Portakal Ahşap İhracat müdürü Ünal Çakır’la Sektörle ilgili son gelişmeleri konuştuk.

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi

Portakal Ahşap İhracat müdürü Ünal Çakır’la Sektörle ilgili son gelişmeleri konuştuk.

07-11-2018
Portakal Ahşap İhracat müdürü Ünal Çakır’la Sektörle ilgili son gelişmeleri konuştuk.
Dövizdeki hızlı değişkenler ihracatı çok daha önemli hale getirdi.

Mobilya dergisi :Portakal Ahşap kenar bandı üretiminde son yıllarda önemli bir ivme kazandı. Ekim ayı içinde gerçekleşen önemli sektör buluşmalarından  biri olan Tüyap İntermob ve aynı tarihlerde gerçekleşen İtalya Sicam fuarında ürünlerini sergiliyor, Bu şu anlama geliyorki hem iç Pazar hem de uluslararası pazara yönelik etkinlik ve rekabette biz de varız anlamına mı geliyor. Kısaca bize Portakal ahşap’ın bu noktaya gelmesindeki ana unsurlar nedir, yol haritanızı açıklar mısınız.

Portakal Ahşap :Sizin de belirttiğiniz gibi Portakal kenar bantlarının son yıllarda sektör içindeki ağırlığı hissedilir bir noktaya geldi. Bu başarıda ki en önemli unsur elbette iyi bir ekip ve bayii organizasyonumuz. Mobilya üreticilerinin ihtiyaçlarını yerinde doğru tespit edip beklentilerini  hızlı ve sağlıklı bir şekilde karşıladığımız için bu noktadayız. Bir ürünün pazarda etkili olması için dört başlık çok önemlidir. 1* Kaliteli ürün 2* Dağıtım hizmeti 3* Pazarlama 4* Fiyat politikası. Portakal kenar bantları olarak bu başlıklar üzerinde durup dinlenmeden çalışmaktayız. Bu sebepten İstanbul İntermob devam ederken aynı anda İtalya Sicam fuarındaydık. PVC, ABS, PMMA,MABS ve ALİMİNYUM dan oluşan kenar bantlarımızı müşterilerimizin beğenilerine sunduk.

Mobilya dergisi :Yaşadığımız durgun ekonomik süreçte son iki fuarı değerlendirerek gerek iç pazarda gerekse de uluslararası sektörde durumu nasıl değerlendiriyorsunuz.

Portakal Ahşap :Son aylardaki dövizdeki yükseliş ihracaatı çok daha önemli hale getirdi. Portakal Kenar bantları olarak bizde İç pazardaki etkinliğimizi aksatmadan ihracat rakamlarımızı arttırmak yolunda çalışmalar yapıyoruz. 14-17 ağustosta Meksika da Tecno Mueble Internacıonal ,30 eylül 3 ekim tarihlerinde İngiltere Birmingham da W18 Furniture ındustry Suppliers Exhibition fuarlarına  katıldık.  İngiltere ve Güney Amerika mobilya dekorasyon pazarlarında var olmaya başladık.  İstanbul İntermob’da  Türkiye , Ortadoğu, Rusya, Kafkaslar ,Balkanlar , İran ve Kuzey Afrika dan gelen müşterilerimizi ağırladık.  İntermob son yıllarda artık uluslararası bir fuar niteliği kazandı. Türkiye’nin ihracatında önemli bir araç haline geldi. Bu sektörümüz adına çok önemli bir gelişme . Burdan sizin aracılığınız ile İntermob’da emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. İntemob devam ederken yine sektörde önemli bir yer tutan İtalya Sicam fuarı başladı. Portakal kenar bantları olarak orda da yerimizi alarak ürünlerimizi Avrupalı , Orta Doğulu  , Afrikalı ve Amerika kıtasından gelen sektör temsilcilerine sunduk. Yorucu ama son derece verimli bir kısa dönemi geride bırakmanın huzuru ile çalışmalarımıza son hızla devam ediyoruz.

Mobilya dergisi :Dünya çapında desen sektörüne paralel gelişen bir imalat gerçekleştiriyorsunuz, onlarca imalatçı firmanın yılda onlarca yeni desenlerini takip etmek zor mu bu durum size farklı maliyetler yüklüyor mu,

Portakal Ahşap :Marketing çalışmalarının dünya üzerinde etkisi arttıkça yaşamımızdaki renk çeşidi her geçen gün artarak devam etmekte. Her coğrafyanın kendine özgü kültürüne göre renk ve desen beklentileri farklılık gösterebiliyor. Bu dinamik durum bizi sürekli enerjik tutuyor. Elbette ki zorlanıyoruz. Sürekli yatırım yapmak zorundayız. Çok çeşitlilik set-up sürelerinin uzamasına ve verimliliğin azalmasına yol açmakta. 

Mobilya dergisi :Türkiye de döviz kurlarında gerçekleşen son durum sektörü nasıl etkiledi, iç piyasayı nasıl değerlendiriyorsunuz.

Portakal Ahşap :Ülkemiz son zamanlarda ekonomik olarak zor günler geçiriyor. Sıcak paranın finans merkezlerine doğru çekilmesinden kaynaklı bu durum bizim gibi gelişmekte olan ülkeleri daha çabuk etkilemektedir. Türkiye ekonomisinin son 40 yılda inşaata dayalı büyüme modeli içine girmesi ve son gelişmelerden inşaat sektörünün direk etkilenmesi  iç pazarın daralmasına sebep oldu. Sektörün bu durumu çok iyi yönetmek zorunda olduğunu düşünüyorum. Genişleyen kapasiteler artan genel giderlerin karşılanması için hızlıca yeni pazarlara dönük çalışmalar yapılmalı, kayıp kaçaklar azaltılmalı ,katma değeri yüksek ürünler için ar-ge çalışmalarına hız verilmesi gerekmektedir. 

 

 

yazar

Nesip Uzun

E-bülten için e-posta bırak