Türkiye Mobilya Endüstrisi ve Küresel Rekabet Konulu 27. Uluslararası Mobilya Konferansında Dergimiz İmtiyaz Sahibi ve Maksder Kurucu Genel Sekreteri Nesip Uzun Bir Konuşma Yaptı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Türkiye Mobilya Endüstrisi ve Küresel Rekabet Konulu 27. Uluslararası Mobilya Konferansında Dergimiz İmtiyaz Sahibi ve Maksder Kurucu Genel Sekreteri Nesip Uzun Bir Konuşma Yaptı

02-10-2015
Türkiye Mobilya Endüstrisi ve Küresel Rekabet Konulu 27. Uluslararası Mobilya Konferansında Dergimiz İmtiyaz Sahibi ve Maksder Kurucu Genel Sekreteri Nesip Uzun Bir Konuşma Yaptı
17-18 Eylül 2015de, Gazi üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Ağaçişleri Endüstri mühendisliği bölümü ile Polonya, Poznan Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Mobilya Tasarımı bölümünün ortak düzenlediği 27. Uluslararası Mobilya Konferansı, Akademi Kongre organizatörlüğünde Gazi Üniversitesi Kampusunda gerçekleştirilmiştir. Konferansa 8 farklı ülkeden ve Türkiye?nin farklı bölgelerinden akademisyenlerin katılımı ile sektörden Ağaçişleri Esnaf ve Zanaatkarlar derneği başkanı sayın Ali Rıza ERCAN, Siteler Mobilya Genç işadamları dernek başkanı Hayri BULUT katılmıştır.

Konferansın açılışında Doç Dr. Hamza ÇINAR tarafından moderatörlüğü yapılan Türkiye Mobilya Endüstrisi ve Küresel Rekabet adlı panele TOBB Mobilya Ürünleri Meclisi Başkan yardımcısı, Türkiye Mobilya Federasyonu başkan yardımcısı, ERSA Mobilya Genel Müdürü Sayın Ercan ATA, ve TEPE Home Genel Müdür yardımcısı Sayın Zeynep Uluocak katılmış olup sektörün dünyada gelecek projeksiyonu, rekabet durumu, ihracatı ve ithalatı tartışılmıştır.

Sayın Ercan ATA, Türkiye mobilya endüstrisinin bugün yaklaşık 7,2 milyar dolar (16 milyar lira) üretim hacmi ile 203 ülkeye 2,4 milyar dolar ihracat, 110 ülkeden 992 milyon dolar ithalat yapan ve 2001den buyana sürekli artan ihracat değeri ile dış ticaret açığı vermeyen Türkiye ve Dünya pazarında sayılı sektörlerden biri olduğunu belirtmiştir. Sektörün, 2023 yılı için 25 milyar dolar üretim ve 10 milyar dolar ihracat beklentisi ile Dünya mobilya ihracatında ilk 10, Avrupanın ise ilk 5 büyük mobilya ihracatçıları arasına girmeyi hedeflediğini ifade etmiştir. Türkiye mobilya endüstrisinin uluslararası sahada uzun vadeli yer edinebilmesi için kalifiye işgücü, meslek eğitimi gibi alanlarda kronik sorunlar yaşandığını ve bunlara eklenen yeni güncel sorunlara aktif çözümler getirmesi gerektiğinin altını çizmiştir. Ülkeye önemli ihracat ve istihdam sağlayan sektörün devletçe desteklenmesi, sorunlarına yönelik birebir politikalar üretilmesi gerektiğini vurgulamıştır. 21. yüzyıl beklentileri doğrultusunda kullanıcı ihtiyaçları, uluslararası pazarlarda kültür farklılıkları, mobilyadan beklentiler iyi tespit edilmeli ve nokta atışı ürünler ile sektör dünya pazarında yer edinmesi gerektiğini belirtmiştir. Dış ticaret açığı vermeyen ve ülke istihdamına büyük katkı sağlayan sektöre devletin destek sağlayıcı politikalar üretmesinin sektörün gelişi açısından önemli olduğunu vurgulamıştır.

Sayın Zeynep Uluocak, küresel rekabette Türk mobilya sektörünün kendine özgü marka ve güven ile yer alması gerektiğini vurgulamış; tüketici alışkanlıklarının değiştiğini, tüketimde markanın tüketicinin satın alma kararında en etkili faktör olduğunu belirtmiştir. Ar-Ge ile tasarımın desteklenmesi gerektiği, pazarların iyi tespit edilip analizler yapılarak farklı ülke pazarlarına yönelik tasarımlar geliştirilmesi gerektiğini vurgulamıştır. Örnek olarak Amerikaya satılacak mobilya ile Azerbaycan ya da Iraka satılacak ürün arasında ciddi farklar ve algı olduğunu ifade etmiştir.

Panel moderatörü, Doç. Dr. Hamza ÇINAR, panel kapanışında 2015te Dünya nüfusunun 7,2 milyar olduğu, 2050de ise 9,3 milyar olma olasılığının mobilya tüketimini doğrudan etkileyeceği ve dünya genelinde 2030 yılında mobilya üretim hacminin 1 trilyon dolar olacağının altını çizmiş, 2014te mobilya üretim hacminin yaklaşık 450 milyar dolar olduğu, Türkiyenin üretimden aldığı pay % 1,6, ihracattan aldığı pay %1,3 ithalattan aldığı payın ise %0,6 olduğu vurgulamış; alınan payların son derece düşük olduğunu ifade etmiştir. Türkiye, dünya mobilya pazarında coğrafi konumunun etkisi ile birçok güçlü yanları ve fırsatları bünyesinde bulundurduğunu, payına düşeni alabilmesi için mevcut sorunlarını çözerek etkin fark yaratacak güçlü yanları ve fırsatları değerlendirmesi, zayıf yönlere ve tehditlere ivedi çözüm getirmesi gerektiğinin altını çizmiştir.

Türkiye Mobilya Endüstrisi ve Küresel Rekabet Konulu 27. Uluslararası Mobilya Konferansının konuşmacıları arasında bulunan MOBİLYA DEKORASYON Dergisi İmtiyaz Sahibi ve MAKSDER Kurucu Genel Sekreteri Nesip Uzun, konuşmasında sektöre yayıncılık açısından yaklaşarak genel bir değerlendirme yapmıştır.
yazar

E-bülten için e-posta bırak