AVUSTURALYA MOBİLYA PAZARI

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

AVUSTURALYA MOBİLYA PAZARI

16-03-2013
AVUSTURALYA MOBİLYA PAZARI

Sektörün boyutu ve kapsamı

Avustralya’daki Mobilya ve diğer İnce Marangozluk & Doğramacılık (FCJ) sanayisinin brüt değeri son kullanıcılara sunulan piyasa fiyatlarında 29.7 milyar AUD olarak hesaplanmaktadır. Bu tahmine Avustralya üretim, ithalat (gümrük vergileri dahil) perakende ve toptan maliyetleri ve marjları, dağıtım maliyetleri ve Devlet vergileri tam olarak dahildir.  Mobilya ve mobilyacılık bileşenleri yaklaşık 23.7 milyar AUD civarında ya da toplamın % 80’i olarak hesaplanmaktadır, Diğer İnce Marangozluk & Doğramacılık ise bilançonun 6 milyar AUD’sini oluşturmaktadır.

Sanayi İşgücü

FCJ sanayisi Avustralya ekonomisindeki işgücünün büyük işverenidir. IBISWorld tahminleri toplam FCJ çalışanlarını 117.000 olarak göstermektedir. Bu sayıya mobilya ve diğer ince marangozluk ve doğramacılıktaki Marangozluk Hizmetlerinde çalışan 37125 çalışan (toplamın % 31’i) dahildir. Toplam çalışan sayısı ulusal işgücünün yaklaşık % 1’ini temsil etmektedir. Ek olarak, üretime ve tüketime dönük sanayilerdeki

diğer binlerce iş FCJ sanayisine

dayanmaktadır.

İthalatlar

2009/10’daki mobilya ithalatlarındaki bir kereye mahsus gerileme döneminden sonra, 2010/11’de tutarlı bir büyüme başlamıştır (+%4) ancak 2008/09’da ulaşılan pik değerin altında kalmıştır. Çin ithalat menşeinde baskın ülke olmaya devam etmektedir ve şu anda tüm mobilya ithalatlarının  % 60’ına yakınına tekabül etmektedir. Beklenildiği üzere, en büyük ithal ürün kategorileri yatak odası ve yemek odası mobilyaları ile birlikte salon mobilyalarıdır. Diğer metal mobilya ithalatları da artmaktadır. Çin’den gelen ahşap kasalı döşemeli ithal malların birimi başına ortalama değer önceki yılda 136 AUD’den 128 AUD’ye (vergi değerinde) düşmüştür. Avustralya Dolarının geçerli gücü ithalatçılar için avantajlıdır.

İhracatlar

Halihazırda zayıf olan mobilya sanayi ihracatları en azından bir on yıllık dönemde ilk kez 100 m AUD’nin altına düşmüştür. Ahşap ve döşemeli oturma mobilya ihracatları sarmal hareketi etkileyen temel sanayi sınıfıdır, bu sanayi sınıfındaki ihracatlar beş yılda % 50 düşmüştür. Ters eğilim Avustralya dolarının (AUD) USD’ye ve diğer büyük para birimlerine göre Avustralya ihracatlarını daha pahalı ve ithalatlarını daha ucuz hale getiren gücünden şüphesiz etkilenmiştir.

Sanayinin Genel

Görünümü

FCJ sanayisinin tüm sektörlerinin sağlığı yeni konut ve konut olmayan yapı faaliyetleri ile ayrılmaz bir biçimde bağlantılıdır. Bu anlamda ekonomi tahmincileri tarafından ileri sürülen karışık sinyaller vardır. Yeni konut onaylarının ve başlangıçlarının ana göstergeleri – sırasıyla işsizlik oranlarındaki değişiklikten etkilenen - bastırılan talep, nüfus artışı, faiz oranları, devlet destekleri, sermaye elverişliliği, kira piyasası ve tüketici duyarlılığıdır.

Bastırılan talep ve nüfus artışı artmaktadır. Bunu dengeleyecek şekilde, diğer faktörler daha az umut vericidir. HIA, yeni konut başlangıçlarında 2009/10’daki 166000’den 2010/11’de 151000’e, sonrasında da 2012/13’deki 155000’lik iyileşmeden önce 2011/12’de 144000’e bir düşüş tahmin etmektedir. Diğer tahminciler daha iyimserdir. BIS Shrapnel 2011/12’den itibaren büyümenin düzelmeye ve hızlanmaya başlamasını beklemektedir.

Orta Vadede Görünüş

IBISWorld hazır tekstil üretimi, halı üretimi ve ahşap ürün üretimi hariç (başka yerde sınıflandırılmamış) tüm FCJ sanayi sınıflarında 2010/11 ile 2014/15 dönemi arasında sanayi üretim gelirinde küçük bir kazanç ön görmektedir.

Perakende Ciro

Sabit fiyatlarda, 2010/11’de perakende mobilya devir hızı % 3.2 artışla 11.8 milyar AUD’ye artmıştır. Ancak, bu bağlamda, 2005/06 ön-Global Finansal Krizden beri  (GFC) gerçek bir büyüme olmamıştır. Uzman mobilya dükkanları, departman dükkanları, elektrik aksesuar dükkanları ve zemin kaplama dükkanları ile dengeyi sağlayarak, perakende mobilya işlem hızının % 60’ına denk gelmektedir. IBISWorld online alışveriş sitelerindeki kayda değer büyümenin geleneksel mobilya perakendecileri için bir tehdit haline geleceğini tahmin etmektedir. IBISWorld 2011-12’deki 12.2 milyar AUD’den 2015-16’da 13.7 milyar AUD – yıllık % 2.9’luk bir oran – satış artışı ile, önümüzdeki beş yılda yavaş ancak kararlı bir büyüme dönemi ön görmektedir. Talep, tüketiciler tarafından satın alınan ticari malın kalitesini ve miktarını etkileyecek olan, tek kullanımlık gelir seviyelerindeki sabit büyümeden kaynaklanmaktadır. Sonuç olarak, perakendeciler tüketici tercihlerinde orta-piyasa mobilyalarına doğru bir kayma deneyimleyebilirler. IBISWorld mobilya perakende satış hızının % 60’ının yeni ev piyasalarına satıldığını, geri kalanını ise değiştirme piyasasının oluşturduğunu tahmin etmektedir.

Uzman Mobilya Perakendeciliği

Mobilya perakendeciliğinin rekabetçi yapısının, perakendeciler daha büyük tüketici harcama payını amaçladıkça, önümüzdeki beş yılda yoğunlaşması beklenmektedir. Rekabetin büyük çoğunluğu gelir temelli olacaktır ve her kategori segmentindeki perakendeciler (bütçe, orta-piyasa ya da lüks yaşam) doğru tüketiciyi hedeflemeye odaklanacaktır. Sonuç olarak, fiyat rekabetin ana noktası ve operatörler arasındaki farklılık olarak

kalacaktır. 

Mobilya perakendecileri de internetten arama ve satın alma yapmayı seçen tüketici sayısındaki artıştan etkilenecektir. Bununla mücadele etmek için, perakendeciler tarayıcıları gerçek alıcılara çevirmeyi amaçlayarak,

müşteri hizmetleri seviyelerine artan odaklanma

göstereceklerdir.

Sanayi Ağustos 2010’da IKEA tarafından lanse edilenler gibi, bağlılık programları sunan perakendecilerde de bir artış deneyimleyebilir. Programın harcanan miktara bağlı olmaksızın, her müşterinin satın alımını ödüllendirmeye odaklanması beklenmektedir.

Toptan Mobilya Satışları

Avustralya’daki mobilya toptancıları toptan bypass, artan ithalatlar, düşen perakende fiyatları ve yüksek girdi ücretlerinden gelen artan baskı ile yüz yüzedirler. Ek olarak, sanayinin en büyük piyasası – mobilya perakendecileri – mobilya taleplerini düşüren GFC’den beri zor ticari koşulları deneyimlemektedir. Talep 2010-11 itibari ile iyileşmeye başlarken, toptancılık sektörü yıl için beklenen sadece % 0.3’lük büyüme ile, bir ekonomik durgunluk süreci deneyimlemektedir. 2010-11’e kadar son beş yılda, sanayi geliri yıllık % 0.9’luk düşürülmüş oranda sınırlanmıştır.

Genel Görünüm

Tüketiciler uluslar arası belirsizlik nedeni ile mobilya gibi çok pahalı ürünlerde harcama yapma konusunda tedbirli davranmaktadırlar. Ticari güven de benzer şekilde etkilenmiştir. Ekonomik belirsizlik ortadan kalkmadıkça canlı ticaret koşulları başlamayacaktır. Bundan sonrasında, sanayi ilerlemesinin en kontrollü büyümelerden biri olması beklenmektedir. Büyüme (küçülme) oranı büyük ölçüde yeni konut ve ticari bina onaylarına ve başlangıçlarına bağlı olacaktır.

yazar

E-bülten için e-posta bırak