2022 Sektör raporu: İtalya 2022 Yılı Ahşap İşleme Sektöründe Durum:

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

2022 Sektör raporu: İtalya 2022 Yılı Ahşap İşleme Sektöründe Durum:

16-01-2023
2022 Sektör raporu: İtalya 2022 Yılı Ahşap İşleme Sektöründe Durum:
MOBİLYA SANAYİ VE AHŞAP İŞLEME TEKNOLOJİLERİ İÇİN OLUMLU BİR YIL2022 yılı, ağaç işleme ve mobilya sektörü için makine, ekipman ve aletler dünyası için bir başka olumlu sonuçla kapanıyor. Sanayi şirketlerini temsil eden Confindustria üyesi dernek Acimall’ın Çalışmalar ofisi tarafından toplanan verilere göre, toplam üretim 2021’deki önceki rekora göre yüzde 4,6 artışla 2,646 milyar euro değerine ulaştı.

İhracat eğilimi, 1,757 milyar euro (artı 2021'e göre yüzde bir) tutarında büyük ölçüde istikrarlıydı ve iç pazar satışları 889 milyon euro ile geçen yılın mükemmel sonucunun yüzde 12,1 üzerinde, bunlar için de yeni bir rekor oldu. kategoriler.

İthalat da arttı (257 milyon euro artı 2021'e göre yüzde 5,3), ticaret dengesini yüzde 0,2'lik artışla 2021'deki değerle aşağı yukarı aynı olan 1,5 milyar euro pozitif sonuca götürdü.

İtalya'daki görünür tüketim geçen yıla göre yüzde 10,8 artarak 1,146 milyar euro oldu.

Rakamlar net: 2022'de sektör şirketleri, biraz daha düşük bir büyüme oranıyla da olsa, son iki yılın başarılı sonuçlarını tekrarladı. Aslında, daha iyisini yapmak imkansız olurdu, çünkü - sık sık belirtildiği gibi - karşılaştırma terimi rekor yıl 2021 ve çünkü 2022'de pandeminin etkileri çok karmaşık bir durumla ağırlaştı, Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, yükselen enerji fiyatları, birçok pazarın kapanması ve bileşen ve ham madde sağlamanın süregelen zorluğu.

Bu unsurların etkisi 2022'nin son çeyreğinde daha güçlü olmuş, sonuçları yılsonu dengesini olumsuz etkilemiştir.

Bununla birlikte, İtalyan "müşteri şirketleri", ekipman filolarını yenilemelerine yardımcı olan merkezi makamlardan gelen güçlü teşviklerle desteklenen sürekli bir yatırım akışını sürdürdü.

Şu anda 2023 için tahminde bulunmak her zamankinden daha zor: iyi bilinen küresel zorluklar, aile harcamalarını veya ev satın alma veya yenileme için yeni ipotek kredilerini desteklemiyor gibi görünen genel ekonomik durum ve gerçekleştirilen güçlü teknolojik yenileme için şirketler son yıllarda kesinlikle temkinli bir iyimserlik öneriyorlar

ANOTHER POSITIVE YEAR FOR TECHNOLOGY FOR THE WOODWORKING

AND FURNITURE INDUSTRY

2022 is closing with another positive result for the world of machinery, equipment and tools for the woodworking and furniture industry. Based on the data collected by the Studies office of Acimall, the Confindustria-member association that represents the industry companies, total production reached a value of 2.646 billion euro, up by 4.6 percent compared to the previous record in 2021.

The trend of export was substantially stable, amounting to 1.757 billion euro (plus one percent over 2021), with domestic market sales at 889 million euro, as much as 12.1 percent above the excellent result of last year, marking a new record also for these categories.

Import increased too (257 million euro, plus 5.3 percent over 2021), driving the trade balance to a positive result by 1.5 billion euro, more or less the same value as in 2021, with a 0.2 percent increase.

Apparent consumption in Italy amounted to 1.146 billion euro, up by 10.8 percent compared to last year.

 

The figures are clear: in 2022, the industry companies have replicated the successful results of the past two years, though with a slightly lower growth rate. Actually, it would have been impossible to do better, because – as often mentioned – the term of comparison is the record year 2021, and because in 2022 the effects of the pandemic were aggravated by a very complex situation, the Russian invasion in Ukraine, soaring energy prices, the closure of many markets, and the enduring difficulty to provision components and raw materials.

These elements had a stronger impact in the final quarter of 2022, with results that negatively affected the end-of-year balance.

However, the Italian “client companies” maintained a sustained investment flow, supported by strong incentives from the central authorities, which helped them renovate their equipment fleet.

 

Right now, it is harder than ever to make forecasts for 2023: the well-known global challenges, the overall economic situation that does not seem to support family spending or new mortgages for home buying or renovation, and the strong technological renovation carried out by companies in recent years, certainly suggest cautious optimism, which might translate into a substantial confirmation of the levels achieved this year.

For more information:

Luca Rossetti

+39 351 9098189 - press@acimall.com

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak