METPLASCAN Ticaret Müdürü Cabir Keskin: Otomotiv sektöründeki deneyimimiz ve kalite sistemlerimizle kısa zamanda Cappor markasını Türkiye ve dünyaye tanıttık

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

METPLASCAN Ticaret Müdürü Cabir Keskin: Otomotiv sektöründeki deneyimimiz ve kalite sistemlerimizle kısa zamanda Cappor markasını Türkiye ve dünyaye tanıttık

13-05-2014
METPLASCAN Ticaret Müdürü Cabir Keskin: Otomotiv sektöründeki deneyimimiz ve kalite sistemlerimizle kısa zamanda Cappor markasını Türkiye ve dünyaye tanıttık
Öncelikli olarak firmanızdan ve sektöre nasıl girdiğinizden bahseder misiniz ?

Firmamız 1990 senesinde metal ve plastik parçalarıin kalıplarının yapımı ve bunların baskısı ile ilgili olarak kurulmuş bir firmadır. İlk kurulduğumuzda 50 m2?lik bir alan içerisindeydik. Daha sonra hem otomotiv, hem elektrik elektronik, hem pompa ve asansör sektörüne metal ve plastik parçaların kalıp ve baskılarını yaparak firmamızı büyüttük ve Şerifali?de büyük bir fabrika yeri tuttuk kendimize. Daha sonra bunların arasına mobilya sektörü de girdi. 2010 yılından itibaren fason olarak firmaların kalıp ve baskı işlerini yapmaya başladık. 2011?de mobilya sürgü tekerlerinde ilk numunelerimizle birlikte İnegöl fuarında ürünlerimizi sergilemeye başladık ve çok iyi tepkiler ve talepler aldık. Bunlar doğrultusunda gece gündüz çalışarak kendimi geliştirdik ve üç sene içerisinde mobilya sektöründe Cappor markası ile çok iyi yerlere geldik.
Mobilya sektöründe başka hangi ürün gruplarınız var

Şu an mobilya sektöründe gardrop sektöründe en iyilerini yapmaya çalışıyoruz. Dolapların sürgü sistemlerini üreiyoruz. İlerleyen zaman içerisinde daha farklı ve kalitesi yüksek ürünler üretmeyi hedefliyoruz.

Marka bilinci yaratarak Cappor markasını ön plana çıkarmaya çalışıyorsunuz. Bu konuda neler söylemek istersiniz

Marka bir trenin lokomotifi gibidir. O olmadan hiç birşey olmaz. Markayı yaratmak ve markalaşmak bu anlamda önemli ama çok zor bir süreç bu. Biz 2011 yılında Cappor markası ele çıktığımızda bizi kimse tanımıyordu. Gerek birebir temaslar gerekse de reklamlar aracığıyla hem Türkiye içerisinde hem de dünyada tanıtmayı başardık. Yurtdışı için FURNITURK Industry derginize ilanlar verdik. Buradan bize çok geri dönüş oldu. Türkiyede ise girilmedik mobilyacı, girilmedik hırdavatçı bırakmadık. Her gittiğimiz ilde, ilçede Kataloğumuzla birlikte Cappor markasını tüm sektöre başarıyla tanıttık.

Üretim sürecinde karşılaştığınız kimi sıkıntılar var mı , bunları nasıl aşıyorsunuz

Elbette her sektörde bu kimi sıkıntılar vardır. Üretim işine girip de sıkıntılarla karşılaşmamış kuruluş yoktur. Mutlaka zorluklar çıkar ama bizim otomotiv sektöründen gelmemiz bize büyük bir tecrübe ve avantaj sağladı. Zorluklar çıktığında tecrübemiz ve yine daha önceden oturttuğumuz kalite sistemlerimizle aştık.

Ürün gruplarınızı yurtdışında da pazarlıyorsunuz. İhracat çalışmalarınız hakkında neler söylemek istersiniz

2013 yılından sonra dış ticaret birimizi oluşturduk. Bir arkadaş aldık ve kendisi gece gündüz demeden çalışarak daha once fuarlardan elde etmiş olduğumuz kartlara ulaştı. Şu an yurtdışı çalışmalarımız hızlanmış bir biçimde devam ediyor. Hedef pazarlarımız arasında Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi bölgeler var. Kazakistan, Kırgızistan gibi yerlerde, Batı Trakyada, Kuzey Afrika ve Ortadoğu da bugün mallarımız satılıyor. Biz müşteri memnuniyetine önem veren bir firma olarak buralardaki pazar paylarımızı hızla genişletiyoruz.

Yurtdışı fuarına katılımız nasıl

2011den 2014de kadar yurtiçi ve dışında yaklaşık 40 fuara katıldık. Bu önemli bir rakam. Toplamda çok büyük paralar yapıyor bunlar ama bizim amacımız marakamızı dünyada da taıtmak içi yola çıktık ve bu alamda işimize yarayacak olan her fuara katılmaya çalışıyoruz. Fuar ve tanıtım faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Durmaya gelmez, Bunu bir yarışa benzetmek mümkün. Durumunuz iyi olabilir ama arkadan gelen her an sizi geçebilir. Bu nedenle çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdüreceğiz. Bizim ağırlığımız şu an için iç pazarda. Bizim için önemli iç pazar. Burada yakaladığımız kalite anlayışını dışarıya da yansıtıyoruz. Ama zaten eğer iç pazarda iyi olmazsanız dış pazarda da bir şansınız olmaz.

Kısa vadeli hedeflerinizi arasında neler var

Bu sektörde oldukça yeniyiz. Bizden daha eski ve tecrübeli firmalar var. Bunların sektöre katkıları malum. Bir rekabet olması için bu firmaların olması gerekiyor. Onlar olmadan Türkiyede de dışarıda da başarı olmaz. Bizim hedefimiz de bu pazarda bir yer edinmek ve yeniliklerle ve yeni ürünlerle piyasada yerimizi korumak istiyoruz. Pazar büyük bir pazar, hepimiz dünyaya mal satalım. Kaliteli üretim yapan ve müşteri memnuniyeti sağlayan firmalar her zaman içeride de dışarıda da başarılı olacaktır.. Cappor da bunların arasında yerini alacaktır.
yazar

E-bülten için e-posta bırak