6 Yıl Önce Başlatılan TURQUALİTY Kapsamında Şirketlerin Markalaşması İçin 604 Milyon TL Destek Verildi
11-02-2014
Küresel Türk markaları yaratılması için 6 yıl önce başlatılan Turquality kapsamında şirketlere 604.1 milyon TL destek verildi. Şirketler de bu rakamın yarısına denk gelen bir bütçeyi markalaşmaya ayırdı. Böylece Türk malı iyidir demek için 1.2 milyar TL ayrılmış oldu.
EKONOMİ Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Yavuz Özutku, Türk şirketlerinin uluslararası arenada markalaşmasına katkıda bulunmak amacıyla 6 yıl önce başlatılan Turquality projesi kapsamında, bugüne kadar Türk markalarının yurtdışında tanıtımı için şirketlere, 604.1 milyon TL finansal destek verildiğini açıkladı.
Turquality programı gereği şirketlerin, yurtdışındaki tanıtım bütçelerinin yarısı, devlet tarafından karşılanıyor. Bu durumda, programa dahil olan şirketlerin marka tanıtımına yaptıkları yatırımın en az 1.2 milyar TL olduğu görülüyor. Turquality programının verilen finansal desteğin çok ötesinde sonuçlar verdiğini söyleyen Özutku, Burada en temel amaç, Türk Malı iyidir algısını güçlendirmek. Birçok markamız global arenada güç kazanmanın yanı sıra, bölgesel alanda da büyük başarılar elde etti dedi. Turquality programında 2012de şirketlere 128.5 milyon TL ödeme yapılırken, 2013te bu rakam 169 milyon TLye çıktı. Özutku, 2013te 16 markanın destek süresinin 5 yıl daha uzatıldığını belirtti. Özutku, şu anda 140 firmanın 154 markasının Turquality programı kapsamında destek aldığını belirtti. Bu yıl için ise 24 firmanın başvurusu inceleniyor.
EKONOMİ Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Yavuz Özutku, Türk şirketlerinin uluslararası arenada markalaşmasına katkıda bulunmak amacıyla 6 yıl önce başlatılan Turquality projesi kapsamında, bugüne kadar Türk markalarının yurtdışında tanıtımı için şirketlere, 604.1 milyon TL finansal destek verildiğini açıkladı.
Turquality programı gereği şirketlerin, yurtdışındaki tanıtım bütçelerinin yarısı, devlet tarafından karşılanıyor. Bu durumda, programa dahil olan şirketlerin marka tanıtımına yaptıkları yatırımın en az 1.2 milyar TL olduğu görülüyor. Turquality programının verilen finansal desteğin çok ötesinde sonuçlar verdiğini söyleyen Özutku, Burada en temel amaç, Türk Malı iyidir algısını güçlendirmek. Birçok markamız global arenada güç kazanmanın yanı sıra, bölgesel alanda da büyük başarılar elde etti dedi. Turquality programında 2012de şirketlere 128.5 milyon TL ödeme yapılırken, 2013te bu rakam 169 milyon TLye çıktı. Özutku, 2013te 16 markanın destek süresinin 5 yıl daha uzatıldığını belirtti. Özutku, şu anda 140 firmanın 154 markasının Turquality programı kapsamında destek aldığını belirtti. Bu yıl için ise 24 firmanın başvurusu inceleniyor.