Batı pazarları daralan Filipin mobilya imalatçıları, iç pazara yöneliyor
23-08-2012
Son yıllarda uluslararası pazarlardaki girişim ve promosyon çalışmalarıyla dikkat çeken Filipinli mobilya imalatçıları, özellikle AB ve ABD pazarlarında yaşanan kriz sonrasında, varlıklarını sürdürebilmek amacıyla tekrar iç pazara yöneliyorlar. Bilindiği gibi AB ve ABD, Filipin mobilyacılarının en önemli ihracat bölgeleriydi.
Filipin Mobilya Endüstrileri Odası başkanı Nicolaas de Lange tarafından yapılan açıklamaya göre, uluslararası pazarlardaki belirsizlik sürmekte ve oturup yurtdışı talepler beklemektense, iç pazara yönelik girişimlerde bulunmak çok daha mantıklı. Çünkü, ülkenin ithalat ve ihracat dengeleri tersine bir eğilim göstermekte.
Son iki yıl içerisinde, Filipinlerin mobilya ithalat rakamları, gerileyen ihracat rakamlarının üzerine çıkarak yıllık 300 milyon USD seviyelerine ulaştı. Bunun da, iç pazarın dışarıdan daha canlı olduğunu gösterdiğini belirten Lange, mobilya imalatçılarının bu canlılıktan paylarını almak istediklerinin altını çiziyor.
Esasında, mobilya ve diğer ahşap ürünlerinin toplam olarak 1 milyar doları bulduğunu ancak bu rakamın önemli bir bölümünün mobilyadan değil, orman ürünleri,, sunta ve kontrplak gibi malzemelerden geldiği ifade edilmekte.
Filipinlerdeki mobilya alıcılarının önemli bir kısmının gökdelen sakinleri olarak adlandırılan üst gelir grubuna ait aileler oylduğunu belirten Lange, hedeflerinin onların mobilyalarını yabancı markalardan değil de yerli imatalatçılardan tercih etmelerini ve bu yönde bir talep oluşturulmasını sağlamak olduğunu belirtiyor.
Filipin Mobilya Endüstrileri Odası başkanı Nicolaas de Lange tarafından yapılan açıklamaya göre, uluslararası pazarlardaki belirsizlik sürmekte ve oturup yurtdışı talepler beklemektense, iç pazara yönelik girişimlerde bulunmak çok daha mantıklı. Çünkü, ülkenin ithalat ve ihracat dengeleri tersine bir eğilim göstermekte.
Son iki yıl içerisinde, Filipinlerin mobilya ithalat rakamları, gerileyen ihracat rakamlarının üzerine çıkarak yıllık 300 milyon USD seviyelerine ulaştı. Bunun da, iç pazarın dışarıdan daha canlı olduğunu gösterdiğini belirten Lange, mobilya imalatçılarının bu canlılıktan paylarını almak istediklerinin altını çiziyor.
Esasında, mobilya ve diğer ahşap ürünlerinin toplam olarak 1 milyar doları bulduğunu ancak bu rakamın önemli bir bölümünün mobilyadan değil, orman ürünleri,, sunta ve kontrplak gibi malzemelerden geldiği ifade edilmekte.
Filipinlerdeki mobilya alıcılarının önemli bir kısmının gökdelen sakinleri olarak adlandırılan üst gelir grubuna ait aileler oylduğunu belirten Lange, hedeflerinin onların mobilyalarını yabancı markalardan değil de yerli imatalatçılardan tercih etmelerini ve bu yönde bir talep oluşturulmasını sağlamak olduğunu belirtiyor.