Mobilyada %18 tüm imalat girdilerine uygulanmalıdır

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Mobilyada %18 tüm imalat girdilerine uygulanmalıdır

15-03-2019
Mobilyada %18 tüm imalat girdilerine uygulanmalıdır
Bu yıl İstanbul’da Türk mobilya sanayii açısından önemli bir fuar yaşadık. Bundan yıllar önce ihracat imkanları için Avrupa’nın önemli ticaret fuarlarından olan IMM Köln Fuarı’na yüzlerce Türkmobilyaüreticisikatılırdı.Günümüzdebuvebenzeri pekçokfuar,artıkTürkimalatçısının yurtdışı serüveninin sıradan olaylarına dönüştü. Bugün farklı yüzlerce ülkede yerli imalatçıları- mızı görmek sıradan bir olay haline geldi. Aynı zaman diliminde gerçekleşen pek çok fuar uluslararası rekabetin de birer unsuru haline geliyor.

I?c? pazardaki durgun ticari hayat Kdv’nin %8’e du?s?mesiyle ocak ayında bir hareket yas?asa da, mobilya sekto?ru?nu?n bu?tu?nu?nu? kapsamadıg?ından, bu durum gerc?ekte mobilya sekto?ru?nu? ifade edememektedir. %40’nı dıs?ardan do?vizle alıp TL ile satan ve toplam u?retiminin u?c?te iki- sini ic? pazara satan bir sekto?rde bu?yu?meyi hangi normlarda tespit edeceksiniz?

Mobilyanın imalatına konu olan makine, mdf, bag?lantı elemanları, aksesuar u?ru?nleri ve yu?zey malzemeleri ile orman u?ru?nlerinde hala %18 kdv uygulanırken, bunu sadece son satıcıya uygulamakla mobilyada nasıl bir kdv indirimi gerc?ekles?tig?ini anlamak mu?mku?n deg?il. Mobilya u?reticisi bu imalata konu tu?m girdilerinde %18 ile mal alıp vergisini o?derken, u?stelik nakit denecek bir ana sermayeden kapitali c?ıkarken (bunlar da yine devlete giden vergilerdir), son tu?keticiye satarken para kazandıg?ını du?s?u?nmek nasıl bir akıl tutulmasıdır, anlamak mu?mku?n deg?il! Esas temelini orta ve ku?c?u?k is?letmelerin olus?turdug?u bu sekto?rde, kılı kırk yaran finansal maliyet analizleriyle kar marjları hesaplanmıyor. C?ok du?s?u?k katma deg?erlerle ayakta duran bir sekto?rde, gerek ic? piyasada, gerekse de uluslararası rekabet alanında ancak ayakta durabil- me becerisini go?steren bir sekto?rde Ar-Ge, yatırım, tasarım marketing, pazarlama tanıtım ve patent gibi sermaye gerektiren yatırımlara ayıracak para olus?madıkc?a, sekto?ru?n 10-15 milyar dolar hedefleri biraz zor go?ru?nu?yor.

Saygılarımla

Nesip Uzun

nesipuzun@mobilyadergisi.com.tr

yazar

E-bülten için e-posta bırak