan hareketli koltuk takımlarına karşı klasik üretimle rekabet edeceğiz. Yüksek kotalarla Türkiye’ye giremezse de bu ürünler uluslararası pazarda Türk üreticinin karşısına çıkacak ve tüketici tercihleri sonuçları belirleyecek.
Ciff Fuar organizasyonunun davetlisi olarak IAFP uluslararası mobilya yayıncıları birliğinin Türkiye temsili vasfıyla gittiğimiz ve fuar boyunca pek çok etkinlikte bulunduğumuz CIFF fuarı Bu yıl gerek katılımcı sayısı gerekse de metrekare olarak büyüme göstermiş. Bu yıl 12 holde gerçekleşen ve 7.1 ile 8.1 ‘de mobilya malzemeleri ve ahşap işleme makinelerinin de ilk kez yer aldığı fuar, farklı konseptiyle de ilgi yarattı.