Rusya Ahşap Panel Endüstrisi ve Dünya Pazarları

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Rusya Ahşap Panel Endüstrisi ve Dünya Pazarları

13-01-2012
Rusya Ahşap Panel Endüstrisi ve Dünya Pazarları
Son birkaç yıldır, Rus Hükümeti kütük ihraç etmek yerine kendi geniş orman kaynaklarından katma değerli orman ürünleri üretimini teşvik eden bir politika izlemiştir.
RUSYA'DAKİ MDF VE YONGA LEVHA ENDÜSTRİSİ İÇİN BEKLENTİLER
Son birkaç yıldır, Rus Hükümeti kütük ihraç etmek yerine kendi geniş orman kaynaklarından katma değerli orman ürünleri üretimini teşvik eden bir politika izlemiştir. Temel poliçe aracı henüz tam olarak uygulamaya koyulmamış olan kütükler üzerine bir ihracat vergisi getirilmesidir. Bu önlem ağaç işleme ekipmanlarına daha düşük ithalat vergisi gibi başka politikalarla da desteklenmektedir.
Orta yoğunlukta lif levha (MDF) ve yonga levha (PB) gibi ahşap paneller Rusya genelinde üretime büyük oranda katkı sağlayabilecek katma değerli ürünlerdir. Mevcut ekonomi ve endüstri ortamında Rusya'da MDF ve PB üretimi ihtimali nedir Bunun küresel ahşap panel endüstrisi üzerinde ne gibi bir etkisi olur Kütükler üzerine ihracat vergisi getirilmesi en iyi politika mıdır Eğer değilse, Rusya'da MDF ve PB tesislerine yatırımı teşvik etmenin en iyi yolu nedir

KÜRESEL MALİ VE EKONOMİK KRİZ
Rusya'daki katma değerli politika, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki konut ve finans piyasalarında kaynaklanan mali ve ekonomik krizin başlaması sebebiyle engellendi. Kriz dünya ekonomik büyümesinde ve orman ürünlerine olan talepte büyük bir azalmayla sonuçlandı. Krizin tamamen başlamasından hemen önce, Kuzey Amerika, Avrupa ve Japonya'daki GSYİH büyümesi en iyi tabiriyle sönüktü. Dikkate değer istisnalar, 2008'de istikrarlı ve güçlü bir büyüme sergileyen Çin, Güney Kore, Güney Asya, Avustralya ve Güney Amerika'ydı.
Krizin tam etkisi ise 2009 yılında ortaya çıktı ve çoğu ilkede gerileme koşullarının oluşması ile sonuçlandı. Büyüme 2009 yılında hemen hemen her ülkede yavaşlayıp çoğu ilkede gerilerken, birkaçı gerilemeden kaçındı ve bazıları da hükümetlerin parasal canlandırma programları ve para politikalarının agresif bir şekilde kolaylaştırılması onucunda istikrarlı büyüme kaydetti.
Krizden en fazla etkilenen ekonomiler Kuzey Amerika, Avrupa, Japonya, Malezya, Tayland, Yeni Zelanda ve Güney Amerika oldu. Çoğu Amerika Birleşik Devletleri'ne ve Avrupa'ya ihracatlara bağımlı olan bu ekonomilerin tamamında GSYİH geriledi.
Çoğu ilkedeki sert düşüşün aksine Çin, Hindistan, Endonezya, Vietnam ve Avustralya görece güçlü büyüme kaydetti. Büyük bir nüfus tabanı ile bir iç gelişme ve büyüme dinamiği oluşturan Çin ve Hindistan bu gruptaki ülkeler arasında büyümeyi yönlendiren anahtar ekonomilerdi.
Endonezya, Vietnam ve Avustralya Çine ihracata yüksek oranda bağımlı ve bu sebeple özellikle de kaynak sektöründe Çin'in doğrudan yatırımından yararlandılar. Bu gruptaki her ülke ayrıca iyi zamanlanmış parasal canlandırma programları ve para politikalarının kolaylaştırılması ile küresel mali ve ekonomik krize hızlı bir şekilde cevap vermede başarılıydı.
2010 yılında çoğu ülkede GSYİH büyümesi güçlüydü. Halen bir miktar kırılganlık mevcut olmakla birlikte, aynı zamanda sürdürülemez bir temelde hasat ve yasadışı ağaç kesiminin kaynakları azalttığı Güneydoğu Asya gibi geleneksel kaynaklardan tropikal sertağaç kütüğü tedariki üzerinde kısıtlamalar var.

D-BAZLI PANELLER
Avrupa ve Kuzey Amerika'da istikrarlı bir yükselişin başlangıç sinyalleri görülüyor. Önümüzdeki beş yıl içinde bu sebeple güçlü ve istikrarlı bir dünya ekonomik yükselişi olacağını ve büyümenin büyük çoğunluğunun Kuzey ve Güney Asya'dan kaynaklanacağını ve Kuzey Amerika ve Avrupa'daki iyileşmelerle de destekleneceğini tahmin ediyorum. Buradaki temel risk, mali ve parasal politikaların hızlı bir şekilde kolaylaştırılması Çin ve Hindistan gibi ülkelerde aktif balonlarına yol açabilir ve bu da diğer ülkeleri büyük ölçüde etkileyen prematüre bir düşüş döngüsünü tetikleyebilir. Ancak her iki ekonominin de enflasyonsuz büyüme oluşturma ve çok geniş bir nüfus tabanında kişi başına düşen büyümeyi genişletme kapasiteleri büyük olduğundan bunun gerçekleşmesi pek muhtemel değil.
MDF ve PB'nin anahtar nihai kullanım sektörleri olan konut inşaatı ve mobilya üretimi sektörlerinin anahtar dünya bölgelerinde döngünün güçlü yükseliş fazına girmesi bekleniyor. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki konut inşaatı sektöründeki düşüş 2009'da döngünün dibine ulaştıktan sonra 2010 ortalarından beş-altı yıllı bir yükseliş döngüsüne girdi. Konut inşaatı sektöründeki güçlü bir toparlanma yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde değil aynı zamanda dünya çapındaki anahtar ticari ortakları olan ülkelerde de ekonomik büyümeyi artıracaktır. Aynı zamanda mobilyaya olan talebi de eski haline getirerek MDF ve PB'ye olan talebi artıracaktır. Avrupa ve Asya gibi diğer kilit bölgelerdeki konut inşaatı sektörü dört ila beş yıllık bir süreçte ve özellikle de önümüzdeki üç yıl içinde MDF ve B2ye olan talebi yükseltecektir.
Rusya'nn katma değerli orman ürünleri politikası ekonomik kriz yüzünden engellenmiş olsa da, gelecekteki yükseliş Rusya'ya orman ürünleri endüstrisini geliştirme konusunda iyi bir stratejik konum sağlıyor. Rusya, kütükler üzerindeki ihracat vergisini destekleyecek daha geniş politikalarla yerel ve uluslararası yatırım toplulukları tarafından algılanan riski en aza indirgeyerek bu avantajları artırabilir.

RUSYA'NIN GÜÇLÜ YÖNLERİ
Rusya dünyadaki en geniş hasat edilebilir oran kaynağına sahip ülke olarak kıskanılacak bir konumda. Dünya orman kaynaklarının tahmini %20'sine sahip ve Avrupa, Çin, Japonya, Güney Kore ve pek çok diğer ülkedeki üreticilerin başlıca kütük tedarikçisi. Rusya'nın dünyanın mevcut yumuşak ağaç kütüğü ihracatının %402ını ve sertağaç kütüğü ihracatının da %30'unu sağladığı tahmin ediliyor. Çin, Japonya ve Güney Kore dâhil Kuzey Asya ülkelerindeki üreticiler ithal kütüklere büyük ölçüde bağımlılar ve Rusya şu an ana tedarik kaynağı. Şu an Kanada'da da bir dağ çamı böceği sebebiyle yumuşak ağaç tedariki sorunu ortaya çıkmakta ve bu Kanada'daki yumuşak ağaç kütüğü tedarikinin büyük ölçüde azalmasına yol açabilir.
Bu durum Rusya'yı, ister kütük şeklinde ister MDF ve PB gibi katma değerli ürünler şeklinde olsun, küresel pazarda bir orman ürünleri kaynağı olarak stratejik bir konuma yerleştiriyor. Küresel tedarik problemi aynı zamanda yumuşak ağaç ve okaliptüs alanlarının hızla artığı Şili, Brezilya, Uruguay, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi diğer ülkeler için de büyük bir avantaj. Bu ağaç alanlarının gelişmesi uygun hükümet politikaları ve genellikle bunları iyi bir uzun dönem yatırım aracı olarak düşünen emeklilik fonu olarak "kereste yatırımı yönetimi kuruluşları"nın orman kaynaklarına uzun dönem yatırımları sayesinde olmuştur. Rusya'daki ve diğer bölgelerdeki orman varlıkları, yalnızca ürünleri için değil aynı zamanda ısınan iklimde karbon emiciler olarak ve biyolojik çeşitlilikleri için "değerli" görüldükleri bir ortamda artabilir.

RUSYA'DAKİ AHŞAP PANEL ENDÜSTRİSİ
Rusya'da MDF ve PB üretimi ve tüketimi son beş yıl içinde hızla artmıştır. Her iki ürün için üretim toplamda yıllık %7 oranında büyürken tüketim 2009'daki azalmaya rağmen %4 oranında artmıştır. Rusya son beş yıldır önemli bir net MDF ve PB ithalatçısı ancak üretimdeki güçlü artışla birlikte şu an daha yüksek miktarlarda yonga levha ve MDF ihraç edecek konumda. 2013'e kadar net ihracat
ın yaklaşık 350,000 metre küp yonga levha ve 600,000 metre küp MDF olacağı tahmin ediliyor. Üretim tahminleri, 1,6 milyon metre küp toplam kapasiteli alto MDF hattı ile 700,000 metre küp toplam kapasiteli iki yonga levha hattını içeren genişleme planlarına dayanmaktadır.
Bunun tüm dünyada planlanan yeni genişlemeleri %12 gibi büyük bir bölümünü teşkil edeceği tahmin ediliyor. Yeni mevcut tesislerin çoğu başka ülkelerden, çoğunlukla da Avrupa'dan yatırımcılar tarafından kurulmuştur. Bunlar arasında İsviçreli Kronospan, Almanyalı Pfleiderer ve Türk Kastamonu yer alıyor. Tahminlere göre küresel ekonomi, Rusya ekonomisiyle birlikte yükselişe geçerken Rusya'daki tüketimdeki artış önümüzdeki üç yıl içinde hız kazanacak. 2013 yılında Rusya'nın yıllık tüketim büyümesinin 2006 ve 2007'deki büyüme oranlarına benzer bir şekilde %17 olacağı tahmin ediliyor.
MDF üretiminin ve tüketiminin PB'den çok daha hızlı olacağı tahmin ediliyor. MDF üretiminin yılda %32 PB üretiminin ise %13 artacağı tahmin ediliyor. MDF tüketiminin yılda %26, PB tüketiminin ise %14 artması bekleniyor. Üretim arttıkça Rusya MDF ve PB ithalatına bağımlı olmayacak ve ihracat kapasitesi giderek artacaktır. Tahminlere göre net ihracat 2013 yılına kadar 900,000 metre küpe ulaşarak 2005'te net ithalatın 600,000 metre küpe ulaşmasında bu yana büyük bir değişiklik yaşanacak.

KÜRESEL BİR AHŞAP PANEL ÜRETİCİSİ OLARAK RUSYA'NIN KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR
Avrupa hala baskın yonga levha üreticisi konumunu sürdürürken, Çin dünyadaki en büyük MDF üreticisi haline geldi. Çin'de orman ürünleri endüstrisinin, özellikle de MDF gibi ahşap panellerin, hızla büyümesinin temel nedenlerinden biri de Çin'in Tayvan, Güney Kore ve Japonya'dan ahşap üreticileri için cazip olmasıydı. Buralardaki üreticilerin çoğu 1990'ların ortalarında daha düşük maliyet yapıları, potansiyel olarak büyük ve yerel pazara dayalı gelişmekte olan bir ekonomi, Çin'in doğu kıyısındaki gelişmiş altyapı, mobilya ihracatı için uygun vergi sistemi ve iş geliştirme, yabancı ve yerel yatırım ve uluslararası ticaret için uygun bir hukuk sisteminden faydalanmak için mevcut faaliyetlerini Çin'e kaydırdı.
Mobilya üreticileri başlangıçta 1980'lerde ulusal ekonomiyi dış dünyaya açarak reforme etme politikasının bir parçası olarak oluşturulmuş olan "özel ekonomi bölgelerine" yerleşti. Bu bölgeler iş gelişimini teşvik etmek, yabancı yatırımları çekmek ve ihracata teşvik amacıyla oluşturulmuştu.
Bu üreticilerin yatırımları Çin'in MDF endüstrisinin 1990'ların balında neredeyse sıfır üreticiden 2010 yılında tüm dünyadaki MDF üretiminin %40'ını gerçekleştiren bir ülkeye doğru gelişmesini sağladı. Bu, dikkate değer bir başarı. Ancak MDF endüstrisi yerel mobilya kullanıcılarından ve diğer nihai kullanıcılardan gelen güçlü talepler olmadan gelişemezdi.
Çin'deki ahşap panel endüstrisinin daha fazla gelişmesinin önündeki başlıca engel, Çin'in MDF ve diğer orman ürünlerini üretmek için özellikle de Rusya'dan ithal edilen kütüklere bağımlı olması. Bu Rusya'nın en güçlü olduğu nokta ve kütükler üzerine koyulan ihracat vergisinin de temel sebebi. Ancak kütükler üzerindeki bu ihracat vergisi Rusya'yı baskın bir orman ürünleri üreticisi yapmak için yeterli değil. Buradaki temel zorluk Rusya'nın hem yerel hem de yabancı yatırımcılar için Güney Amerika ve Avustralasya gibi orman zengini bölgelerden ve Çin gibi MDF ve PB üretiminin merkezi olan ülkelerden daha cazip bir yatırım merkezi haline getirilmesidir. Yabancı ve yerel yatırımcılar kazançları maksimize etmek ve riskleri en aza indirgemek için yatırımlarının yerini çeşitli faktörlere dayalı olarak belirliyor. Önemli yüksek kazançlı ve düşük riskli yatırım faktörleri arasında çok olumlu bir yatırım ortamı, güçlü bir yerel pazar temelli ekonomi, ihracata öncelik tanıyan kuruluşlar ve araçlar, altyapı gelişimine yüksek seviyede adanmışlık, iyi işleyen yasal, finansal ve demokratik kuruluşlar ve düşük yolsuzluk seviyeleri yer alıyor.

Rusya temelli MDF ve PB üreticileri ürünleri için güçlü yerel pazarlara ve ihracat pazarlarına sahip olmak zorunda. Bu durum, dış veya iç finansmanlı yatırıma olanak tanıyan politikalar ile teşvik edilebilir. Olumlu bir yatırım ortamı, yalnızca MDF ve PB üretim tesislerine potansiyel yatırımcılar için değil, aynı zamanda mobilya üretimi ve konut inşaatı gibi nihai kullanım sektöründeki yatırımcılar için de önemlidir. Bu durum ayrıca ekipman ve reçine üreticileri gibi tedarik endüstrileri için de oldukça önemlidir. Ahşap panel endüstrisi yalnızca mobilya üretimini güçlü bir yerel endüstri ve ihracat endüstrisi olarak ve ahşap ev inşaatı gibi MDF ve PB kullanan diğer sektörleri ileriye götürecek politikaların yürürlüğe koyulması ile tam potansiyeline ulaşabilir.
Önümüzdeki ekonomik yükseliş Rusya'nın başlıca küresel MDF ve PB üreticisi ve tüketicisi olması için altın bir fırsat sunuyor. Ülkelenin bu fırsatı nasıl değerlendireceğini önümüzdeki dönemlerde göreceğiz.
yazar

E-bülten için e-posta bırak