AVM Sayısı Türkiye Genelinde 358'e Ulaştı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

AVM Sayısı Türkiye Genelinde 358'e Ulaştı

04-01-2016
AVM Sayısı Türkiye Genelinde 358'e Ulaştı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, yıl içinde 18 yeni AVM'nin açıldığını, toplam AVM sayısının Türkiye genelinde 358'e ulaştığını söyledi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, AVM endeks verilerine göre alışveriş merkezlerinde 2015'in her ayında ciroların artış gösterdiğini söyledi.

Hulusi Belgü, Sektör olarak 2015 yılında daha durağan bir dönem ve cirolarda küçük bir artış bekliyorduk. Ancak 2014 yılını 75 milyar lira ile kapatan sektör 2015 yılını muhtemelen 90-95 milyar liraya ulaşan bir ciro ile kapatacak. Yani bizim tahminlerimizin üstünde bir cirosal artış söz konusu" dedi. 2016-2017 döneminde ise toplam yeni açılacak AVM sayısının 17'si İstanbul'da olmak üzere 44 olacağını belirten Hulusi Belgü, ciro beklentilerinin ise 100-110 milyar lira olduğunu ifade etti.

Sivas ve Çorum'a ilk AVM

2016 yılı sonu itibariyle AVM'lere giriş sayısının yaklaşık 2 milyar olacağını öngördüklerini anlatan Hulusi Belgü, şunları söyledi:

Şu an toplam kiralanabilir alan (GLA) ortalama 10.5 milyon metrekare. 2016-2017 yılları içinde ortalama yüzde 22 artışla 2.3 milyon metrekare GLA ekleneceğini öngörüyoruz. 2016-2017 yılında ilk kez AVM açılacak illerimiz ise Çorum ve Sivas. AVM ve perakende sektörünün 2016 yılı için ana Gündem maddesi ülke gündemine bağlı olarak yakın çevremizde yaşanan gelişmeler olacaktır. Sektör olaraksa gündemimiz 2015 yılında yürürlüğe giren Perakende Yasası kapsamında çıkacak olan yönetmelikler olacaktır" diye konuştu.Genç, Zengin ve İnternetten Anlayan Nesil Çin Ekonomisini DeğişitirecekABD merkezli bir danışmanlık firması olan Boston Consulting Group tarafından yeni yayınlanan bir rapora göre, son dönemlerde Çinin dünyanın en hızlı büyüyen tüketici pazarı olduğu ve bu durumun Çin ekonomisinde bir yavaşlama olup olmamasına bağlı olarak yakın gelecekte değişebileceğine ilişkin bir işaret bulunmadığı belirtiliyor. Ancak, Çinin tüketici profilinde ve bu tüketicilerin satın aldıkları ürünlerde gelecek beş yıl içinde bir değişiklik olacak. Bu kapsamda, Çin ekonomisinde büyümenin genç, varlıklı ve internetten anlayan bir tüketici grubu ile gerçekleştirileceğine dikkat çekiliyor. 2020ye kadar ülkenin tüketici pazarında üç eğilimin izlenebileceği tahmin ediliyor. Bunlar; yukarıya doğru artan trendli bir ekonomik büyüme, yeni nesil bir tüketici profili ve giderek önem kazanan e- ticaret pazarıdır. Ayrıca, Çinin üst orta gelir sınıfının, büyümenin lokomotifi olarak bilinen yeni ortaya çıkan orta gelir sınıfını geçeceği belirtiliyor. Bununla birlikte de, Çin ekonomisinde Alibaba Grupun parçası olan Taobao ve Tmall gibi e-ticaretin yapıldığı çevrimiçi pazarların giderek artan önemli bir role sahip olması beklenmekte.
yazar

E-bülten için e-posta bırak