Amerikan Mobilya Pazarında Giderek Artan Bir İstikrarlı Bir Toparlanma Süreci Yaşanıyor
26-08-2014
YILLIK ARTIŞLAR %4 İLA %6 ARASINDA DEĞİŞİYOR
Amerikan mobilya sektörü, 2009 krizi ile birlikte yaşanan dip sonrasında azar azar da olsa neredeyse her dönem istikrarlı bir çıkış içerisinde. İstatistikler bu dönem içerisinde yıllık artışların %4 ila %6 arasında olduğunu ve bunun ülkedeki konut endüstrisinin toparlanmasına parallel olarak hatta ondan da istikrarlı bir biçimde gerçekleştiğini ifade ediyorlar.
Uzmanlar ABD mobilya pazarındaki bu pozitif trendin konut satışları kadar düşük işsizlik ve artan tüketici güven indeksiyle de yakından ilgili olduğuna dikkat çekiyorlar. Özellikle 2014 yılında, her ne kadar ilk çeyrekte olumsuz hava koşullarının genel anlamda Amerikan halkının ticari hareketliliğini bir miktar kesmiş olsa da, yılın ikinci yarısında önemli oranda bir pozitif ekonomik büyümenin beklendiğine dikkat çekiyorlar. Eğer buna konut piyasasınız hız kazanması faktörü de eklenirse, mobilya satışlarında bir patlama bile beklenmesinin mümkün olduğu ifade edilmekte.
ASYA ÜLKELERİ KAYNAKLI MOBİLYA FAKTÖRÜ
Esas olarak son 10 15 yıl içerisinde Amerikan mobilyacılarının yaşadıkları sıkıntılar sadece krize bağlı talep düşüşüne bağlı olarak gelişmedi. Pazar analistleri bunda yabancı ülkelere kayan üretim ve uygun koşullarda gerçekleşen ithalatın da payının büyük olduğunu ifade ediyorlar. Bu dönem içerisinde Asyalı mobilyacıların dünya pazarlarındaki artan etkisine parallel olarak ABD iç pazarında da mobilya tedarik zincirlerinin niteliğinden tutun da teknoloji ve tüketici trendlerinde de önemli bir değişim söz konusu oldu.
Bu nedenle pek çok Amerikan mobilya üreticisinin üretimini ülke dışına kaydırmak, tesislerine kilit vurmak ya da iflas gerçeğiyle karşı karşıya kaldığı Amerikan pazarına net bir biçimde ithalatçıların hakim olduğu belirtiliyor.
Ancak sektör analistleri, Amerikan mobilya firmaları adına giderek daha iyimser olmaya başladılar. Gerek web sitelerinde gerekse de sektörel yayınlarda yerli markaların çıkışlarını sürdüreceğini ve satış rakamlarıyla karlılık oranlarının yeniden pozitif bir görünüm almaya başladığını ve önümüzdeki dönemde kriz öncesi rakamlara yaklaşmaya başlayabileceğine dikkat çekiliyor. Bu beklentiye gerekçe olarak da Çin ve Vietnamdaki işçi ücretleri vb. maliyet artışları ile dolar yuan paritesindeki değişimler, lojistik ve nakliye koşullarının eskisi kadar uygun olmaması gösteriliyor.
KOŞULLAR DEĞİŞİYOR MU
Bu ve benzeri faktörlere bağlı olarak yurtdışında üretim ve ithalatın artık eski cazibesini yitirmeye başlamakta olduğu görüşü, özellikle iyimserler cephesine hakim.
Öte yandan her ne kadar üst grup mobilyaların üretimi ABDde yapılmaya devam etse de, özellikle orta ve alt düzeye hitap eden mobilyaların Asya ülkelerindense Meksikada üretilmeye başlandığını belirten uzmanlar bunda üretim ve nakliye avantajlarının yanısıra NAFTA ülkelerinin sahip olduğu sıfır gümrük maliyetleri uygulamasının da etkili olduğunun altı çizilmekte.
Amerikan mobilya sektörü, 2009 krizi ile birlikte yaşanan dip sonrasında azar azar da olsa neredeyse her dönem istikrarlı bir çıkış içerisinde. İstatistikler bu dönem içerisinde yıllık artışların %4 ila %6 arasında olduğunu ve bunun ülkedeki konut endüstrisinin toparlanmasına parallel olarak hatta ondan da istikrarlı bir biçimde gerçekleştiğini ifade ediyorlar.
Uzmanlar ABD mobilya pazarındaki bu pozitif trendin konut satışları kadar düşük işsizlik ve artan tüketici güven indeksiyle de yakından ilgili olduğuna dikkat çekiyorlar. Özellikle 2014 yılında, her ne kadar ilk çeyrekte olumsuz hava koşullarının genel anlamda Amerikan halkının ticari hareketliliğini bir miktar kesmiş olsa da, yılın ikinci yarısında önemli oranda bir pozitif ekonomik büyümenin beklendiğine dikkat çekiyorlar. Eğer buna konut piyasasınız hız kazanması faktörü de eklenirse, mobilya satışlarında bir patlama bile beklenmesinin mümkün olduğu ifade edilmekte.
ASYA ÜLKELERİ KAYNAKLI MOBİLYA FAKTÖRÜ
Esas olarak son 10 15 yıl içerisinde Amerikan mobilyacılarının yaşadıkları sıkıntılar sadece krize bağlı talep düşüşüne bağlı olarak gelişmedi. Pazar analistleri bunda yabancı ülkelere kayan üretim ve uygun koşullarda gerçekleşen ithalatın da payının büyük olduğunu ifade ediyorlar. Bu dönem içerisinde Asyalı mobilyacıların dünya pazarlarındaki artan etkisine parallel olarak ABD iç pazarında da mobilya tedarik zincirlerinin niteliğinden tutun da teknoloji ve tüketici trendlerinde de önemli bir değişim söz konusu oldu.
Bu nedenle pek çok Amerikan mobilya üreticisinin üretimini ülke dışına kaydırmak, tesislerine kilit vurmak ya da iflas gerçeğiyle karşı karşıya kaldığı Amerikan pazarına net bir biçimde ithalatçıların hakim olduğu belirtiliyor.
Ancak sektör analistleri, Amerikan mobilya firmaları adına giderek daha iyimser olmaya başladılar. Gerek web sitelerinde gerekse de sektörel yayınlarda yerli markaların çıkışlarını sürdüreceğini ve satış rakamlarıyla karlılık oranlarının yeniden pozitif bir görünüm almaya başladığını ve önümüzdeki dönemde kriz öncesi rakamlara yaklaşmaya başlayabileceğine dikkat çekiliyor. Bu beklentiye gerekçe olarak da Çin ve Vietnamdaki işçi ücretleri vb. maliyet artışları ile dolar yuan paritesindeki değişimler, lojistik ve nakliye koşullarının eskisi kadar uygun olmaması gösteriliyor.
KOŞULLAR DEĞİŞİYOR MU
Bu ve benzeri faktörlere bağlı olarak yurtdışında üretim ve ithalatın artık eski cazibesini yitirmeye başlamakta olduğu görüşü, özellikle iyimserler cephesine hakim.
Öte yandan her ne kadar üst grup mobilyaların üretimi ABDde yapılmaya devam etse de, özellikle orta ve alt düzeye hitap eden mobilyaların Asya ülkelerindense Meksikada üretilmeye başlandığını belirten uzmanlar bunda üretim ve nakliye avantajlarının yanısıra NAFTA ülkelerinin sahip olduğu sıfır gümrük maliyetleri uygulamasının da etkili olduğunun altı çizilmekte.