Haberler

kategorisine ait Haberler

  • HOMAG, sektörü dijital geleceğe yönlendiriyor.

    Dijital gelecek başladı: LIGNA’da HOMAG, ahşap endüstrisi için dijital platformunu sundu. Adı: "tapio". Tapio ile bu endüstrideki şirketler şimdi Endüstri 4.0’ın bir sonraki aşamasına geçebilirler. Aynı zamanda, HOMAG fuarın hedeflerini aştı ve yıllardır en başarılı ticaret fuarına imza attı.
    18 Temmuz 2017 Salı
    376
  • Sektöre ve ülkemize katma değer katmak adına sürekli çalışan Sayın Sami Tarlabaşı, bizlere yeni üretimine başladığı boya hattı Alaçatı’yı bakın nasıl anlattı:
    Makel olarak biz de uzun yıllar sektörde edinmiş olduğumuz bilgi ve becerileri kullanarak bizi belirleyen ithalatçılık kimliğimizi artık üretici ve ihracatçı kimliği ile bütünlemeye ve çağa ayak uydurmaya çalışmaktayız.




    Makel olarak sektördeki varlığımızı ürettiğimiz makinalarla ve çözümlerle de sürdürüyoruz. Globalleşen dünyada her sektörde olduğu gibi mobilya sektörü de çağın gereklerine ayak uydurmak zorundadır. Bununla beraber mobilya imalat makinaları da sektörün ihtiyaçlarını karşılamak üzere çağa ayak uydurmaktadır. Dolayısıyla içinde bulunduğumuz sektörün gerçekleri bizleri de alacağımız kararlarda yönlendirmekte ve belirleyici olmaktadır.
    18 Temmuz 2017 Salı
    344
  • Türkiye’nin yüzey boyama sistemlerindeki öncüsü UV Teknoloji hali hazırda üretmekte olduğu ahşap boyama ve kurutma sistemlerine bir yenisini daha eklemenin heyecanını yaşıyor. Yeni devreye alınan UV High-Gloss panel üretim hattımız ile Türkiye’nin ultra parlak ürün ihtiyacının büyük bir bölümü karşılanacaktır.
    18 Temmuz 2017 Salı
    276
  • Ülkemizde sanayi sektörünün hemen her kesiminde gerçekleşen çabalar, bu ülkenin gelişmesinin de esas dinamiğidir. Ülkeler, ekonomileri doğru yapılanmış planlamalar ve çağa uygun yaratıcı fikirlerle gelişir. Kimi ülkelerde özel sektörün büyüme hızına, ülke politikaları karşılık veremiyor ya da markalar ülkelerin önüne çıkabiliyor. Ülkelerin ekonomik büyümelerinde ve uluslararası itibarlarında taşıdıkları markaların etkileri tartışılamaz. Bu nedenledir ki, marka bilinci oluşturmak adına şirketler ve ülkeler küçümsenmez çabalar içindedirler. Alman, İtalyan, Amerikan, Fransız, İspanyol, İngiliz markaları bugün dünyanın her tarafında binlerce bayisi, mağaza zincirleriyle markaların ekonomideki mutlak hükümranlığını sürdürüyorlar. Ülkemizde mobilyadan tekstile, gıdaya kadar hemen her sektörde ihtiyaç duyulan kurumsallaşma ve marka bilinirliğini yaratmak için belirlenen stratejiler, biraz da ülkenin iç dinamiklerinden kaynaklanan istikrarsızlıkların kurbanı oluyor. Bir yandan Türk Quality gibi önemli destek projeleri geliştirirken; ne yazık ki bu noktalara ulaşabilen işletmeler için mevcut güçlü pazarlar, bir anda politik açmazların kurbanı olabiliyor. Son ay alınan AB üyelik dondurma kararlarının arkasından gelebilecek sıkıcı kararlarla, ülke ekonomisi üzerinde olumsuz etkiler yaratılmamasını umuyorum. Türkiye ekonomisi 35 yıl önceki gibi değil. Uluslararasılaşmış bir dünyanın parçası haline gelmiş ve yabancı ticari paydaşlarla, global ekonominin ayrılmaz unsuru olan Türk firmaları Rusya, Katar vb gibi bir sıkıştırılmayı kaldıramaz. Ticaretinin büyük kısmını batı ile yapan Türkiye, özellikle üretimin ana hammadde girdilerinde de %80 batıya endeksliyken, yeni kaynaklar yaratmak günümüz oligarşik ilişkiler içinde çok zor bir alternatiftir. ABD’nin bir tek işaretiyle yön değiştirecek Arap ve Ortadoğu ülkelerinin bu noktada Türkiye’ye hiçbir faydası olamaz. Petrol gelirleriyle sahip oldukları paralarla Türkiye’den bankalar, arsalar avm’ler alan Arap prensleri, ihtiyacımız olan bir üretim ekonomisi yaratmıyorlar. Bölgenin lider ekonomisinden tartışılan bir ekonomiye doğru gitmek Türkiye’nin hak ettiği bir durum değildir.
    Bu aylar sektörümüzün nispetten hareketlendiği aylardır. İnegöl, Masko, Modoko’da esnaf pek mutlu değil. Yüksek kiraların ödendiği bu merkezlerde tüm gün tek bir satışın olmadığı zamanlar oluyor. Polititik atmosfer, ticaret gibi insanların psikolojisini de negatif etkiliyor. Bu durumda zaten sınırlı olan gelirlerini de zorunlu harcamalar için kullanıyorlar.
    Yöneticilerimizin bu atmosferi değiştirerek, hoşgörü ve toplumun tümünü kucaklayan davranışlarla piyasaya güven vermesi ve biraz rahatlatması şart. Kutuplaşmaların giderek arttığı bir Türkiye görmek istemiyoruz.

    Sevgi ve dostlukla
    Nesip Uzun
    18 Temmuz 2017 Salı
    123
  • Mobilya tasarımlarında genellikle tamamlayıcı bir unsur olarak görülen kenarbantları, günümüzde artık kontrast kullanımlarla ön plana çıkıyor. Detaylarla zenginleştirilen mobilya tasarımlarında, alışılmışın dışında farklı kullanımlarla yer bulan kenarbantlarına Roma Plastik öncü yaklaşımıyla yepyeni bir yorum katarak, TrioKoleksiyonu’nu hazırladı.
    18 Temmuz 2017 Salı
    0
  • Roma Plastik, 16-19 Mayıs tarihleri arasında Köln’de düzenlenen ?Interzum 2017 Uluslararası Mobilya fuarındaki ziyaretçi sayısıyla rekor kırdı.
    Türkiye, Balkanlar ve Ortadoğu’nun lider, dünyanın en büyük 3. kenarbandı üreticisi Roma Plastik, tüm dünyada mobilya sektörünün en önemli isimlerine ev sahipliği yapan Interzum 2017’de, yeni dekor, yüzey, ürün ve servis yeniliklerini tanıttı. Bu yılın konsepti olarak "İlham alın" mottosuyla fuarda yerini alan Roma Plastik, mobilya endüstrisindeki müşterilerden mimarlara ve üreticilerden distribütörlere varan geniş bir yelpazede, 60’a yakın ülkeden 1000’i aşkın firmayı Egger standında ağırladı.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    1309
  • Egger Roofing Board ile ?ayağınızın altı sağlam, çatınız güvenli

    Hafifliğine rağmen yüksek yük taşıma kapasitesine sahip EGGER Roofing Board, ergonomik bir çatı döşemesi çözümüdür.
    Binalarda çok sayıda role sahip olan çatılar, ev inşaatında yük taşıma görevi de görmektedir. İşte bu nedenle çatının planlanması ve inşaası özel dikkat gerektirir. Planlama sırasında hem inşaat sahasındaki hava koşulları, hem de fiziki gereksinimler dikkate alınmalıdır.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    1375
  • Mobilya bileşenleri sektöründe dünyanın önde gelen ?şirketlerinden biri olarak faaliyet gösteren AGT, yurtdışı pazarındaki faaliyetlerine ilişkin ataklarına devam ediyor. Türkiye’deki sektör ihracat liderliğinin yanı sıra, yurt dışında da global marka çalışmalarına devam eden AGT, bu kapsamda İran’ın Kazvin şehrinde yeni bir üretim tesisi yatırımı gerçekleştiriyor.
    Ulusal ve uluslararası alanda mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörlerinde; MDF, MDF - Lam, Panel, Profil ve Parke üreten AGT, ülkemizdeki ödüllü yatırımlarını İran’da yaptığı yatırım ile taçlandırıyor. 60’tan fazla ülkedeki varlığı ile marka Kanada’dan Pakistan’a, Yeni Zelanda’dan Sri Lanka’ya kadar geniş coğrafyada faaliyetlerine devam ediyor.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    275
  • ’’Vezirköprü Orman Ürünleri ’’Peli Parke’den sonra kapı da üretmeye başladı. ’’PELİ DK Dekoratif Kapılar’’ adıyla sektöre sunulan kapılar iç mekanda bütünlük duygusunu yakalamak isteyenler için tartışmasız en iyi seçenek.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    1325
  • Dergimizin imtiyaz sahibi Nesip Uzun, Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız ile Kastamonu Entegrenin Avrupa’daki yeni yatırımları ve sektörün önümüzdeki süreçteki genel durumunu konuştu.
    Nesip Uzun: Haluk Bey, Kastamonu Entegre son on yılda Türkiye dışında önemli yatırımlar gerçekleştirdi. Bu yatırımların yapıldığı bölgelerde kimi zaman riskli durumlar oluşmasına rağmen bunların üstesinden başarıyla geldiniz. En yakınımızda Rusya’da yaşanan olumsuzlukları bile şirketiniz çok ince stratejilerle avantaja çevirmeyi başardı. Burada sizin şahsınızda, Kastamonu Entegre yönetiminin öngörülü yaklaşımının da çok büyük önemi vardı. Bu yıl da İtalya’daki satın alma gibi önemli bazı girişimleriniz oldu, biz bunları biraz da sizden dinleyelim. Gelinen noktada rakipleriniz karşısındaki bugünkü pozisyonunuz nedir konumunuzu anlatır mısınız?
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    869
  • 16-19 Mayıs 2017 tarihleri arasında dünyanın en büyük mobilya Fuarı olan Interzum bu yıl rekor sonuçlara ulaştı.
    İki yılda br gerçekleşen ve son 20 yılda Türk Mobilya malzeme üreticilerinin yoğun ilgi gösterdiği fuar aynı zamanda son 20 yılın rekor bir katılımcı sayısına ulaştı.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    289
  • EN İYİ STAND TASARIM ÖDÜLÜ YİNE GENTAŞ’IN

    Grup şirketlerimizden Genmar ile katılmış olduğumuz yapı fuarında doğadan almış olduğumuz ilhamla yep yeni G-Ext dış cephe koleksiyonumuz, Hanex akrilik uygulamaları ve henüz lansmanını yeni yapmakta olduğumuz i-TOP Ker seramik ürünlerimizi tüm yapı sektörüyle buluşturduk.
    Koleksiyonumuz ve ürünlerimizin yanı sıra standımız ile de büyük ilgi gördüğümüz Yapı Fuarı’nda Ozan Ünal / Red Pin design tarafından tasarlananan standımız en iyi stand tasarımı ödülüne layık görüldü. Son 3 yılda 2. kez Altın Mıknatıs 1. lik ödülü’ne layık görülmenin gururu içerisindeyiz.
    17 Temmuz 2017 Pazartesi
    835