MODOKO Başkanı Ethem Özçelik: “Dünyanın mobilya başkenti Türkiye olabilir”

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

MODOKO Başkanı Ethem Özçelik: “Dünyanın mobilya başkenti Türkiye olabilir”

13-01-2012
MODOKO Başkanı Ethem Özçelik: “Dünyanın mobilya başkenti Türkiye olabilir”
Ülkemizin ticaret açığı vermeyen nadir sektörlerinden biri olan mobilya sektörünün 2011 yılını değerlendiren MODOKO Başkanı Etem Özçelik, 2012'ye dair sektörün geleceği hakkındaki görüşlerini paylaştı.
KDV, TEKSTİLDE OLDUĞU GİBİ %8'E DÜŞÜRÜLMELİ
Ticaret açığı vermeyen nadir sektörlerden biri olan mobilya sektörü, 2011 yılında özellikle Arap ve Afrika ülkelerine yaptığı ihracatla yılı iyi geçirdi. 2008 krizinde yapılan KDV indiriminin ardından mobilya sektörü bir süre nefes aldıysa da bu pek uzun sürmedi. Yüzde 18 KDV sektörün belini bükerken, hammade sıkıntısı da en büyük sorunlar arasında yer alıyor. MODOKO Başkanı Etem Özçelik, yerli malının özendirilerek, KDV'nin tekstil gibi yüzde 8'lere düşürüldüğünde, Türkiye'nin cari açığının yerli malı kullanılarak kapatılabileceğini belirterek, "Dünyanın mobilya başkenti Türkiye olmalı" dedi.

İHRACAT ORANI %20'YE YAKIN ARTTI
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik, mobilya sektörünün 2011 yılında ihracat oranını yüzde 18,9 oranında artırdığını belirtti. Kapasite kullanım rakamlarının yüzde 75,5 olduğunu vurgulayan Etem Özçelik, şunları söyledi: "2008 krizinde yapılan KDV indirimi sektördeki tıkanmışlığı asgari ölçülerde gidererek sektörün az da olsa nefes almasını sağladı. KDV indirimi ile stokların eritilmesinden sonra sektördeki olumlu etkisi tam kendini göstermeye başladığı sırada indirim kaldırılmıştır. Oysa zaman içinde, kademeli olarak KDV indirimi kaldırılmış olsaydı indiriminin olumlu etkisi sektör üzerinde daha hissedilir ve yararlı olacaktı."

TASARIM, TEKNOLOJİ, KNOWHOW DESTEKLENMELİ, TEŞVİKLER ARTMALI
Yaklaşık 65 bin firmanın faaliyet gösterdiği, 250 binin üzerinde doğrudan istihdam oluşturan, 170 ülkeye yaklaşık 1,3 milyar dolar civarında ihracatı olan mobilya sektörünün pilot bir sektör olarak ele alınıp desteklenmesi gerektiğini belirten Etem Özçelik şöyle devam etti: "Burada dikkat edilmesi gereken, sektörün emek yoğun yapısını ve zanaatkâr kökenini ihmal etmeden; tasarım, teknoloji, know-how gibi alanlarda dünyadaki diğer ülkelerin uyguladığı destek ve teşviklerin verilmesi olacaktır. Mobilya sektörünün yapısal sorunlarına çözümler üretildiğinde ihracatımız artacak."

2012'DE MOBİLYA SEKTÖRÜ YÜKSELİŞE GEÇECEK
Etem Özçelik, 2011'i 80 milyar dolara yaklaşan bir cari açıkla kapatacağımızın görüldüğünü söyleyerek, Türkiye'nin dış ticaret açığı vermediği nadir sektörlerden biri olmaya devam eden mobilya sektörü için yerli malı kullanıldığında bu açığın kapatılabileceğini bildirdi. MODOKO Başkanı Özçelik, "Ülkemizde mobilya sektörü toplam 1,3 milyar dolar ihracat rakamına sahip. Üretimi, 65 bin işyerinde, 250 bin istihdam ile başarıyoruz. İhracatımız 2011 yılı Ekim ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,9 artışla 11 milyar 935 milyon dolar olarak gerçekleşti" dedi.

TÜKETİCİ YERLİ MALINA GÜVENMELİ, ONU TERCİH ETMELİ
Mobilyacıların 2012 yılı taleplerine değinen Özçelik, "tüketicimiz artık yerli malına güvenmeli ve yerli mobilyayı tercih etmeli. Ülkemizde her türlü mobilyanın ve aksesuarlarının en kalitelisi üretiliyor. Ucuz diye kalitesiz ürünleri dışarıdan almayalım. Yatırımlarımızı kendi topraklarımızda yaparsak meyvelerini yine birlikte yeriz. Önemli konulardan bir diğeri de mobilya üreticisinin kullandığı ağaç, kumaş, boya vb. hammaddedeki KDV oranlarının yüksek olması. Bunun düşürülmesi de taleplerimiz arasında yer alıyor" dedi.

FUARLARA KATILMAK ÖNEMLİ
MODOKO Başkanı Etem Özçelik, şubat ayı başında İstanbul'da düzenlenecek sektörün önemli bir fuarı olan İMOB'a, MODOKO'nun hazırlıklarının da hızla devam ettiğini belirtti. Fuara firmaların katılmasının önemine değinen Özçelik, fuarlar bir vitrin olarak çok önemli" dedi. Özçelik, 2012 yılının mobilya sektörü için umut verici işaretlerinin geldiğini de sözlerine ekledi.

TÜRKİYE İHRACATTA TARİHİNİN REKORU KIRDI
Türkiye'nin 2011'de ihracatının bir önceki yıla göre yüzde 18,2 artarak 134,6 milyar doları bulduğunu hatırlatan Etem Özçelik, 2008'de gerçekleşen 132 milyar dolarlık seviyenin üzerine çıkılarak Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdığını söyledi. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın dış ticarette açık verilen ürünlerin Türkiye'de üretilmesini sağlayacak bir teşvik paketi üzerinde çalıştıklarını, düzenlemenin ay sonuna kadar duyuracaklarını vurgulayan Etem Özçelik şöyle devam etti: "Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, 2011'in ihracat şampiyonu yüzde 17,4 artış göstererek 20,4 milyar dolarla otomotiv sektörü oldu.

Bu sektörün ardından yüzde 28,9 artış ve 16,3 milyar dolar ihracatla kimyevî maddeler ve mamulleri gelirken, yüzde 10,7 artış ve 16,2 milyar dolar ihracatla hazır giyim ve konfeksiyon, sıralamada üçüncü oldu. Sanayi ürünleri yüzde 81,6 ile ihracattaki en yüksek payı elde ederken, bu kalemi yüzde 15,5 ile tarım ürünleri ve yüzde 0,6 ile de madencilik ürünleri takip etti. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, dış ticaret açığı verilen, Türkiye'de üretimi olmayan veya yeterli üretim olmadığı için dışarıdan ithal edilen ürünlerin Türkiye'de üretilmesini sağlayacak bir paket hazırladıklarını söyledi. Bu paketle yerli malına güven konusu bir kez daha gündeme gelecek. Türkiye'nin 2011'de gösterdiği 18,2'lik ihracat artışını 2012'de çok daha yukarılara taşımasına neden olacaktır."
yazar

E-bülten için e-posta bırak