Ali Muarremoğlu ile Woodtech&İntermob 2022 fuarını konuştuk
Söyleşi:
Ali Muharremoğlu/Reed fuarcılık
22-26 Ekim 2022 tarihleri arasında gerçekleşen, Reed&Tüyap Woodtech ve İntermob fuarları için Reed fuarcılık Gn Müdürü sayın Ali Muharremoğlu ile konuştuk.
Öncelikle Mobilya yan sanayi ve ahşap işleme makineleri sektörü için bu yıl oldukça başarılı bir fuar düzenlediniz. Bizler de 25 yılı aşkındır katıldığımız bu fuarda bu yıl bu gelişmelere tanık olduk. Mobilya dergisi olarak bu yılki fuar değerlendirmelerinizi almak istiyoruz.
1- Bu yılki Reed&Tüyap Woodtech ve İntermob fuarlarına nasıl hazırlandınız, bu konuda ne tür çalışmalar yapıldı?
WoodTech ve İntermob, sektörlerinin en büyük fuarları olması nedeniyle yaptığımız hazırlık da bununla paralel olarak büyük ve verimli oldu diyebilirim. Reed Tüyap Fuarcılık olarak pazarlama çalışmalarına çok önem veriyoruz. WOODTECH Fuarımızda işbirliği içinde olduğumuz AİMSAD, INTERMOB Fuarımızda ise işbirliği içinde olduğumuz MAKSDER Derneklerimizin üyeleri, kurumumuzun bilinirliği, partnerimiz RX Global’in Dünya’daki fuarcılık alanındaki iletişim ağı ve fuarlarımızın gücü ile birlikte katılımcılarımıza ulaşıyoruz. Rakip fuarlar dahil olmak üzere sektörümüzle alakalı tüm fuarları takip ediyor, bire bir sıcak görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Uzun yıllar içinde oluşmuş güçlü bir veri altyapımızla küçük ve orta ölçekli işletmelerden, kurumsal firmalara kadar uzanan güçlü bir iletişim ağımız var. Ziyaretçilerimiz için ise birbirinden farklı pazarlama stratejileri ile ilerliyoruz. Buna müşteri ihtiyaçlarına göre tanımlanmış “tailormade” pazarlama faaliyetlerimizle yurtiçinde ve yurtdışında ziyaretçilerimize ulaşıyoruz . Tüyap Fuarcılık Grubu olarak yurt dışında dört ülkede bulunan ofislerimiz ve Reed Exhibitions’ın global ağı ile yurt dışı pazarlama faaliyetlerimizi uzun yıllardır yürütüyoruz. Ofislerimizin sorumlu olduğu ülkelere ve bölgelere ulaşarak hedef odaklı kendi dillerinde mailingler, postalama, dergi ilanı, sosyal medya vb. pazarlama çalışmaları yaptık. Ayrıca diital pazarlama kampanyalarımızı da yıl boyu sürdürdük. T.C. Ticaret Bakanlığı başvurusu ile yurt dışından birçok alım heyetini ağırladık. Yurt içinde ise dijital kampanyaların yanısıra konvansiyonel medya ile de ziyaretçilerimizin fuardan haberdar olmasınız sağladık.
2- Bir önceki fuarla kıyaslarsak bu yıl gerçekleşen Woodtech ve İntermob fuarlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi, bu yıl da aynı memnuniyeti korumak ve hem katılımcılarımıza hem de ziyaretçilerimize güzel bir fuar deneyimi yaşatmayı hedefledik. Pandeminin ardından ve Türkiye’nin öneminin her geçen an artması ile fuarlarımıza olan yoğun ilginin artarak devam ettiğini görüyoruz. Hem katılımcı memnuniyetini daha ileriye taşımak, hem de dünyanın dört bir tarafından nitelikli ziyaretçilerimizi fuarda ağırlamak için pazarlama ve satış çalışmalarına çok daha fazla önem verdik; bu sayede sektörün ihracat hedeflerine bir adım daha yaklaştığını görmek bizim için gurur verici oldu. Bu yıl özellikle Avrupa’dan gelen ziyaretçilerimizde anlamlı bir artış gözlemledik. Geçen yıla göre yaklaşık yerli ziyaretçide %12, yabancı ziyaretçide ise %25 gibi yüksek bir artış oranı yakaladığımız 2022 yılında, 130 ülkeden 12 bini yabancı ziyaretçi olmak üzere 60 bin iş insanını fuarlarımızda ağırladık. Fuara yönelik yaptığımız verimlilik ölçümlemelerden biri olan katılımcı anketlerinde, katılımcılarımızın %98’inin fuarlarımızdan memnun olduğunu görmek bizleri ayrıca mutlu etti.
- Reed&Tüyap'ın dijital ve hibrit çalışmalarından bahseder misiniz, bunların fuara etkileri nasıl oldu?
Yıllardır dijital dönüşüme yatırım yapıyoruz. Pandemi sürecinde ise fiziki fuarlarımızı dijital uygulamalarımızla güçlendirerek hibrit fuarlar düzenlemeye başladık. Fuarlarımız her geçen yıl büyümeye ve talep görmeye devam ediyor. Her yıl büyüyen bir fuarın organizasyonunu yapmak bizi hem motive ediyor hem de heyecanlandırıyor. Dijital tarafta Business Connect Programımız ile hem katılımcı hem de ziyaretçilerimize Hibrit Fuar avantajını sunuyoruz. Fiziksel fuarın avantajlarını dijital dünyanın olanakları ile birleştiriyoruz. Sunduğumuz dijital çözümlerle katılımcı firmalarımız ve ziyaretçilerimiz online iş ağı platformumuz Business Connect Programı üzerinden dijital ortamda bir araya geldi, görüşme ayarlayabildi ve iletişimlerini buradan sürdürebilecekler. Bu sayede online olarak da yeni iş bağlantıları kurarak yeni ortaklıklar başlatabildiler. Bu online hizmet sayesinde katılımcılarımız potansiyel müşterilerinin ve yeni iş ortaklarının sadece bir tık uzağında oldular.
Business Connect Programı sayesinde; katılımcılarımız ve ziyaretçilerimiz karşılıklı olarak birbirlerinin online profillerini görüntüleyebildiler, fuar alanında ve dijital platformda yapacakları toplantılar için birbirlerine istek gönderebildiler. Ziyaretçilerimiz, dijital platformumuz GLOBAL üzerinden ilgilendikleri ürünleri ve hizmetleri kolayca filtreleyip, doğru ürüne ve firma yetkilisine ulaşabildiler.
Fuarlarımız uzun yıllardır tüm fuar alanını kullandığı için metrekare anlamında büyüme gösteremiyor. Son 3 yıldır fuar ziyaretçilerimiz ve katılımcılarımız ile yoğun araştırmalar yaptık. Yaptığımız bu araştırmalar neticesinde, ziyaretçilerimizin ve katılımcılarımızın her 2 fuarda da daha fazla firma ve ürün görmek istediğini tespit ettik. Ancak mevcut koşullarda bu çeşitliliği sağlamamız mümkün olmuyordu. Yaptığımız yoğun ziyaretçi araştırmalarında da mobilya yan sanayi ve orman ürünlerini ziyaret eden ziyaretçilerimizin makine görmek isteyen ziyaretçilerin profilinden farklı olduğunu tespit ettik. Hem fuarlarımızın gelişimini sağlamak, hem ziyaretçi ve katılımcılarımızın taleplerini karşılamak için WoodTech ve Intermob fuarlarını ayırıp çok daha güçlenmesinin önünü açacak bu büyük değişimi yapma kararını tüm paydaşlarımızla beraber verdik. Artık sektörün yeni oyuncularına yer sunabileceğimiz, mevcut katılımcılarımızdan stant alanını genişletmek isteyenlerin taleplerine cevap verebileceğimiz; ziyaretçilerimiz özelinde de ürün gruplarını daha spesifik bir halde bulabilecekleri ve katılımcılarımızın sunduğu ürün ile hizmetleri daha çeşitli bir şekilde gözlemleyebilecekleri bir sürece giriyoruz.
Dünyadaki örneklerine de benzer bir yapılanma ile yaptığımız bu değişimin tüm sektörlerin iş bağlantılarına çok daha olumlu katkılar sunacağına olan inancımız sonsuz. Bu değişim ile bölgemizin her sene düzenlenen en büyük sektörel fuarı olma hedefimizi çok daha ileriye taşıyacağımıza inanıyoruz.
5- Bugüne kadar fuarda ağırlıklı yerli üretici firmalar veya uluslararası marka ve üreticilerin temsilcilikleri yer aldı. Yerli firmalara her zaman öncelik verdiğinizi biliyoruz. Ancak artık yer sorunu da kalmadığına göre bu güne kadar katılamayan Uluslararası küresel markalara da yer vermeyi düşünüyor musunuz. Bu konuda talep var mı, bunun fuarınızı daha da küresel bir marka haline getirip getirmeyeceği konusundaki düşünceniz nedir?
Düzenlediğimiz fuarların önemli misyonlarımızdan bir tanesi de ülkemizin üreten gücünü dünyaya tanıtmasına olanak sağlamak. Edindiğimiz bu misyon her zaman yerli firmaları destekleme ve önceliklendirme konusunu ön plana çıkardı. Biraz önce de belirttiğim gibi hem yerli, hem de yabancı firmalar ve temsilciliklerden gelen katılım taleplerini uzun zamandır karşılayamıyorduk. Fuarların metrekare anlamında genişlemesiyle beraber, katılım talebi gösteren uzun zamandır yer bekleyen hem yerli, hem de uluslararası firmalara yer vermeyi planlıyoruz. Bu sayede hem yerli katılımcılarımız yabancı katılımcılarımız ile beraber ortaklık anlaşması yapabilirler, hem de profesyonel ziyaretçiler için uluslararası pazardaki trendleri görme açısından iyi bir avantaj sağlayabiliriz. Bu sayede elbette zaten Avrasya bölgesinin en büyük fuarları olma özelliği taşıyan fuarlarımızın, yeni katılımcılarla küresel bir marka haline de gelmesi yolunda önemli bir gelişme olacaktır. Fuarımıza katılmayı düşünen uluslararası firmaların ülkemizde yapmayı planladıkları yatırımlar iş dünyası açısından da değerli olacaktır diye düşünüyorum.