2016 Yılı Özeti: E-Ticaret, Mobilite, Sayısallaştırma Ve Demografi Üzerine Kurulmuştur
04-01-2017
Hindistan’da mobil ile birlikte, tüketicilerin kolay bir şekilde mal alış verişinde dijital teknolojileri kullanabilir olması sayesinde gittikçe artan e-ticaret 2016’da önemli bir dönüm noktasına gelmiştir. Özellikle başta II. ve III. devre şehirler olmak üzere bütün ülkede akıllı telefonların ve internet bağlantılarının hızlı bir şekilde büyümesi, teknolojiye duyarlı milenyum nesilleri için sanal alışveriş ve e-zincire dâhil olmayı hızlandırmıştır. Büyüyen e-ticaret pazarında Flipkart, Snapdeal ve Amazon gibi büyük bir e-zincir devi bile olsa her bir işletme gün geçtikçe daha büyük bir meydan okumaya meyilli olan dijital teknolojiden yararlanarak, ürünlerini satmakta zorlanan bir sürü işletmenin bulunduğu uzun bir yük vagonunda yerini almıştır. Tata CLiQ Genel Sekreteri Ashutosh Pandey, IANS’a verdiği demeçte; Hindistan’da e-ticaret, tüketici talebindeki güçlü büyümenin etkisiyle öyle bir kıvılcım noktasına gelmiştir ki, mobil veya akıllı telefonların artan kullanımı sayesinde bu yıl sektörün satışlarının yaklaşık yüzde 40’ını oluşturan "m-ticaret" hızla ortaya çıkmıştır. Hindistan Mobil ve İnternet Derneği (IMAI) tarafından yapılan bir araştırmaya göre; Hindistan’da mobil alışverişe geçiş daha hızlı gerçekleşmiştir. Sadece bu yıl Hindistan aktif mobil kullanıcıları 220 milyon kişi olarak ABD’yi geride bırakırken, Çin’e yaklaşmıştır. Çoklu kanal modelinin e-zincirde ortaya çıkması ile birlikte, netteki müşteriler alışverişlerinde e-portalleri, web sitelerini ve mobil uygulamaları, yerleşik mağazaları da kullanarak seçimlerini çeşitlendirme kolaylıklarından faydalanmaya başlamıştır.Kaynak : FirstPost.com web sitesinden tercüme edilmiştir.Yayınlayan : Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü