Mobilya dergisi Sicam 2018 fuarındaydı.

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi

Mobilya dergisi Sicam 2018 fuarındaydı.

25-10-2018
Mobilya dergisi Sicam 2018 fuarındaydı.
16-19 Ekim 2018 tarihleri arasında yapılan ve italya’nın en önemli Mobilya yüzey malzemeleri ve aksesuarlar fuarı Sicam bu yıl yeni bir salon daha ekleyerek 10 salonda gerçekleşti. Yıllar önce Zow Fuarcılık tarafından ilk kez bu tarz özel bir tasarım ve içerik konseptiyle farklı ülkelerde başlayan ve bu gün SICAM fuarcılık eliyle İtalya’da başarıyla sürdürülen özel konseptte bir fuar olan Sicam 10. Yılında yine başarılı bir performans gerçekleştirdi. Kendi konseptinde dünyada da tek fuar olan Sicam bu yıl başta Avrupa olmak üzere dünyanın hemen her yerinden katılımcı aldı önemli bir ziyaretçiyi ağırladı.

İçerik ve formatı hedef piyasası tarafından da onaylanan fuar, bu haliyle de özel bir ilgi görüyor. Bu yılki fuar 16.500 metre kare alanda gerçekleşti. İtalyan katılımcıların yanı sıra 33 yabancı ülkeden 612 ziyaretçi fuarı ziyaret etti. 

Önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türkiye’den pek çok firma Sicam fuarına katıldı, yanısıra önemli bir kesim de ziyaretçi olarak. Katıldı.  Bu yıl sicam fuarına katılan Türk firmaları, Ekin Yayın Grubu-Furniturk dergisi, Kastamonu Entegre/italya, Gentaş, Boyut plastik, Samet A.Ş, Portakal Ahşap, Tece, Asd, Karebant, Arkopa, Sistem mobilya, Umut kulp firmalarıydı. Türk firmaları da dünyanın her tarafından gelen önemli ziyaretçilerle pek çok görüşmeler gerçekleştirdiler ve fuardan oldukça mamnun ayrıldılar. Ekin Yayın grubu olarak fuar boyunca 5. Salonda yayın grubumuza ayrılmış özel standımızda hem misafirlerimizi ağırladık firma ziyaretlerinde bulunup fuar boyunca uluslararası dergimiz olan Furnitürk dergimizi dağıtıp tanıtımlarımızı gerçekleştirdik. 

SICAM'in 2018  Fuarın kurucusu ve genel direktörü Giobbi'ye göre, “Bizim için önemli bir dönüm noktası”, çünkü temelde SICAM'ın küresel sektörün zirvesindeki yerini alması, her zaman kolay olmayan bir yoldan sonra, ancak ticaret fuarının kademeli olarak konsolide olduğunu görmesi sayesinde. Hem sergilenen hem de ziyaret eden dünyanın her yerinden operatörlerin onayı. Pordenone etkinliği, her yıl önde gelen alıcılarla buluşmak ve tasarım, malzeme ve teknolojideki yeni ürünleri dünyanın her yerinden tasarımcılara ve mimarlara sunmak için her yıl belirli bir tarih haline gelmiştir. ”

Sicam fuarı yıllar önce 9.500 metrekarelik sergi alanı ile gerçekleştirildi. 2013'teki beşinci fuar için SICAM'in Salıdan Cuma'ya kadarki halihazırdaki düzenine geçtiği ortaya çıktı. Sicam Fuarının kurucusu Carlo Giobbi, “Ticaret fuarına gelen firmaların görüşlerini dikkatle dinliyoruz” dedi ve “açılış günlerindeki değişimin, işlerini daha iyi derinlemesine geliştirmek için yararlı bir geçiş olduğunu fark ettik”.

Fuar istatistiği:

SICAM Fuarı her yıl olduğu gibi bu yıl da ziyaretçileri ve katılımcıları, Venedik ve Treviso'daki iki uluslararası havaalanında kendileri için ayrılmış servislerle karşıladı. Saat başı konan ücretsiz otobüs servisleri fuar boyunca havaalanı ile fuar arasında ring seferleri düzenlediler.  Ziyaret eden profesyonellerin% 35'i yurtdışından geldi, beş kıtada 95 farklı ülkeden. Ek olarak, Ekonomik Kalkınma Bakanlığı, operatörleri Exposicam ile mutabakata varılan ülkelerden Pordenone'ye getiren ICE Foreign Trade Agency tarafından yürütülen özel bir program aracılığıyla sayıların artmasına yardımcı oldu. Etkinliğin, kayıtlı ziyaretçi profesyonellerin 100 yabancı ülkesinin ana işaretini aşması 2016 yılından bu yana  sekizinci kez gerçekleşiyor. Bu yıl 560 katılımcı vardı, bunların% 30'u 33 farklı ülkeden geldiler; Toplamda 101 yabancı ülkeden 7,378 ziyaretçi  tarafından ziyaret edildi. 

2013 yılında Exposicam tarafından kaydedilen ziyaretlerin istatistikleri, bireysel insanlardan ziyade mevcut şirket sayısını dikkate almaya başladı. Finansal krizden sonra şirketlerin uluslararası ticaret fuarlarını ziyaret etme konusundaki tutumları, yönetim bütçelerine uygulanan yeni kriterlere göre değişti ve organizasyon ekibi böylece daha doğru ve güvenilir parametreler sunabilmek için anket yöntemlerini bir pazarlama anahtarına uyarladı. . Uluslararası piyasalar olumlu eğilimler gösterirken, bu yıl gerçekleşen SICAM yeni uluslararası ticaretin güçlü bir hızlandırıcısı oldu. 

10. SICAM fuarı . uluslararası mobilya sektörünün pazarı için özellikle ilginç bir zamanda düzenleniyor. Zorlu yıllardan sonra, krizin etkilerin çeşitli ortamlarda hala belirgin ve birçok coğrafi alanda büyümenin somut beklentileri netleşmektedir. 2017'de güncellenen rakamlara göre, mevcut küresel mobilya üretimi  yaklaşık olarak 430 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Bu rakamın% 50'sinden fazlası Çin ve diğer Asya ülkelerinde üretiliyor. Bu alanla ilgili ilginç bir rakam, Asya-Pasifik bölgesinde üretilen mobilyaların yaklaşık% 49'unun bu kıtada kalmasıdır. 2021 için, küresel mobilya tüketiminin% 50'den fazlası Asya-Pasifik alt sektöründe üretilen ve satılan 700 milyar dolar seviyesine ulaşacağı tahmin edilmektedir. Öte yandan, 2017 yılında analistler 2018-2019 iki yıllık dönem için kontrollü bir yavaşlama izleyeceği görüşünü öngörülürken, Hindistan'ın 2020'ye kadar% 7'nin üzerinde bir büyüme kaydetmesi bekleniyor. Bu ülkeler SICAM'i ziyaret eden ülkeler. ve her yıl bu sayı daha fazla artıyor.

Küresel Pazarların durumu: 

Bir Pambiano çalışmasına göre, dünya çapında mobilya pazarı 2018 yılında küresel büyümeyi % 3,5 oranında artırmalıdır. Genel olarak olumlu bir durum nedeniyle, 2017 yılında mobilyaların dış ticareti bir önceki yıla göre% 3 artmış ve 2018'de olumlu bir eğilim göstermesi beklenmektedir. Asya Pasifik bölgesinde, her şeyden önce, büyüme% 4 civarında kapanmalı. Gelecek üç yıl için gelişmekte olan ülkeler% 4'ün üzerinde bir oranda büyürken, sanayileşmiş ülkeler de yaklaşık% 2'lik bir ortalama seviyesini koruyan ek bir pozitif eğilim öngörmektedir.

2018 yılında  mobilya ihracatı  % 35'lik bir payla Çin ve% 8'lik bir oranla Almanya'da gerçekleşti. İtalya ve Polonya'nın her ikisi de% 7 ve Vietnam% 6'lık büyüme gösterdi. İlk beş ihracat ülkesi, toplam küresel mobilya ihracatının% 63'ünü oluşturmaktadır. Verband der Deutschen Möbelindustrie (Alman Mobilya Endüstrisi Birliği) tarafından sağlanan verilere göre, Almanya, dünyanın ikinci mobilyacı ihracatçısı ve SICAM'de bileşen üreticileriyle ve aynı zamanda da ziyaretçi mobilya endüstrileriyle her zaman büyük oranda yer alan bir mobilya sektörüne sahip. 83.260 personel istihdamı ve 492 şirket tarafından gerçekleşen bir ölçek.. Alman mobilya ihracatı, özellikle Rusya'ya (% 7.5 arttı), Amerika Birleşik Devletleri'ne (% 10,3'lük bir paya sahip olan istikrarlı) ve Çin'in% 21,3'lük bir yükseliş kaydettiği; Alman mobilya endüstrisi için diğer önemli pazarlar Güney Kore ve Hindistan olarak ortaya çıkmaktadır.

yazar

Nesip Uzun

E-bülten için e-posta bırak